Ophængerflue
Fra : Ivan T. Hansen

Dato : 20-05-01 10:33

Hej Gruppe

Jeg har på et tidspunkt set i et blad, hvordan man kan fiske med bling og
flue på samme tid. Det var lavet på en måde så hvis det var fluen der blev
taget så ville den glide bagest og blinket kommer foran fisken. Mit problem
er at jeg ikke kan finde det blad eller bog hvor jeg har set hvordan man
binder flue og blink sammen, så hvis der var en i gruppen der kunne hjælpe
mig med en beskrivelse eller et billed af fremgangsmåden ville jeg blive
glad. Billedet kunne sendes i dk.binaer.

Med venlig hilsen
Ivan Hansen

Fra : PAR

Dato : 20-05-01 12:01

Du tænker på "stigbøjlen" tror jeg. Se under Opasia, sportsfiskeri. Der har
været en artikel 17.4.00.

Hilsen /PAR

Fra : Erik Gildsig Poulsen

Dato : 20-05-01 13:09

Hey Ivan

Måske er det denne her du tænker på ?
http://opasia.dk/sportsfiskeri/spinnefiskeri/artikel_stigboejlen.shtml

Jegh ar selv forsøgt mig, men jeg syns ikke rigtig om det........ Men høre
da gerne om dine eller andres erfaringener.

/Erik

Fra : Christian Skands

Dato : 20-05-01 13:52

> [...]
> mig med en beskrivelse eller et billed af fremgangsmåden ville jeg blive
> glad. Billedet kunne sendes i dk.binaer.

Niels Vestergaard har også et forslag på http://www.salar.dk/Kystoph.html
Det er vist også at finde i bogen Kystfiskeri af samme.

--
Med lystfiskerhilsen

Christian
skands@mail.dk

Fra : Ivan T. Hansen

Dato : 20-05-01 14:25

Hej Christian

Det var lige nøjagtigt der jeg havde set det, så har det nok ikke været et
blad aligevel. Tusind tak for hjælpen.

Mvh
Ivan