Er HL2 et problemspil ?
Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 22-12-04 19:48

Jeg har nu læst lidt rundt på nettet i forskellige forums og
newsgroups hvor mange piver over problemer med hl2 som skulle være et
nyt forsøg på at komme spilpiraterne til livs, ved at lave noget
onlineregistrering før man kan spille, jeg har en 256/256 forbindelse
kan jeg så støde ind i kæmpeproblemer da det jo ikke er den hurtigeste
forbindelse ? er spillet bare noget lort at instalere og starte op osv
? jeg tvivler ikke på at gameplayet sikkert er fedt nok, men er der
virkelig så mange problemer med det ?

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 22-12-04 19:57

"Punish The Deed, Not The Breed." <ninja@ninjasen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forbindelse ? er spillet bare noget lort at instalere og starte op osv
> ? jeg tvivler ikke på at gameplayet sikkert er fedt nok, men er der

Det er det eneste spil jeg har brugt over 2 timer på at installere. Jeg
læste godt nok på http://www.steampowered.com/ at der kunne være
problemerhvis man havde et linksys wireless router, men jeg nægtede at give
op. Prøvede bl.a. at flytte min comp i dmz, men det hjalp ikke. Efter 2
timer blev min spilletrang så stor at jeg gav op, op koblede op direkte på
adsl modemet. Så kom der gang i sagerne. Efterfølgende har spillet kørt
fint, også på Linksys'en

Med venlig hilsen

BJK

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-12-04 20:18

"Punish The Deed, Not The Breed." wrote

> [...]
> onlineregistrering før man kan spille, jeg har en 256/256 forbindelse
> kan jeg så støde ind i kæmpeproblemer da det jo ikke er den hurtigeste

Næhh det skulle være fint, det tager da idt længere tid at hente patches etc

> er spillet bare noget lort at instalere og starte op osv

Det er ikke plug'n'play
Der kan være issues mht kombination af hardware/monitor etc
Ikke nødvendigs gammelt/nyt, men sammensætningen

> ? jeg tvivler ikke på at gameplayet sikkert er fedt nok, men er der
> virkelig så mange problemer med det ?

Både og
Securom gav os nogle hovedbrud, men nu kører det da på 3 maskiner her i
huset, også selvom min laptop med intel extreme graphics giver mig nogle
problemer hvis jeg går til yderligheder

Mange af problemer kommer svjv af fejlkonfigurering og/eller dårlig hardware
Jeg måtte ominstallere XP sp2 for at få det til at køre på den ene maskine

Hvis du ikke har energi eller evner til at rode med maskineriet så prøv
demoen til at starte med
http://www.half-life2.com/news.php?id=379
http://www2.ati.com/hl2/demo/steaminstall_hl2demo.exe
Initial download er ca 750Mb for Steam, som er nødvendig for at
installere/bruge spil fra Valve
Det er nok den største demo der til dato er udgivet efterfølgende skal der
svjv hentes ca 3.5Gb via Steam

Giver den for mange problemer så må du på nettet og søge råd/vejledning
Jeg har mødt nogle stykker der måtte opgive og mange der har haft en god
oplevelse

- Peter

Fra : BuFFerz

Dato : 22-12-04 20:18

Synes det er problemfrit !

HL2 fylder 4-5 gb efter installation - så det eneste problem er tid.. hvis
du har et langsomt dvd drev.

Fra : Sune Salminen

Dato : 22-12-04 20:41

> [...]
> forbindelse ? er spillet bare noget lort at instalere og starte op osv
> ? jeg tvivler ikke på at gameplayet sikkert er fedt nok, men er der

Jeg har et problem med at USB driverne til mit trådløse Logitech
mus/tastatur-sæt nogle gange 'un-loader' sig selv og crasher min maskine
til en blue screen of death når jeg spiller HL2. Det har jeg aldrig
været ude for før i noget andet spil. Det holdt op da jeg skiftede USB
stik, men nu er det begyndt igen. Ellers kører det godt nok...!

Og det to mig i omegnen af 2 timer at installere det på grund af det
forp.... Steam-ing pile of crap.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.