MS Windows
briani 27239
windows 98 trinvis opstart
Fra : Brodlos

Dato : 22-12-04 14:50

Hej ng.

Jeg har en computer med Windows 98 som ikke vil starte op. Den kommer til
Windows 98 opstartbilledet, og så genstarter den helt forfra med
ramoptælling o.s.v. Jeg kan dog trykke F8 og starte den op i fejlsikret
tilstand, jeg har kørt en fuld scandisk og der er ingen fejl på harddisken.

Jeg har også kørt en opstart med trinvis bekræftelse og fundet ud af at det
går galt når den kommer til:

c:\windows\win.com /wx

(det er den linie som kommer lige efter call c:\windows\command.com
......o.s.v. )

Hvordan retter jeg denne fejl?

--

mvh MB

http://dvd.brødløs.dk

Hvis din browser ikke understøtter æ,ø, og å, brug i stedet
http://www.dvd.xn--brdls-wuac.dk eller http://on.to/brodlos

Fra : Mogens

Dato : 22-12-04 15:43

On Wed, 22 Dec 2004 14:50:19 +0100, "Brodlos" <software@hardware.dk>
wrote:

>Hvordan retter jeg denne fejl?

Har du prøvet at geninstallere Win98 oveni den gamle ?

Det kan somme tider hjælpe

mvh Mogens

Fra : Villy Jensen

Dato : 22-12-04 15:43

> [...]
> ramoptælling o.s.v. Jeg kan dog trykke F8 og starte den op i fejlsikret
> tilstand, jeg har kørt en fuld scandisk og der er ingen fejl på

Jeg har oplevet tilsvarende fænomen med flere WIN98 installationer, og
det har oftest(!) været opstået kludder i den skærmkortdriver, der ellers
har funket OK længe!

Jeg har kunnet redde installationerne ved at:
1) starte i fejlsikker tilstand
2) slette skærmkortet i enhedshåndteringen(!)
3) genstarte (så starter og kører systemet i 16 farver VGA)
4) korrekt skærmkortdriver skal installeres påny

(Jeg har oplevet (og reddet) fænomenet på 2 stationære (nVidia AGP kort)
samt på en af mine bærbare.)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy