Hvor hurtig er min forbindelse ?
Fra : "John Frandsen"

Dato : 20-05-01 10:50

Jeg har netop fået etableret en fast forbindelse via kabelnet. Jeg har valgt 512/256, og når jeg downloader noget får jeg som bedst en hastighed der ligger og svinger omkring de 35-40 KB/sek, og selv om det naturligvis er hurtigt virker det umiddelbart lidt for lidt i forhold til 512K ?

Jeg har hørt om Babeltech som efter sigende kan måle hastigheder, men jeg har til gengæld også hørt at den ikke rigtigt er til at regne med ? Findes der andre (bedre) målere out there ?

Mvh John

--
Posted from corp-mail.arrowhead.dk [62.61.131.10]

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 20-05-01 11:05

>Jeg har hørt om Babeltech som efter sigende kan måle hastigheder, men jeg
>har til gengæld også hørt at den ikke rigtigt er til at regne med ?
>Findes der andre (bedre) målere out there ?

Nej lad være med at brug de der webbaserede hastighedscheck.

Har du ikke FTP adgang til udbyderens server (arraowhead?).

Jeg får stort set altid repræsentative hastigheder, hvis jeg henter
fra de forskellige udbyders Tucows mirror.

Prøv at hente et par store filer fra:

http://tucows.cybercity.dk/
http://tucows.inet.tele.dk/
http://ftp.net.uni-c.dk/tucows/
http://tucows.worldonline.dk/

Der er båndbredde nok at teste på.

Fra : "John Frandsen"

Dato : 20-05-01 15:12

"Palle Hans Jensen" <diesel@lazy.dk> skrev:

>Har du ikke FTP adgang til udbyderens server (arraowhead?).
Det ved jeg ærligt talt ikke... Hvad dækker det, og hvordan finder jeg ud af om jeg har det ?

Jeg prøvede at downloade fra Tucows.cybercity, og der hentede jeg med 37-42 Kb/sek... Men er det en OK hastighed for en 512K-forbindelse ?

Mvh John

--
Posted from corp-mail.arrowhead.dk [62.61.131.10]

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 20-05-01 15:19

On Sun, 20 May 2001 14:11:36 +0000 (UTC), john@talent.dk ("John
Frandsen") wrote:

> [...]
>
>Jeg prøvede at downloade fra Tucows.cybercity, og der hentede jeg med 37-42 Kb/sek... Men er det en OK hastighed for en 512K-forbindelse ?

Nej, det vil jeg ikke mene det er. Jeg ville forvente ca. 55KB/s på en
512 linie.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : "John Frandsen"

Dato : 21-05-01 06:03

Stefan Bruhn <news001@3x7.dk> skrev

>Jeg ville forvente ca. 55KB/s på en 512 linie.

Er der noget jeg kan gøre for at optimere forbindelsen, eller skal jeg have fat på udbyderen ?

Mvh John

--
Posted from corp-mail.arrowhead.dk [62.61.131.10]

Fra : AW

Dato : 21-05-01 07:42

Du kan tweake den.
Følg dette link:
http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/optimering_af_windows/

Fra : Carsten Suhr

Dato : 21-05-01 10:29

Hvis du tager din forbindelse 512/8 = 64 -ca 15%=ca.55
Det skulle den helst ligge på.