MS Windows
briani 27239
Win98 Me installation vil ikke starte
Fra : Jesper Davidsen

Dato : 21-12-04 22:58

Hej

Jeg får følgende fejlmeddelse kort efter start af installationen af Win98
ME:

Standard Mode: Fault in MS-DOS Extender.
EC=0000 CS=0053 IP=278D .......osv

Er der nogen der ved hvad det betyder?

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 21:02

Jesper Davidsen wrote:
> [...]
>
> Jeg får følgende fejlmeddelse kort efter start af installationen af
> Win98 ME:
>
> Standard Mode: Fault in MS-DOS Extender.

Hej Jesper.

Allerførst må du lige beslutte dig til hvilken Windows version du
kører med. Er det Windows 98 eller Windows ME.

Jeg gætter på at du mener Windows 98 SE (Second Edition), for
jeg har nemlig fundet den nævnte fejlmelding i noget info hos
Microsoft vedr. 98 Second Edition UPGRADE:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;232681

Det er en udskrift af filen SETUP.TXT fra den engelske Windows 98
S.E. UPDATE. Hvis du scroller godt nedad i teksten til lidt over
halvvejs nede, så finder du kapitel 9. SETUP ERROR MESSAGES.

Lidt længere nede begynder det spændende:

Standard Mode Messages:
If you get any of the following error messages, remove any memory
managers (such as EMM386.exe, QEMM, or 386Max) from your
Config.sys file, and then run Setup again.

Standard Mode: Invalid DPMI return.
Standard Mode: Fault in MS-DOS Extender.
Standard Mode: Bad Fault in MS-DOS Extender.
Standard Mode: Unknown stack in fault dispatcher.
Standard Mode: Stack Overflow.

Så prøv at "trylle" lidt med din config.sys som M.S. anbefaler og se om
ikke det løser problemet. Hvis ikke, så læs lidt videre i samme afsnit,
hvor der nævnes nogle flere mulige løsninger.

God fornøjelse!

- E.G.