MS Windows
briani 27239
Skifte XP Pro KEY fra OEM til Institutions~
Fra : Preben Larsen

Dato : 22-12-04 16:01

Hej
Jeg har lige fået en stak nye bærbare med XP pro installeret..
Hvordan kan jeg lettest få ført vores Volumen licens KEY ind i XP
så jeg undgår at bøvle med at aktivere dem alle når jeg har lavet
opsætningen til at Ghoste ud..

Glædelig Jul

Preben

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 22-12-04 20:04

"Preben Larsen" skrev
> [...]
> Hvordan kan jeg lettest få ført vores Volumen licens KEY ind i XP
> så jeg undgår at bøvle med at aktivere dem alle når jeg har lavet

Har fundet, men ikke selv prøvet:

The following example shows how to use the ChangeVLKeySP1.vbs script from a
command line: 1. Click Start, and then click Run.
2. In the Open box, type the following command, where
AB123-123AB-AB123-123AB-AB123 is the new product key that you want to use,
and then click OK:
c:\changevlkeysp1.vbs ab123-123ab-ab123-123ab-ab123

Se mere på
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;328874

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 23-12-04 13:52

Thorkild Dalsgaard wrote:
> [...]
> use, and then click OK:
> c:\changevlkeysp1.vbs ab123-123ab-ab123-123ab-ab123

Scriptet er der ikke noget i vejen med. Dog er det et spørgsmål, om du kan
kan bruge dine Vol-licensernøgler op imod en OEM installation. Du kan i
hvert fald ikke bruge den på en retail - nøglen fungerer simpelthen ikke.

Men en anden ting jeg ikke forstår: Du siger at du ghoster den nye opsætning
ud. Betyder det, at du cloner dine diske - og dermed installerer en ny
windows?
Morten Due Jensen

Fra : Preben Larsen

Dato : 23-12-04 16:52

"Morten Due Jensen" <raenil@[kvalme]whirlwind.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men en anden ting jeg ikke forstår: Du siger at du ghoster den nye
> opsætning ud. Betyder det, at du cloner dine diske - og dermed installerer
Hej Morten& Thorkild
Det sidste først, jeg vil lave en enkelt maskine klar til eleverne, det er
på en skoleklasse,
for derefter at Ghoste dette image ud på de resterende.
Med Volumen licens undgår jeg at der evt. kommer rod i aktiveringen..
Det tog en pokkers tid sidste gang vi fik nye..
Det er netop det om Vol- nøglen kan lægges ind i OEM ..
Jeg har forsøgt at lave en rep af xp men selv om jeg skrev VOL key ind ender
jeg med OEM key til sidst..
Når jeg har prøvet scriptet kan jeg fortælle resultatet..
Alternativet er selvfølgelig at formatere og lægge den rigtige XP
VOL-version ind..

mvh
Glædelig Jul
Preben