Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
julegave
Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 21-12-04 23:17

Hej gruppe.

Jeg har lige givet mig selv en canon 300d i julegave.

Nu skal jeg så bare lære at bruge den.

Findes der nogle kurser i basal foto-teknik som er et besøg værd ?
(vestsjællend)
Jeg tænker her mest på det håndværksmæssige - altså selve brugen af
cameraet - og ikke så meget på det kunsteriske (valg af motiv, beskæring mv)

Findes der tutorials på nettet, hvor man kan lære noget om de basale
indstillinger og hvordan man bruger dem ?

Med venlig hilsen

Vilhelm

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-12-04 23:29

Vilhelm Johansen wrote:
> [...]
> Findes der tutorials på nettet, hvor man kan lære noget om de basale
> indstillinger og hvordan man bruger dem ?

Start med at læse manualen.. den er faktisk ikke så ringe endda...
Køb dernæst en fotobog for at lære om hvordan teknik og teori i
sådan et kamera virker
Jeg klarede mig fint med en god gammel kamerabog fra 1975 eller deromkring,
da jeg var mere interesseret i hvordan det er med blænde, perspektiv,
brændvidder osv. end jeg var i den digitale del.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : OCB

Dato : 21-12-04 23:37

"Vilhelm Johansen" <evj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der tutorials på nettet, hvor man kan lære noget om de basale
> indstillinger og hvordan man bruger dem ?

Køb Politiken's seneste Digitale Fotobog, den indeholder basisviden omkring
fotografering, samt en fin gennemgang af det digitale, der er også lidt om
teknik, objektiver m.m. Nem at læse og ganske rar at tage med i seng.. Vejl.
pris ca. 349,-

God fornøjelse med dit nye kamera, det får du masser af glæde af.

Mvh og God Jul.
Ole Condrup Boesen
http://www.condrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 07:37

"Vilhelm Johansen" <evj@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
>
> Findes der tutorials på nettet, hvor man kan lære noget om de basale
> indstillinger og hvordan man bruger dem ?

Hej Vilhelm

Prøv her: http://www.photoworkshop.com/canon/lessons/index.html

Der er et kursus til dit Canon 300D, godt nok på engelsk.

http://www.photoworkshop.com indeholder meget godt.

Mvh
Per

Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 22-12-04 16:51

Tak for de gode svar - der er mere end nok at gå i gang med

Hilsen Vilhelm