Opdatering af ens side, ikke refresh
Fra : Niels Kristiansen

Dato : 20-05-01 12:04

Hej allesammen

Jeg har gået og ledt efter en eller anden form for HTML eller
script der kan løse mit problem.

Jeg ønsker at min side skal kunne gentegnes (opdateres) hver gang
jeg kommer ind på siden. Dog ønsker jeg ikke, ligesom (META)
refresh at min side skal genopfriskes hver x sek.

Hvordan gør jeg, løsningen må findes derude et eller andet sted.

Med venlig hilsen
Niels Kristiansen

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-05-01 12:40

"Niels Kristiansen" <info@computerdoktoren.dk> wrote in message
> Jeg ønsker at min side skal kunne gentegnes (opdateres) hver gang
> jeg kommer ind på siden. Dog ønsker jeg ikke, ligesom (META)
> refresh at min side skal genopfriskes hver x sek.
Du kan lade siden være udløbet allerede når den hentes via en http-header
fra et meta-tag:
<META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="Sun, 22 Mar 1998 16:18:35 GMT">

mvh
Martin Petersen

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 20-05-01 15:04

Niels Kristiansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvordan gør jeg

Der findes flere måder - bruger du ASP på dine sider?

I så fald skriver du blot øverst i alle filer:

<%
Response.Expires = 0
%>

Det virker rigtigt godt.

Hvis du ikke har adgang til ASP, men kører med almindelige HTML
filer, så kan du istedet benytte Metatags - her er en stribe
forskellige muligheder:

<META HTTP-EQUIV=Expires CONTENT = "">
<META HTTP-EQUIV=Caching CONTENT = "">
<META HTTP-EQUIV=Pragma CONTENT = "no-cache">
<META HTTP-EQUIV="cache-control" CONTENT="no-cache">

Jeg har dårlige erfaringer med at bruge metatags til den slags - det
virker som om mange browsere aligevel husker siderne.

Mvh
Jonas