Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Filtre til digital.
Fra : Fototal.dk

Dato : 20-05-01 10:45

Nu har jeg fået et morsomt stykke legetøj som hedder: Olympus C-990.

Selv om de digitale kameraer ikke har filtergevind, kan man jo godt til nød
udnytte de filtre man har.
For sjov skyld prøvede jeg mit polfiler på det nye digicam. Bare hold
filteret op foran objektivet - effekten kan jo ses på LCD skærmen.

Se et par eksempler på: http://digipol.fototal.dk/ (siden fylder ca. 200
kb)
(Siden er kun tilgængelig i en begrænset periode).

--
Mvh: Finn / Fototal.dk
Nu er der under 2 uger til deadline på vores konkurrence

Fra : Sven Ole Pedersen

Dato : 20-05-01 11:39

Se lige denne side med forskelligt udstyr for digi-kamerarer:
http://www.ckcpower.com/adapters.htm
Måske ikke lige til Olympus C-990, men der er muligheder for inspiration for
ejere af digi-kamerarer i hele taget.
MVH
Sven OLe Pedersen

Fra : Fototal.dk

Dato : 20-05-01 11:59

> [...]
> http://www.ckcpower.com/adapters.htm
> Måske ikke lige til Olympus C-990, men der er muligheder for inspiration

Det var ellers let at lave en adapter der kunne gribe fast på ydersiden af
objektivet på f.eks. C-990.

Ellers en sjov side. Der er åbenbart ingen grænse for hvad man kan finde på
at montere på de små fikse digital-kameraer. Det elegante går li'som af dem.

Mvh: Finn.

Fra : Kristian Amby

Dato : 20-05-01 22:23

On Sun, 20 May 2001 11:45:28 +0200, "Fototal.dk" <use177@fototal.dk>
wrote:

>Nu har jeg fået et morsomt stykke legetøj som hedder: Olympus C-990.

Finn dog!!!!
Det havde jeg godt nok ikke troet om dig.

Mvh
Kristian Amby

Fra : Fototal.dk

Dato : 21-05-01 05:29

> Finn dog!!!!
> Det havde jeg godt nok ikke troet om dig.

LOL*!

Bare rolig, Kristian. Min gamle Canon A1 bliver ikke arbejdsløs af den
grund.

Når man som jeg laver en del hjemmesider, så er det ret smart med sådan en
digital fætter til at tage nogle hurtige snapshots. Til skærmbrug er den
rigtig smart.

Når det drejer sig om "rigitg" amatørfotografi, så tror jeg de fleste kender
min holdning. Det er også forbandet svært at få en dias-film proppet ind i
skidtet.

Mvh: Finn.