MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
send en fax
Fra : jma

Dato : 21-12-04 14:50

Hej,
Jeg har brug for at sende fax (uden at bruge en fax-maskine). I første
omgang manuelt men senere skal der sendes 1 fax på et fast tidspunkt
automatisk.
1) Hvilke muligheder er der for at sende en fax?
Forudsætninger:
Windows 2000/ Windows XP. Office 2000 pakken. (dvs. altså Outlook 2000).
Internet forbindelse via bredbånd.
Kan se at der er en masse fax-services, hvor man betaler. Det er også fint
nok. Nogen som har kendskab til noget godt?

2) automatisk fax (den tror jeg, jeg gemmer til senere...).
Modtager gerne ideer.

Se frem til et par gode forslag,

Mvh Jan

Fra : Søren Blom

Dato : 21-12-04 16:23

"jma" <jpillow1@ERSTATHOT_mail.com> skrev
> 1) Hvilke muligheder er der for at sende en fax?
> Forudsætninger:
> Windows 2000/ Windows XP. Office 2000 pakken. (dvs. altså Outlook 2000).
> Internet forbindelse via bredbånd.

Når man vil sende fax far sin computer, er man nød til at have et Fax modem
tilsluttet, du kan ikke sende fax over bredbåndsforbindelser, så som
Stofanet, ADSL, webspeed osv.

Men har du et Faxmodem, så kan du sagtens få software der sender en fax til
et eller flere bestemte nummere på et givet tidspunkt.

> Kan se at der er en masse fax-services, hvor man betaler. Det er også fint
> nok. Nogen som har kendskab til noget godt?

Har intet kendskab til disse services.

> 2) automatisk fax (den tror jeg, jeg gemmer til senere...).
> Modtager gerne ideer.
>
> Se frem til et par gode forslag,

Nu er det flere år siden jeg sidst brugte fax via computer, men softwaren
til det findes, kan bare ikke huske hvad det hedder.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-04 16:28

jma skriver:

> [...]
> Kan se at der er en masse fax-services, hvor man betaler. Det er også fint
> nok. Nogen som har kendskab til noget godt?

En telefonlinje og et modem.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 22-12-04 08:11

"jma" <jpillow1@ERSTATHOT_mail.com> scribbled in

> Se frem til et par gode forslag,

Køb et almindeligt modem med original software - så følger
der fax-program med. Du kan få et til omkring 250 kr. Jeg
havde modem før bredbåndstiden og det med at sende faxer
brugte jeg et par gange, mindes at det var ret nemt :)

Kig på edbpriser under hardware/modemer

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : emj

Dato : 22-12-04 11:15

On Tue, 21 Dec 2004 14:49:32 +0100, "jma"
<jpillow1@ERSTATHOT_mail.com> wrote:

>1) Hvilke muligheder er der for at sende en fax?

Har du et indbygget modem i din PC, er det sikkert et faxmodem.
Hilsen emj

Fra : IzNoGoUd

Dato : 22-12-04 16:24

jma wrote:
> Kan se at der er en masse fax-services, hvor man betaler. Det er også fint
> nok. Nogen som har kendskab til noget godt?

Jeg sidder også og venter på om nogle har prøvet disse "fax services" og
lige kunne komme med et par fif.

--
Best regards, IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, 5700 Svendborg, Denmark
*

Fra : Viggo

Dato : 22-12-04 17:02

"jma" <jpillow1@ERSTATHOT_mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nok. Nogen som har kendskab til noget godt?
>
> 2) automatisk fax (den tror jeg, jeg gemmer til senere...).

Med XP følger faxprogram, så hvis du har et telefonmodem er du køreklar.
--

Vh
Viggo

Fra : jma

Dato : 06-01-05 16:14

Hej Tak for svarene.
Jeg må desværre udskyde at kigge på det foreløbig.
/jma