Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl på Canon S900 fotoprinter
Fra : Peter

Dato : 22-12-04 18:05

Æv - så røg printerhovedet på min Canon S900 vist desværre.

Ingen af renseprogrammerne har kunnet få gitrene i dysetesten komplette så
der er vist ikke andre muligheder end at dømme bolden ude.

Er der nogen der har haft samme problem og som ved om det overhovedet kan
betale sig at skifte printhovedet - med risiko for at det ikke er der fejlen
ligger.

Hvilken af Canons nuværende printere kan bedst sammenlignes med S900 - er
det i965 som man kan købe for knap 1400 kr. ? (det vil være en kæmpe fordel
at den bruger samme patroner da jeg sidste gang købte "stort" ind).

Mvh.

Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-12-04 20:26

In article <qPhyd.2620$oy3.2087@news.get2net.dk>, Peter wrote:
> Æv - så røg printerhovedet på min Canon S900 vist desværre.
>
> Ingen af renseprogrammerne har kunnet få gitrene i dysetesten komplette så
> der er vist ikke andre muligheder end at dømme bolden ude.

Har du prøvet med salmiakbaseret vinduesrens eller 3-dobb salmiakspritus
i opløsning på svampen hvor hovedet er parkeret ? Det skulle være godt.
Alternativ vinduesrensen (Ajax) i en gammel patron.

> Er der nogen der har haft samme problem og som ved om det overhovedet kan
> betale sig at skifte printhovedet - med risiko for at det ikke er der fejlen
> ligger.

Det kan det ikke.

> Hvilken af Canons nuværende printere kan bedst sammenlignes med S900 - er
> det i965 som man kan købe for knap 1400 kr. ? (det vil være en kæmpe fordel
> at den bruger samme patroner da jeg sidste gang købte "stort" ind).

Du kan her se hvilke printere eksempelvis den Cyan'e kan bruges i:
http://www.jettec.co.uk/search_jb.asp?pn=9253CJB&display=y

De nye Pixma printere er andenrangs, med kun 4 farver. Men de mindre
dråbestørrelser gør det vist muligt at få rimelige resultater.

Købte selv en Epson RX500 da jeg opgraderede til foto-printer.
Det er en alt-i-en boks (printer, kopi, scanner) med fremragende
kvaliteter. En af de få alt-i-en med 6 farver..

Fra : Morten Wartou

Dato : 22-12-04 21:33

Povl H. Pedersen wrote:
> De nye Pixma printere er andenrangs, med kun 4 farver. Men de mindre
> dråbestørrelser gør det vist muligt at få rimelige resultater.
Pixma iP4000 har 4 patroner, iP5000 har 5, iP6000 har 6, iP8500 har 8.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret