Flere ledige, og mange flere
Fra : Andropov

Dato : 23-12-04 16:26

Croc® skrev:

>Det er så også et problem at virksomheder bliver større og større.
Man
>kan blot se på Arla som er blevet helt internationalt firma. Sådan
går
>det nok inden for alle brancher. Det er ikke let for iværksættere.

>Du tager helt fejl. Den sidste statistik viser at det er de små
>virksomheder startet af iværksættere der skaber flest arbejdspladser
>DK.

Jeg skriver heller ikke noget om at de største virksomheder skaber
flest arbejdspladser. Store virksomheder kvæler små med færre
arbejdspladser samlet som resultat.

>Eksemplet med Arla er også forkert, da der siden sammenlægningen
>af mejerier i DK er skabt plads til en ny underskov af private
>mejerier som har større succes end deres produkt kvalitet fortjener.

Men hvor mange af deres varer findes f.eks. på føtex hylder. I
tvprogram kunne de finde ganske få varer fra andre end Arla på
hylderne.

>Spørgsmålet er om ikke det er naivt at tro at vi kan uddanne os ud af
>problemerne....
>Men vi har vel ikke andet at tro på.

>Uddannelse er den eneste farbare vej, da det er de timelønnede job
der
>forsvinder.

Jo det er nok det eneste halmstrå vi har at klamre os til.

Fra : Croc®

Dato : 23-12-04 16:54

On 23 Dec 2004 07:26:18 -0800, andropov@ofir.dk (Andropov) wrote:

>Jeg skriver heller ikke noget om at de største virksomheder skaber
>flest arbejdspladser. Store virksomheder kvæler små med færre
>arbejdspladser samlet som resultat.

Det er grunden til at vi har konkurrencestyrelsen, om den virker
ordenligt er så en anden diskussion.

>Men hvor mange af deres varer findes f.eks. på føtex hylder. I
>tvprogram kunne de finde ganske få varer fra andre end Arla på
>hylderne.

Husk at de qua deres størrelse ikke kan være i de landsdækkende kæder.
Du bør dog huske på at det pauvre udvalg i butikkerne ikke er Arla's
skyld, men resultatet af butikkernes måde at bruge deres indkøb til at
trykke priserne på leverandørerne, og her kommer de små foretagener
til kort.

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 23-12-04 16:53

Andropov wrote:

> [...]
> hylderne.

> Jo det er nok det eneste halmstrå vi har at klamre os til.

Andropov, kan du ikke overtales til at bruge en "rigtig" newsreader, du
svarer hele tiden ude af tråden, det er faktisk møgirreterende for alle os,
der har opfølgning sat til på samme!??

Allan Riise
--
"If you tell the truth, you don't have to remember anything."
"Kapitalisme virker kun to steder, i himmelen, hvor det ikke er

Fra : Croc®

Dato : 23-12-04 17:05

On Thu, 23 Dec 2004 16:52:57 +0100, "Allan Riise"
<familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote:

>Andropov, kan du ikke overtales til at bruge en "rigtig" newsreader, du
>svarer hele tiden ude af tråden, det er faktisk møgirreterende for alle os,
>der har opfølgning sat til på samme!??

Jeg har en "rigtig" newsreader og her er det fint i tråd?

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 23-12-04 17:08

Croc® wrote:

> Jeg har en "rigtig" newsreader og her er det fint i tråd?

Det ligger i tråden, ja, men den følger ikke med i "opfølgningen på outlook
Express'en, som jeg bruger, og ikke forte Agent, som jeg dog har liggende,
men jeg skal sgi først til at vænne mig til at bruge den, vidste ikke
rigtigt hvordan jeg skulle forklare det.

Det har hans indlæg sjældent gjort, tit starter han en ny tråd, med samme
navn, jeg tror det er fordi han bruger googles group til at poste med!

Allan Riise