Visning af indholdet i en txt fil
Fra : Martin Persson

Dato : 20-05-01 10:32

Hej
Er der nogen der ved om man kan vise indholdet af en txt fil i et html
dokument. Man kan gøre det med js filer og variable men hvis jeg bare vil
vise alt teksten der står i en txt fil uden hjælp af frames el. lign hvad
kan man så gøre?

Hilsen Martin

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-05-01 11:07

Martin Persson <dis-mp@get2net.dk> skrev

> Er der nogen der ved om man kan vise indholdet af
> en txt fil i et html dokument.

Du er nok nødt til at bruge en <iframe> til formålet - det er det nemmeste,
hvis din server ikke understøtter ssi.

--
Allan

Fra : Martin Persson

Dato : 20-05-01 11:02

Allan Vebel <allan@vebel.dk> skrev i en
> Martin Persson <dis-mp@get2net.dk> skrev

> Du er nok nødt til at bruge en <iframe> til formålet - det er det
nemmeste,
> hvis din server ikke understøtter ssi.

Ja det tænkte jeg også på men det giver en hvid baggrund og det er ikke lige
sagen...
men tak for svaret.

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-05-01 14:24

Martin Persson <dis-mp@get2net.dk> skrev

> Ja det tænkte jeg også på men det giver en hvid
> baggrund og det er ikke lige sagen...

Du kan gøre som i

http://www.vebel.dk/test/inkl.asp

<head>
<title>Inkluderet fil</title>
..tekstfil{
width:500px;
height:300px;
background:#ffffdd;
font-size:10px;
}
</head>
<pre class="tekstfil">
<!--#include file="suppe.txt"-->
</pre>

--
Allan

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-05-01 14:43

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> wrote in message
> Du kan gøre som i
>
> http://www.vebel.dk/test/inkl.asp
Selvfølgelig kan man det, det er bare off-topic...

--
Regards
Martin Petersen

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-05-01 00:42

Martin Petersen <martin@fyrreklitten.dk> skrev

> Selvfølgelig kan man det, det er bare off-topic...

Hvorfor spørger du så her?

--
Allan

Fra : Martin Persson

Dato : 22-05-01 22:29

> Martin Petersen <martin@fyrreklitten.dk> skrev

> Hvorfor spørger du så her?

Jeg sagde ikke det var off-topic det var Martin Petersen

Og hvis det er offtopic så undskyld men jeg kunne ikke finde andre steder
der var bedre.

Anyways jeg fandt ud af det med et cgi script.

Hilsen Martin Persson

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-05-01 22:36

Martin Persson <dis-mp@get2net.dk> skrev

> Jeg sagde ikke det var off-topic det var Martin Petersen

Undskyld Martin - jeres navne ligger så tæt på hinanden så det er nemt at
tage fejl.

> Anyways jeg fandt ud af det med et cgi script.

Er ssi-løsningen ikke nemmere at bruge?

--
Allan

Fra : Martin Persson

Dato : 24-05-01 23:19

> Er ssi-løsningen ikke nemmere at bruge?

øhh det ved jeg ikke (hvad er ssi)

cgi scriptet er kun 10 linjer kode og nu virker det så jeg er mest opsat på
at lade det ligge og glæde mig over at det lykkedes.

Hilsen Martin

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-05-01 01:36

Martin Persson <dis-mp@get2net.dk> skrev

> øhh det ved jeg ikke (hvad er ssi)

Det er Server Side Includes, hvor jeg i et tidligere indlæg kom med et
forslag med

<!--#include file="suppe.txt"-->

Det er utrolig nemt at bruge hvis du har adgang til det på din server - det
svarede du aldrig på.

> cgi scriptet er kun 10 linjer kode

Mit fylder kun en kvart linie

--
Allan

Fra : Martin Persson

Dato : 26-05-01 16:15

> [...]
> forslag med
>
> <!--#include file="suppe.txt"-->
>
> Det er utrolig nemt at bruge hvis du har adgang til det på din server -

aha

jeg troede at det der include file var et eller andet fusket html - hvad ved
jeg. Men så kan jeg også bedre forstå at det ikke virkede på min egen
computer.

Jeg tror ikke jeg kan bruge ssi på min server. Der står at jeg kan køre cgi
og perl scripts samt php. Jeg kan hverken køre asp, MySQL og der står ikke
noget om ssi

Hilsen Martin

Fra : Jakob Andersen

Dato : 26-05-01 18:16

"Martin Persson" <dis-mp@get2net.dk> wrote in message
> [...]
cgi
> og perl scripts samt php. Jeg kan hverken køre asp, MySQL og der står ikke

Som regel kan man bruge SSI når man har PHP. Ellers har PHP en funktion der
gør det samme:

<?
include("fil.php")
?>

Kig evt. på http://www.webcafe.dk hvor der er aritkler om både SSI og PHP

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Martin Persson

Dato : 26-05-01 19:17

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev i en
> Som regel kan man bruge SSI når man har PHP. Ellers har PHP en funktion
> [...]

Ikke for at være ubehøvlet og mange tak for alle indlægene men jeg tror ikke
jeg gider ændre det nu hvor det virker, men det er da godt at vide til en
anden gang.

Hilsen Martin