Lydproblemer med ECS K7S5A
Fra : Nielsen

Dato : 22-12-04 13:32

Har netop installeret Win XP på en computer med ECS K7S5A-bundkort.

Alt kører godt, med undtagelse af lyden, som ikke fungerer. Jeg har ikke
kunnet få noget lyd ud af lydkortet, og i enhedshåndteringen er lydkortet
også markeret med en fejlmeddelelse. Har prøvet med en "CMUDA"-lyddriver
(dateret 29/6-2002), som endda er "digitalt signeret" - men uden held!

Hvad kan jeg gøre?

vh
Jakob

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-12-04 13:55

"Nielsen" <jakob@putandtake.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også markeret med en fejlmeddelelse. Har prøvet med en "CMUDA"-lyddriver
> (dateret 29/6-2002), som endda er "digitalt signeret" - men uden held!

Har du installeret drivere til bundkortet?

Mvh
Benjamin

Fra : Nielsen

Dato : 22-12-04 14:19

> Har du installeret drivere til bundkortet?
>
> Mvh
> Benjamin

Kun lydkort-driverne (som ikke virkede) - det ser ud til at Win XP selv
installerer diverse drivere. Vil det hjælpe at installere fx LAN-drivere?

vh
Jakob

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-12-04 15:04

> Kun lydkort-driverne (som ikke virkede) - det ser ud til at Win XP selv
> installerer diverse drivere. Vil det hjælpe at installere fx LAN-drivere?

Det er en god idé at installere fabriks-driverne (alle).
De drivere der ligger i Windows XP er som regel kun reference-drivere der
lige kan få systemet til at køre.
Installér chipset drivere og jeg er næsten sikker på at lydkortet kommer til
at virke.

Mvh
Benjamin

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 22-12-04 14:42

On Wed, 22 Dec 2004 13:31:41 +0100, "Nielsen" <jakob@putandtake.dk>
wrote:

> [...]
>også markeret med en fejlmeddelelse. Har prøvet med en "CMUDA"-lyddriver
>(dateret 29/6-2002), som endda er "digitalt signeret" - men uden held!

De CD'er der følger med det bundkort er heller ikke ret gode.

Det bedste er at downloade fra hjemmesiden

http://www.ecsusa.com/downloads/drivers.html

så skal du lige finde ud af nøjagtigt hvilket K7S5A

Men det ser ud til at kunde være både Cmedia 9738 og sis7012 lyd. Se
om det er Version 3.X af K7S5A

mvh

John

Fra : Nielsen

Dato : 22-12-04 15:57

> [...]
>
> så skal du lige finde ud af nøjagtigt hvilket K7S5A
>
> Men det ser ud til at kunde være både Cmedia 9738 og sis7012 lyd. Se

Det var sis7012 lyddriveren! Nu virker det perfekt.

vh
Jakob