Gybby yngel ?
Fra : Tidemand

Dato : 21-12-04 19:47

Hejsa

Mine gubbyer har fået yngel for 3. gang, men denne gang fødte de 2 hunner i
en rugekasse. ´Det blev ca til 15 stk, hvad gør jeg så nu, spiser hunnerne
dem eller skal de gå sammen.

Mich

Fra : Brizz

Dato : 21-12-04 19:46

> Mine gubbyer har fået yngel for 3. gang, men denne gang fødte de 2 hunner
> i en rugekasse. ´Det blev ca til 15 stk, hvad gør jeg så nu, spiser
> hunnerne dem eller skal de gå sammen.

Ungerne behøver ikke deres mor efter fødslen så du kan sagtens fjerne
hunnerne.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Tidemand

Dato : 21-12-04 20:08

Hej Brizz

Tak for svaret, du svarede 1 minnut før jeg spurte, flot tdc.

Michael

Fra : Brizz

Dato : 21-12-04 21:23

> Tak for svaret, du svarede 1 minnut før jeg spurte, flot tdc.

Havde på fornemmelsen at du ville skrive

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-12-04 23:10

Tidemand wrote:
> Tak for svaret, du svarede 1 minnut før jeg spurte, flot tdc.

Tdc er bare kvikke

Mht til det andet spørgsmål, så er svare JA - hunnerne æder også deres egne
unger - alt levende småkravl er foder.

Men hvis der rigelig med planter, som ungerne kan gemme sig mellem, så er
der som regel nogle stykker, der overlever i hvert kuld......

Og med kuld fra hver hun ca hver 3. uge, så bliver det hurtigt til en del
alligevel - og så får fiskene også lidt levende foder

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk