Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pas på Fotohuset Virum
Fra : Martin Nielsen

Dato : 23-12-04 10:18

Jeg har efter anbefaling her i nyhedsgrupperne bestilt familiens
foto-julegaver hos www.FotohusetVirum.dk. Bestillingen er afgivet d. 14.12.
og jeg modtog kort efter en ordrebekræftelse med besked om at billederne
kunne afhentes d. 22.12.

Vi var naturligvis spændte på at se resultatet, men stor var skuffelsen, da
min kæreste igår mødte op i forretningen. De havde ingen billeder til os. De
mente ikke de havde modtaget nogen ordre og rynkede blot på næsen af den
udprintede ordrebekræftelse, de selv havde fremsendt. Hun blev affærdiget
med beskeden om, at det ikke var deres problem, men serveren hos Fuji i
Tyskland, som angiveligt skulle være gået ned.

Jeg har idag kontaktet butikken for at høre, om billederne var fundet. Efter
en længere søforklaring blev samtalen afsluttet med et hurtigt "god jul",
hvorefter røret blev lagt på.

Jeg er temmelig vred over behandlingen og føler trang til at advare andre
mod Fotohuset Virum.

Pas på.

God jul

Martin /Helsingør

Fra : Jens Hansen

Dato : 23-12-04 10:53

Hej Martin

Det var en kedelig historie. Til en anden gang kan jeg anbefale
www.billedbutikken.dk

De leverer normalt fra dag til dag og kvaliteten er virkelig god.

Mvh

Jens Hansen

Fra : Casper

Dato : 23-12-04 11:00

On Thu, 23 Dec 2004 10:18:11 +0100, "Martin Nielsen"
<clmnNOSP@Mget2net.dk> wrote:

> [...]
>hvorefter røret blev lagt på.
>
>Jeg er temmelig vred over behandlingen og føler trang til at advare andre

Det lyder ikke rart. Hvad bestod bestillingen af? Var det film som
blev afleveret til fremkaldelse, eller er det digitale print af
"uploadede" filer? Hvis det er det første så havde jeg knækket
ekspedienten midt over, men hvis det er digi-print, så er skaden jo
heldigvis ikke så stor (udover manglende julegaver).

Men det lyder bestemt ikke som den bedste behandling. Dog er der jo
altid 2 sider af en sag...?

Casper

Fra : Martin Nielsen

Dato : 25-12-04 21:54

"Casper" skrev i en meddelelse

Hej Casper

> [...]
> ekspedienten midt over, men hvis det er digi-print, så er skaden jo
> heldigvis ikke så stor (udover manglende julegaver).

Min ordre bestod af .jpg uploadet til deres hjemmeside og den skulle betales
ved afhentning. Jeg har således ingen anden skade lidt, end at jeg ikke har
kunnet give de ønskede julegaver. Og så har jeg det lidt underligt med at
sende mine private billeder, til folk som tilsyneladende ikke er
professionelle nok til at håndtere dem.

> Men det lyder bestemt ikke som den bedste behandling. Dog er der jo
> altid 2 sider af en sag...?

Du har ret! Der er altid mindst 2 sider af en sag. Jeg har derfor
fremstillet den så nøgternt som muligt og vil lade det være op til jer at
dømme. Mit eneste erinde er at advare andre mod at begå samme fejl som
jeg...

> Casper

Martin /Helsingør

Fra : Casper

Dato : 28-12-04 09:19

On Sat, 25 Dec 2004 21:54:21 +0100, "Martin Nielsen"
<clmnNOSP@Mget2net.dk> wrote:

> [...]
>kunnet give de ønskede julegaver. Og så har jeg det lidt underligt med at
>sende mine private billeder, til folk som tilsyneladende ikke er

Det forstår jeg udemærket. Jeg var også selv blev skotsternet af
raseri. Træls med julegaverne...

> [...]
>fremstillet den så nøgternt som muligt og vil lade det være op til jer at
>dømme. Mit eneste erinde er at advare andre mod at begå samme fejl som

og det har skam også virket. Jeg tror ikke jeg selv vil forsøge mig
med Fotohuset i Virum. Håber I fik en god jul, trods alt - uden
gaver...

Casper

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-12-04 11:10

Martin Nielsen wrote:
> [...]
> hvorefter røret blev lagt på.
>
> Jeg er temmelig vred over behandlingen og føler trang til at advare andre

Som du beskriver det, er der for en gangs skyld tale om en kritik af
en forhandler med god grund. Ofte er der tale om svævende eller
udokumentbare tilsvininger, der ikke er værd at tage seriøst. Ikke sådan
her: Der er sket en fejl, der _kan _ ske, men som _bør_ ske meget
sjældent, og du har dokumentation for hændelsesforløbet. Ekspedienten
har optrådt meget dårligt, er tilsyneladende ikke klar over, at
forretningen er til for kunderne ( lever af kunderne ). I burde være
tilbudt en grundig undersøgelse af hændelsesforløbet og havde man været
kundeminded, havde i fået (uopfordret) en lille kompensation. Jeg ville
henvende mig til indehaveren med krav om en undersøgelse. Om man kan
komme videre, er jeg ikke klar over.
God jul.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
19.12.04: 18 nye fotografiske billeder på:

Fra : Martin Nielsen

Dato : 25-12-04 22:05

"Ole Larsen" skrev i en meddelelse

Hej Ole

> [...]
> kundeminded, havde i fået (uopfordret) en lille kompensation. Jeg ville
> henvende mig til indehaveren med krav om en undersøgelse. Om man kan

Jeg har gjort mig mange grumme tanker om, hvad jeg skal stille op. Ejeren af
butikken burde vide besked om sine ansattes uduelighed, og jeg burde kræve,
at de finder billerne og printer dem til mig. Men jeg er blevet enig med mig
selv om, at jeg hellere vil bruge min tid og mine penge hos en mere seriøst
butik.

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-04 23:32

> Martin /Helsingør

God jul til jer allesammen.

Mankan ikke se dine dias som du har scannet ind, måske pga. der er et Ø i
adressen.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-12-04 00:31

Kim Michael Larsen wrote:

> God jul til jer allesammen.
>
> Mankan ikke se dine dias som du har scannet ind, måske pga. der er et Ø i
> adressen.

Ja, sågu. Prøvede at viewe både i IE og i Firefox inden upload (ingen
probl.) IE har jeg ellers ikke benyttet i mdr., og den vil ikke tage
ø´et er det nok, som du siger. Firefox tager det uden at kny. Det bliver
lavet om i morgen.
Tak.

Fra : anders majland

Dato : 23-12-04 11:04

> Jeg er temmelig vred over behandlingen og føler trang til at advare andre
> mod Fotohuset Virum.

Det er desværre efterhånden sådan at man ikke kan stole på automatisk
generede ordrebekræftigelser. Jeg har lige prøvet det med tele2. Får en fin
mail om at jeg vil få leveret udstyr osv indenfor 5uger - Efter 6 uger
ringer jeg - de kan ikke finde min bestilling i systemet.

Som forbruger kan man kun gøre et - fortælle andre om sine oplevelser og
handle et andet sted ...

/A

Fra : Martin Nielsen

Dato : 25-12-04 21:57

meddelelse news:41ca9b93$0$74683$14726298@news.sunsite.dk...

Hej Anders

> [...]
> ringer jeg - de kan ikke finde min bestilling i systemet.
>
> Som forbruger kan man kun gøre et - fortælle andre om sine oplevelser og

Jeg kunne ikke være mere enig!

> /A

Martin /Helsingør

Fra : Thorbjørn Spurre Jen~

Dato : 23-12-04 12:19

Trist sag..
Jrg kender ikke stædet men mange gange er det (hvis der er tale om opload)
sådan at man betaler når filerne er sendt. Er det tilfeldet? hvis det er
ville det nok være en god ide at stille op med en kontoudskrift som videre
dok..

God Jul til alle
Thorbjørn