Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D2H til USD 2000 i USA
Fra : Peter Rongsted

Dato : 23-12-04 16:42

I USA har de taget forskud på glæderne ved D2X ved at sætte prisen på
D2H kraftigt ned. Det er faldet fra USD 32-3300 til ca. USD 2000. Med
den nuværende lave dollar kurs er det under kr. 15.000 med moms og
forsendelse (svjh er der ikke told på digitalkamera).

Det er sat ned hos flere af de store netbutikker inkl. B&H og Adorama.

Peter

Fra : Klaus Madsen

Dato : 24-12-04 00:30

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> wrote in message
> [...]
> forsendelse (svjh er der ikke told på digitalkamera).
>
> Det er sat ned hos flere af de store netbutikker inkl. B&H og Adorama.

Jo der er told på Digitalkamera.

Mvh. Klaus

Fra : Per Bau

Dato : 24-12-04 00:45

"Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx> skrev i en meddelelse

> Jo der er told på Digitalkamera.

Kan du ikke begrunde det lidt mere? I følge
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=204036&vID=200699&i=1237#i204036
kan jeg kun få det til at toldsatsen er 0%.
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Fra : Preben Holm

Dato : 24-12-04 01:12

> Kan du ikke begrunde det lidt mere? I følge
> http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=204036&vID=200699&i=1237#i204036
> kan jeg kun få det til at toldsatsen er 0%.

Men så kommer der jo nok 10% olieafgift!!! Det kom der i hvert fald på
noget jeg købte for en måned siden fra USA!

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 24-12-04 03:54

On Fri, 24 Dec 2004 01:12:15 +0100, Preben Holm
<64bitNOnospamNO@mailme.dk> wrote:

>Men så kommer der jo nok 10% olieafgift!!! Det kom der i hvert fald på
>noget jeg købte for en måned siden fra USA!

Det må jo være noget den amerikanske leverandør eller hans
transportfirma lægger på - det er ikke en dansk afgift.

Fra : Preben Holm

Dato : 24-12-04 14:57

jubija@yahoo.dk wrote:

> Det må jo være noget den amerikanske leverandør eller hans
> transportfirma lægger på - det er ikke en dansk afgift.

Det er så vidt jeg ved en afgift der pålægges af USA pga. noget med
dollarkurs og oliepriserne... det skulle i hvert fald betales til DHL og
var ikke pålagt fragten som udgjorde 30 dollars til Xilinx.

Fra : Preben Holm

Dato : 24-12-04 16:37

> Det må jo være noget den amerikanske leverandør eller hans
> transportfirma lægger på - det er ikke en dansk afgift.

En yderligere afgift, jeg betalte, var import moms, som altså ikke er
det samme som told.
Import moms udgør svjh. 15%

De venligste julehilsener
Preben

Fra : NIL

Dato : 25-12-04 14:55

"Preben Holm" <64bitNOnospamNO@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> En yderligere afgift, jeg betalte, var import moms, som altså ikke er
> det samme som told.
> Import moms udgør svjh. 15%
>

> De venligste julehilsener
> Preben

Kære Preben...

Har du lidt flere detaljer om denne "importmoms"? Det har jeg aldrig hørt
om.
Og hvad med den "almindelige" moms? Betyder det at der ingen told er, men
derimod
en moms som er 10% lavere end den ordinære danske moms?

(Jule)hilsner
fra
NIL

Fra : Preben Holm

Dato : 25-12-04 19:47

> [...]
> derimod
> en moms som er 10% lavere end den ordinære danske moms?

Desværre har jeg pt. ikke flere informationer, men google er jo din ven!

Her er et eksempel på noget elektronik jeg købte fra USA:

Subtotal: $99.00
Shipping and Handling: $29.20
--------
$128.20
--------

og hertil kom der altså til DHL:

Fragt: 0.00
Moms af fragt: 0.00
Told: 0.00
Import moms: 146.00
Forsikring: 0.00
Andet: 93.75
-------
239.75
-------

hvor "Andet" angiveligt skulle udgøre en olieafgift til DHL (og ikke en
afgift til USA som tidligere nævnt)

Der står netop på DHL-notaen: "Grundet de fortsat stigende oliepriser på
verdensmarkedet, har DHL implementeret et globalt olietillæg. Fakturaen
bliver pålagt et variabelt olietillæg. Dette betyder at DHL vil justere
olietillæget så det følger udviklingen på verdensmarkedet. Læs mere om
Olietillæg på www.dhl.dk"

Så jeg går ud fra, at det er beregnet import moms af de $128.20 til
cirka-kurs 574.

Hvis jeg dog regner uden fragten (som blev betalt direkte til
afsenderfirmaet) rammer jeg med kurs 574 en import moms på 142 kr. hvis
jeg antager at momsen udgør 25% - ellers er 20% mere passende.

Jeg vil gerne finde den præcise kurs, men bare ikke lige nu (her juledag)

De bedste julehilsener
Preben

Fra : Preben Holm

Dato : 25-12-04 22:47

Preben Holm wrote:

> [...]
> afsenderfirmaet) rammer jeg med kurs 574 en import moms på 142 kr. hvis
> jeg antager at momsen udgør 25% - ellers er 20% mere passende.

Import moms er 25% som enhver anden moms. Fragten behøver nødvendigvis
ikke være moms-forpligtende (som enhver anden butik der handles i
betales ikke moms for forsendelse med mindre der er tale om
ekspeditionsgebyr)

Mvh / Preben Holm