MS Windows
briani 27239
WinXPPro: A\: og Pendrive blokeret
Fra : Inger Buchard

Dato : 22-12-04 18:29

Jeg har WinXPPro + SP2
Der er ZoneAlarm og AVG7 - jeg går med livrem og seler. Konflikterne mellem
de to er løst ved at acceptere AVG i ZoneAlarm.

Men nu kan jeg ikke komme i kontakt med A: hhv. Pendrive via USB. Jeg kan
ikke spille musikcd på CDRom-drev. Mus og
tastatur via USB virker fint.

Hvor skal jeg lede efter en løsning?

Inger

Fra : Anders Lund

Dato : 22-12-04 19:11

Inger Buchard wrote:
> Hvor skal jeg lede efter en løsning?

Virker det hvis antivirus og firewall er lukket?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Inger Buchard

Dato : 22-12-04 20:18

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Virker det hvis antivirus og firewall er lukket?

Jeg downloadede en ny version af Windows Media Player i mellemtiden - og nu
kan jeg se A\: og høre audio-cd.

Mystisk!

Men det hjalp ikke at lukke for Firewall og AVG.

Tak for forsøget

Inger

Fra : Inger Buchard

Dato : 22-12-04 20:39

> Jeg downloadede en ny version af Windows Media Player i mellemtiden - og
> nu
> kan jeg se A\: og høre audio-cd.
>
> Mystisk!

Men pendrive - no! Den kan ikke læses. Dene ene af vores pendrives har jeg
hentet ny driver til - det hjalp ikke. Den anden er anonym (indtil jeg får
kontakt med den), så der kan jeg ikke definere en driver.

Hvad så?

Inger

Fra : Pico

Dato : 23-12-04 01:31

Inger Buchard wrote:

> [...]
> har jeg hentet ny driver til - det hjalp ikke. Den anden er anonym
> (indtil jeg får kontakt med den), så der kan jeg ikke definere en

I XP skal der da ikke installeres drivere til en Pen Driver, når du
propper den i USB skal der komme en "underlig" lyd og systemet skal have
fundet den, sådan virker det i hvertfald på de PC'er jeg kender til.
Er du sikker på at USB er slådet til i bios ?
Pico

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-12-04 06:19

Pico skriver:

> I XP skal der da ikke installeres drivere til en Pen Driver, når du
> propper den i USB skal der komme en "underlig" lyd og systemet skal have
> fundet den, sådan virker det i hvertfald på de PC'er jeg kender til.

Det kommer an på om det er en pendrive der er native understøttelse for
i XP.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Inger Buchard

Dato : 23-12-04 10:24

Tak for ideen, men ....
> I XP skal der da ikke installeres drivere til en Pen Driver, når du
> propper den i USB skal der komme en "underlig" lyd og systemet skal have
> fundet den, sådan virker det i hvertfald på de PC'er jeg kender til.

Sådan har det været til i forgårs. Og hvis jeg genstarter med en Pendrive i
usb, finder pc'en den også. Men jeg kan ikke skifte i løbet af en session.
PC'en registrerer en flytbar disk G: men forlanger, at jeg skal indsætte en
disk i drev G: - hvor der altså allerede sidder en pendrive.

Vi har været rundt og kigge i systemoplysninger og ikke fundet en
forklaring; usb-portene fungerer; hvor kommer jeg ind i BIOS?

Inger

Fra : Pico

Dato : 24-12-04 01:20

Inger Buchard wrote:
> [...]
> Vi har været rundt og kigge i systemoplysninger og ikke fundet en
> forklaring; usb-portene fungerer; hvor kommer jeg ind i BIOS?

Det er lidt forskelligt. For det meste skal du trykke Delete når den har
talt ram op, på min skal jeg trykke F2, men det står på skærmen når du
booter.
Pico