Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Støvede billeder
Fra : A:H

Dato : 21-12-04 16:59

Hej alle.
Jeg syntes at i kommer med mange gode forklaringer, på alle mine dumme
spørgsmål.
Og nu har jeg faktisk et mere .
jeg syntes at når jeg tager specielt makro billeder, så bliver de grumset.
Det er som om der er sådan en grå grumset "hinde" på billederne.faktisk som
når man tager billedet på computeren og zoomer ud til det yderste, man
kan!!!!
Jeg har ikke mulighed for at uploade et billede , da min server er i udu.

Annette

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-12-04 17:36

"A:H" <ah@dk> skrev i en meddelelse
[KLIP]
> Jeg har ikke mulighed for at uploade et billede , da min server er i udu.
>
> Annette
++++++++++++++++++++

Hej.

Kan du ikke ligge det i dk.binaer ?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : A:H

Dato : 21-12-04 17:53

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:41c85091$0$1996$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> "A:H" <ah@dk> skrev i en meddelelse
> [KLIP]

> ++++++++++++++++++++
>
> Hej.
>
> Kan du ikke ligge det i dk.binaer ?
>
> --
> Mvh. Jørgen Nielsen.
> jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk
> Fjern nomorespam ved E-mail

Jeg har vist lige sneget mig igennem til serveren.
Jeg har uploadet et kæmpe billede ;-0
http://www.bonnet-it.dk/annsholm/side_1.htm
man kan tydeligt se det i bunden af dråben og rundt om den.
Annette

Fra : Hans Kruse

Dato : 21-12-04 17:51

"A:H" <ah@dk> wrote in message
> [...]
som
> når man tager billedet på computeren og zoomer ud til det yderste, man

Det må være en speciel feature på D70 -- men et kik på et eksempel ville
jo være nyttigt.
Når du siger macro, hvad taler vi så om? Er det større forstørrelse end 1:1?

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : A:H

Dato : 21-12-04 18:13

> [...]
Jeg har uploadet et kæmpe billede ;-0
http://www.bonnet-it.dk/annsholm/side_1.htm
man kan tydeligt se det i bunden af dråben og rundt om den.

Når vi snakker makro?
Jeg har en 50mm1:2.80DG macro D linse på

Fra : Per Bau

Dato : 22-12-04 22:34

"A:H" <ah@dk> skrev i en meddelelse
> Når vi snakker makro?
> Jeg har en 50mm1:2.80DG macro D linse på

Dit billede er 'støvet' fordi du har optaget det på ISO 1600. Dette giver
meget mere støj på billedet end et tilsvarende optaget ved ISO200.
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-12-04 19:47

In article <41c84855$0$265$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, A:H wrote:
> [...]
> når man tager billedet på computeren og zoomer ud til det yderste, man

Lignet almindelig ISO støj. Billedet er underbelyst. Langsommere lukketider
hjælper nok (eller Canon 20D - Men det giver så lommesmerter :)

Fra : A:H

Dato : 22-12-04 20:06

> [...]
> lukketider
> hjælper nok (eller Canon 20D - Men det giver så lommesmerter :)

Jeg har et nikon d70 kan den ikke bruges????

Annette

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-12-04 22:26

In article <41c9c59a$0$244$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, A:H wrote:

> Jeg har et nikon d70 kan den ikke bruges????

Jo - ovenstående råd skal følges. Mere lys - dette kan skaffes med
en lampe, alternativt langsommere lukketider. Sæt evt eksponerings-
kompensation op så billedet bliver let overbelyst fremfor underbelyst.

Grunden til jeg nævnte 20D er fordi Canon 20D og 1D Mk. II er i
en klasse for sig, ihvertfald indtil den store fotoudstilling i
februar/marts.