HL2 igen stadig problemer
Fra : jan

Dato : 23-12-04 16:23

Hej
Jeg kan ikke få kontakt med HL2. Jeg har install HL2 3 gange før uden at
få kontakt
MEN jeg får denne melding i CCleaner:

Shortcur to missing file C:documents and settings/menuen start
programmer /valve/half-life2.ink

Jeg får denne forklaring:

A file referenced by a shurtcut does not exist. file:........

SOLUTION: delete the shortcut file.

Hvad er gået galt under install ????

Jeg har spillet spillet i ca 14 dage før men lige pluselig kan jeg ikke
få kontakt med spillet har 3 gange prøvet at install spillet men uden
kontakt med HL2

I programmer kan jeg finde Valve men der er ikke noget som sætter
spillet igang

Hvad gør jeg????

H jan
Fejl i emailadress svar i gruppe

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-12-04 16:34

"jan" wrote

> I programmer kan jeg finde Valve men der er ikke noget som sætter spillet
> igang
>
> Hvad gør jeg????

Prøv at starte spillet fra en dos prompt
(Kør -> cmd)

Her er genvejen til HL2
"C:\Program Files\Valve\Steam\Steam.exe" -applaunch 220

Jeg går ud fra at Steam.exe ligger her?
Ellers må du finde den og sætte den rigtige sti ind

Du kan også bruge
"C:\Program Files\Valve\Steam\Steam.exe"

Her starter du bare Steam

- Peter

Fra : jan

Dato : 23-12-04 17:33

Har prøvet men der sker ikke noget:
Documents and settings/programer/vale/halflife2/register half-life2.ink

Eller exe tilsidst
Hvis jeg åbner dvd drevet og lukker det igen kan jeg ikke starte spillet
"play Halflife2" op

Jeg opgiver snart

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 23-12-04 18:48

On Thu, 23 Dec 2004 17:32:38 +0100, jan <stop@stop.dk> wrote:

> [...]
>
>Eller exe tilsidst
>Hvis jeg åbner dvd drevet og lukker det igen kan jeg ikke starte spillet

hvor surt ! jeg tror sku ikke at jeg vil betale penge for det spil,
som jeg ellers havde glædet mig til, man hører jo næsten ikke andet
end problemer

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-12-04 19:05

"Punish The Deed, Not The Breed." wrote

> hvor surt ! jeg tror sku ikke at jeg vil betale penge for det spil,
> som jeg ellers havde glædet mig til, man hører jo næsten ikke andet
> end problemer

Hent demoen
Hvis du kan få den til at virke, så kan du også få HL2 til at virke

- Peter

Fra : jan

Dato : 23-12-04 21:19

Peter Lykkegaard wrote:
> "Punish The Deed, Not The Breed." wrote

> Hent demoen
> Hvis du kan få den til at virke, så kan du også få HL2 til at virke
>
> - Peter

Hej

Hov jeg hentede Farcry demoen og den kørte fint men da jeg købte spillet
....Vupti problemer med Dvd drevet + neon + en eller anden fejlmelding
Så bare fordi demoen køre fint er det ikke en garenti for at spillet kan
spilles

H jan

Fra : BuFFerz

Dato : 23-12-04 21:50

> [...]
> ...Vupti problemer med Dvd drevet + neon + en eller anden fejlmelding
> Så bare fordi demoen køre fint er det ikke en garenti for at spillet kan

HL2 demo og HL2 full bruger nøjagtig de samme filer.

Fra : jan

Dato : 24-12-04 15:52

Hej igen

Hentede demoen .......Ingen kontakt med spillet

H ar install i program filer og skrevet i cmd .......... fortalt af cmd
at det ikke kunne genkende .bla bla

Jeg er enten blevet lukket ned af spilleudbyder eller også er jeg
hacket..........

Jeg kan ikke forstå hvad der er problemet

H jan

Fra : BuFFerz

Dato : 25-12-04 00:10

Er den 100% færdig downloadet ?

Fra : jan

Dato : 25-12-04 08:55

BuFFerz wrote:
> Er den 100% færdig downloadet ?

Ja

Men tænker på at install win 98 i fat32 og så bagefter install xp i ntfs
og så install HL2

Jeg vil gerne rydde op på HD samtidig og jeg kender ikke andre måder på
at slette Data på HD.

På Steams hjemeside er der virkelig mange, som slås med problemer, så
måske kan dette spil kåres til årets problemspil..............

Fremtidens spil skulle gerne være mindre kompliceret, for hvis denne
udvikling, som er igang nu, vil jo aldrig give almindlige brugere en
mulighed, for at løse problemer.

H jan

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 26-12-04 19:58

jan wrote:

> Men tænker på at install win 98 i fat32 og så bagefter install xp i ntfs
> og så install HL2

Ikke nødvendigt, du kan bare geninstallere XP og under installationen
bede om at formatere harddisken. Ingen grund til at installere win98 først.

Men jeg prøver lige at skrive det til dig, som jeg skrev den 21/12, så
må du gerne svare på tingene een af gangen, for det skal sgu kunne lade
sig gøre at spille HL2 uden de store problemer...:

Din cd-key er nu knyttet til din Steam-account.
Du skal altså nu ikke længere indtaste din cd-key nogen steder, når du
installerer spillet på en maskine der allerede har Steam installeret, og
du vel at mærke har oprettet adgang til din account på den maskine. Du
skal heller ikke forsøge at registrere spillet igen -det har du gjort,
da du installerede første gang (og det virkede) og gentagne forsøg er
overflødige.
Fremover vil du kunne spille på enhver pc med Steam installeret, du skal
bare logge på Steam med dit brugernavn og adgangskode. Steam skal /ikke/
bruge DVD'en/CD'en i drevet længere.

Når du fjerner ting fra din computer, så afinstaller via kontrolpanelet,
istedet for at slette filerne direkte -det giver for meget bøvl, f.eks.
som det du oplever nu.

Mit forslag:

Du skrev at du havde forsøgt at installere en router, men ikke om det
lykkedes. Prøv evt. at fjerne den,(dvs. afinstaller al software og
drivere til den, og hiv stikket ud) og koble dig på Steam igen. Hvis det
virker uden routeren, så har du fundet synderen.
Du kan læse mere om porte og Steam her:

http://steampowered.custhelp.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=160&p_created=1093381261&p_sid=gshSwuth&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9ODcmcF9zZWFyY2hfdHlwZT1zZWFyY2hfbmwmcF9wcm9kX2x2bDE9MiZwX2NhdF9sdmwxPTUyJnBfY2F0X2x2bDI9NTQmcF9wYWdlPTE*&p_li=
Om hvilke porte der skal være åbne, hvis du har en router installeret.

Hvis det stadig ikke virker, så prøv følgende:

Afinstaller Steam.
Når afinstallationen er færdig, genstarter du maskinen, så den selv lige
kan få lov at rydde op.
Derefter sletter du manuelt de filer der måtte være tilbage, samt bruger
regcleaner el. lign. til at rydde de sidste spor. Fjern alle "døde"
henvisninger.
Og genstarter igen.
Så installerer du Steam, og HL2, logger på din account med dit
brugernavn og adgangskode, og hvis det stadig ikke virker, så er der
lidt at læse her:

http://steampowered.custhelp.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=282&p_created=1101182584&p_sid=gshSwuth&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9ODcmcF9zZWFyY2hfdHlwZT1zZWFyY2hfbmwmcF9wcm9kX2x2bDE9MiZwX2NhdF9sdmwxPTUyJnBfY2F0X2x2bDI9NTQmcF9wYWdlPTE*&p_li=
-om at verificere Steam filerne

Håber at det lykkes!

Mvh. Jakob Færch-Jensen

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : jan

Dato : 27-12-04 18:38

> for det skal sgu kunne lade
> sig gøre at spille HL2 uden de store problemer...:
Ja det er nemt at install HL2 men jeg skulle igennem fat 32 og vidre til
xp.
Der fejlen skyldes var den nyinstallerede router (netgear)
Den fjernede jeg og brugte usb stikket igen mellem modem og pc

Efter install af spillet gik det fint med at logge in og jeg er igang
med at spille

> [...]
>
> Mit forslag:
> . Hvis det
> virker uden routeren, så har du fundet synderen.

JA køre uden om routeren lige nu

> [...]
>
> Om hvilke porte der skal være åbne, hvis du har en router installeret.

A har opgivet at følge med i udviklingen inden for pc/data så det er for
indviklet at læse om porte

> [...]
> Så installerer du Steam, og HL2, logger på din account med dit
> brugernavn og adgangskode, og hvis det stadig ikke virker, så er der
det virkede fint

> http://steampowered.custhelp.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=282&p_created=1101182584&p_sid=gshSwuth&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9ODcmcF9zZWFyY2hfdHlwZT1zZWFyY2hfbmwmcF9wcm9kX2x2bDE9MiZwX2NhdF9sdmwxPTUyJnBfY2F0X2x2bDI9NTQmcF9wYWdlPTE*&p_li=

> [...]
Tak for tålmodigheden

Nytårs HILSNER JAN

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 27-12-04 22:39

jan wrote:

> Ja det er nemt at install HL2 men jeg skulle igennem fat 32 og vidre til
> xp.

Det forstår jeg altså stadig ikke -kan du ikke boote fra din XP cd, og
så installere XP direkte? Det er da et kæmpe arbejde, og en kæmpe omvej,
at installere Win98 på FAT32 først, og dernæst installere XP og
konvertere til NTFS???

> [...]
> Den fjernede jeg og brugte usb stikket igen mellem modem og pc
>
> Efter install af spillet gik det fint med at logge in og jeg er igang

Fedt nok :v)

> JA køre uden om routeren lige nu

;v)

> A har opgivet at følge med i udviklingen inden for pc/data så det er for
> indviklet at læse om porte

Hmm... så skal du måske investere i en PS2 istedet for at spille spil på
PC? ;v)
Jeg kører med TDC webspeed og er koblet op via en Linksys router -og jeg
har /ingen/ problemer haft med porte overhovedet. Men det er nu ikke
sværere end at du læser dokumentationen til din router, og tjekker
hvordan man sætter den op. Det burde ikke tage meget mere end 10
minutter, så hvis du skal bruge routeren, så synes jeg da at du skulle
sætte den op.

> Tak for tålmodigheden

Well, det er jo det gruppen er til ;v)

Mvh. Jakob F.

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?