Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital kompakt til 3.000 kr.
Fra : Preben Holm

Dato : 23-12-04 13:02

Hej gruppe,

hvilket digitale kompaktkamera skal jeg vælge, hvis jeg ønsker et
kompaktkamera der er lige til at stoppe i lommen.

Følgende krav:
- "til lommen"
- 5+ megapixel
- ca. 3000 kr.

og der ønskes selvfølgelig lidt optisk zoom.

Der har været kigget på Konica Minolta X50 bl.a., men er dette noget der
er værd at gå efter?

Mvh / Preben Holm

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 23-12-04 13:10

> [...]
>
> og der ønskes selvfølgelig lidt optisk zoom.
>
> Der har været kigget på Konica Minolta X50 bl.a., men er dette noget der

Canon Ixus 500

--

Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Preben Holm

Dato : 23-12-04 13:35

> Canon Ixus 500

hvad er
- opstartstid?
- tid fra "tryk til billede"
- lagringstid på flash (evt. målinger?) (kan det udnytte hurtige
flash-kort)?

Fra : Niels Boegh

Dato : 23-12-04 13:46

Preben Holm wrote:

> hvad er
> - opstartstid?
> - tid fra "tryk til billede"
> - lagringstid på flash (evt. målinger?) (kan det udnytte hurtige
> flash-kort)?

Hvorfor undersøger du det ikke selv?

Niels

Fra : Preben Holm

Dato : 23-12-04 13:48

> Hvorfor undersøger du det ikke selv?

har kigget lidt forskellige steder men har ikke fundet noget information
om det - derfor spørger jeg her!

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 23-12-04 14:57

"Preben Holm" <64bitNOnoSPAMno@mailme.dk> wrote in message

> har kigget lidt forskellige steder men har ikke fundet noget information
> om det - derfor spørger jeg her!

Google er din ven

--

Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Preben Holm

Dato : 23-12-04 13:34

> Følgende krav:
> - "til lommen"
> - 5+ megapixel
> - ca. 3000 kr.

flere krav jeg glemte:
- tid fra "tryk til billede" også er af betydning
- opstartstid fra slukket tilstand/dvale
- lagringstid på memory-kort

Fra : Per O.

Dato : 23-12-04 14:24

"Preben Holm" <64bitNOnoSPAMno@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> flere krav jeg glemte:
> - tid fra "tryk til billede" også er af betydning
> - opstartstid fra slukket tilstand/dvale
> - lagringstid på memory-kort

Prøv at kigge på akamera.dk
http://akamera.dk/art.php?artikkelid=6262

Per O.

Fra : Jakob

Dato : 23-12-04 19:07

In article <41cab380$0$59259$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
64bitNOnospamNO@mailme.dk says...
> [...]
>
> hvilket digitale kompaktkamera skal jeg vælge, hvis jeg ønsker et
> kompaktkamera der er lige til at stoppe i lommen.

Jeg vil anbefale et sony dsc-w1

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscw1.asp

Min far har det og det tager nogle fremragende billeder, er billigere
end du ønsker, har stor lcd skærm, glimrende batterilevetid, og starter
hurtigt op.

Se evt en test hos steves digicam (google det kan ikke lige huske
adressen)

Hygge

Jakob

Fra : Ole Baun

Dato : 23-12-04 21:02

"Preben Holm" skrev i en meddelelse
> [...]
> - 5+ megapixel
> - ca. 3000 kr.
>
> og der ønskes selvfølgelig lidt optisk zoom.

Du ku´ jo prøve at kigge her:

http://www.akamera.dk/art.php?artikkelid=9112

Mvh
Ole Baun (glad HP R707 - ejer)