Udbetaling hvis Mayday udfases?
Fra : Fischer

Dato : 22-12-04 16:06

Mine gamle forældre har en mobiltelefon som de ikke bruger ret meget. Derfor
blev den for 2-3 år siden udstyret med et Orange Mayday taletidskort, fordi
det som det dengang eneste, kun skulle opfyldes en gang om året.
Da de bruger for langt mindre end 100 kr om året, er der nok over 200 kr
taletid på kortet. Og det er snart tid til at der skal fyldes på igen.

Jeg kom derfor til at tænke på hvad der sker, hvis Telia ønsker at aflive
Mayday efter overtagelsen af Orange. Det er jo et ret gammelt produkt.

Hvad har vi ret til?
At få taletiden overflyttet til et andet produkt - eller at få pengene
udbetalt?

Jeg gider ikke blive ved med at fylde på Mayday kortet, hvis det blot vil
blive konverteret til Go eller Cash, som vi ikke kan bruge til noget.
Så vil jeg hellere med det samme oprette et nyt Mixit Kontant nummer til dem
i stedet.

Er der tilfældigvis nogen der har vilkårne for Mayday liggende. Det er ikke
just noget som Orange skilter med mere.

*Fischer

Fra : Brizz

Dato : 22-12-04 16:29

SNIP en masse
> Er der tilfældigvis nogen der har vilkårne for Mayday liggende. Det er
> ikke just noget som Orange skilter med mere.

Hvad med at ringe 80404040 og snakke med dem der? de kan nok hjælpe dig lidt
bedre.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Fischer

Dato : 22-12-04 17:31

> Hvad med at ringe 80404040 og snakke med dem der?
> de kan nok hjælpe dig lidt bedre.

Jeg ved godt det er lidt flabet, men det tror jeg faktisk ikke! =
I al fald har jeg for mange gange oplevet at en tilfældig kundeservice
medarbejder ved et mobilselskab har givet mig forkerte eller mangelfulde
oplysninger, fordi vedkommende "troede" at han/hun vidste det.
Det er som om især nye service-medarbejdere har for megen stolthed til at
indrømme, at de måske ikke ved alt.

Med Oranges vilkår i hånden, ville jeg føle mig mere tryg.
Jeg kan dog se på Orange's vilkår for JustTalk, at det med opsigelse /
udfasning ikke rigtigt er nævnt.

Så det kan godt være jeg tager dit råd og ringer alligevel.
Men jeg må hellere bånde samtalen, hvis der senere skulle blive tvivl om
sagen.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-12-04 20:16

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> medarbejder ved et mobilselskab har givet mig forkerte eller mangelfulde
> oplysninger, fordi vedkommende "troede" at han/hun vidste det.

Det er desværre noget man oplever meget ofte. Måske er det noget vi mobilnørder
kommer oftere ud for end "almindelige mennesker", da vi nok stiller mere
dybdegående og anderledes spørgsmål end "familien Danmark" almindeligvis gør.

-cb

Fra : Brizz

Dato : 23-12-04 20:46

> Så det kan godt være jeg tager dit råd og ringer alligevel.
> Men jeg må hellere bånde samtalen, hvis der senere skulle blive tvivl om
> sagen.

Evt be om at få det du har fået af vide på skrift også.
Men en båndning er også god nok..den er svær at løbe fra. Også er det tilmed
lovligt at bånde den.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-12-04 17:15

> [...]
> Så vil jeg hellere med det samme oprette et nyt Mixit Kontant nummer til dem

Hvad er der galt med Telia Cash. Er det ikke kun bedre end Mobilix Mayday?

Claus

Fra : Fischer

Dato : 22-12-04 17:32

> Hvad er der galt med Telia Cash. Er det ikke kun bedre end Mobilix Mayday?

Nej, ikke i dette tilfælde.
Med Cash skal du indsætte mindst 100 kr. hvert halve år.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-12-04 19:57

> Nej, ikke i dette tilfælde.
> Med Cash skal du indsætte mindst 100 kr. hvert halve år.

Så vidt jeg har forstået på Telia Cash's kundeservice (tlf. 80101020) har man
fra november i år sat gyldighedstiden op til 12 måneder.

-cb

Fra : Fischer

Dato : 23-12-04 08:10

> Så vidt jeg har forstået på Telia Cash's kundeservice (tlf. 80101020) har
> man
> fra november i år sat gyldighedstiden op til 12 måneder.

I så fald er det ikke ændret på deres hjemmeside:

"2.4 Det overførte beløb vil være tilgængeligt, så længe der er penge på
nummerets konto, dog højest 6 måneder for udgående samtaler fra
overførselsdagen. Indkomne samtaler kan modtages i 7 måneder fra sidste
overførselsdag."

Mon ikke det bare (endnu engang) er en kundeservice medarbejder der blander
tingene sammen.
Cash har jo indtil 31/12 et specielt tilbud, hvis du starter et NYT nummer,
så vil du få indsat taletid hver måned det næste år.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 23-12-04 10:23

> [...]

> overførselsdag."

> Mon ikke det bare (endnu engang) er en kundeservice medarbejder der blander

Jo, højst sandsynligt.

Det sidste nye jeg fik at vide I DAG var at et Telia Cash ikke udløber 6 måneder
efter man sidst har fyldt penge på, men vil udløbe 6 måneder efter at man sidst
har brugt det. Jeg spurgte direkte om det ville betyde at et Telia Cash kort i
princippet ville være ubegrænset gyldigt uden at fylde penge på, hvis man blot
lavede en samtale hver 5. måned. Ja, det gælder 6 måneder efter at der har været
et forbrug, svarede hun. Jeg véd ikke om jeg helt tror på det, da
telefonselskabers kundetjenester er nogle af de steder, hvor der bliver vrøvlet
mest i her i landet. - Men det kan selvfølgelig godt være rigtigt. Er der andre
der gider prøve at se, hvad de får at vide på 80101020?

-cb

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-12-04 23:12

Claus E Beyer skrev:

> [...]
> da telefonselskabers kundetjenester er nogle af de steder, hvor der
> bliver vrøvlet mest i her i landet. - Men det kan selvfølgelig godt

Jeg købte en fon med Telia Cash for flere år siden med taletid for 100 kr. -
simkortet virker stadig selv om jeg i mellemtiden stort set kun har brugt
den til sms-allerter via
xxxxxxxx@gsm1800.telia.dk og aldrig har sat en krone ind på den - troede
egentlig det var en fejl - må hellere lige hive den frem fra gemmerne igen

Hans

Fra : Claus E Beyer

Dato : 29-12-04 07:43

"Claus E Beyer" <cebeyer.news@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
andre
> der gider prøve at se, hvad de får at vide på 80101020?

I går ringede jeg atter til 80101020 og fik da at vide at et Telia-Cash-kort
gælder i seks måneder efter sidste optankning. Det er jo sådan det har været i
efterhånden mange år.

Jeg undrer mig over alle de mærkelige forskellige svar man får ved henvendelse
til mobilselskabernes kundeservice.

Er der nogen der véd om de månedlige tilskrivninger af 21 kr, som kører som
kampagne i øjeblikket, også forlænger gyldigheden med seks måneder ved hver
tilskrivning?

Claus

Fra : Fischer

Dato : 29-12-04 16:56

> Jeg undrer mig over alle de mærkelige forskellige svar man får ved
> henvendelse til mobilselskabernes kundeservice.

Ja, det er ret utilfredsstillende.
Af samme grund optager jeg altid sådanne samtaler, så der ikke er nogen
tvivl om hvad jeg er blevet lovet.

> Er der nogen der véd om de månedlige tilskrivninger af 21 kr, som
> kører som kampagne i øjeblikket, også forlænger gyldigheden med
> seks måneder ved hver tilskrivning?

Det burde være tilfældet.

*Fischer

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 29-12-04 09:51

Hej Fischer.

Fischer wrote:
> Er der tilfældigvis nogen der har vilkårne for Mayday liggende. Det
> er ikke just noget som Orange skilter med mere.

De kan hentes fran min hjemmeside:

http://www.prepaid-dk.de/aftalevilkaar-mayday.pdf

Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de
Nur E-Mails mit "RE:" in "subject" werden gelesen.
Der læses kun e-mails med "RE:" i "subject".
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
http://www.prepaid-dk.de

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 29-12-04 09:52

Hej Fischer.

Fischer wrote:
> Er der tilfældigvis nogen der har vilkårne for Mayday liggende. Det
> er ikke just noget som Orange skilter med mere.

De kan hentes fra min hjemmeside:

Fra : Fischer

Dato : 29-12-04 16:50

> De kan hentes fra min hjemmeside:
> http://www.prepaid-dk.de/aftalevilkaar-mayday.pdf

Tak for det.
Det er dog en typisk gummi-formulering hvor restværdien kan refunderes "i
visse tilfælde".

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 29-12-04 17:04

> Hvad har vi ret til?
> At få taletiden overflyttet til et andet produkt - eller at få pengene
> udbetalt?

Der er nu en lille update på denne sag:
Jeg ringede til Orange og medarbejderen derinde sagde at vi kunne få
restbeløbet udbetalt ved at sende SIM-kort ind sammen med navn + adresse.
Det gjorde jeg så her i julen.

I dag (ret hurtigt) fik min far så et brev hvor der stod at han kan få 233,-
kr. retur. Der var 263,- kr. på kortet, så de 30 kr. må være et
udbetalings-gebyr.
Sammen med brevet var et skema som han skulle returnere SAMMEN med
SIM-kortet. Men det havde vi jo allerede sendt ind!
Nu sender han så skemaet ind, og så må vi se om de kan finde ud af sagen
alligevel.

*Fischer