Killinger - farver og alder
Fra : Betina Rasmussen

Dato : 21-12-04 12:42

Hej alle,

Jeg har ofte diskussioner med folk om, hvor gammel en killing skal være,
før den kan flytte hjemmefra. Jeg tvivler stærkt på, at der er nogle af
I rare kattemennesker herinde, der ikke ved, at killingen skal være 12
uger Men der er tilsyneladende rigtigt mange andre mennesker, der
tror, at en killing kun skal være 8 uger. De tror vist, at det er en
lille hund med talefejl. Disse mennesker er sjældent lydhøre, når man
prøver at forklare dem, at de tager fejl (de vil jo bare gerne af med de
"besværlige" killinger!).

Derfor kræver sådan en diskussion jo nogle rigtig gode argumenter, som i
kampens hede kan være svære at finde. Ét af dem er jo, at killinger
lærer meget mere af deres mor, end hundehvalpe (f.eks. er de ofte er
renlige, når de flytter hjemmefra). Endvidere kan de få nogle
adfærdsproblemer, hvis de bliver fjernet for tidligt. Men disse
argumenter rækker åbenbart ikke helt Derfor kunne jeg godt tænke
mig, hvis nogle herinde kunne hjælpe mig med lidt flere og mere konkrete
argumenter? Jeg ville blive *så* glad Og bliver så mopset, når folk
nægter at lytte, fordi det ikke lige passer i deres kram

Og så har jeg lige hørt den mærkeligste skrøne. Der er nogle, der tror,
at røde hunkatte af én eller anden grund dør?!? Det er da ikke rigtigt,
vel? Jeg har da set flere fine, røde hunkatte hos opdrættere, og de så
ikke ud til at fejle noget...Jeg tror, at det er noget sludder, men er
der nogle, der ved lidt mere om dette?

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 21-12-04 13:47

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> wrote in message
> [...]
> argumenter? Jeg ville blive *så* glad Og bliver så mopset, når folk
> nægter at lytte, fordi det ikke lige passer i deres kram

Ja, det kender jeg godt, jeg var nær blevet uvenner med min veninde om
p-piller til katte
Jeg har et par link her, det kan være du kan bruge noget fra dem

http://www.katlink.dk/artikler/artikel4.html

http://hjem.get2net.dk/sua/tolvuger.htm

--
Hilsen Denise

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 21-12-04 18:06

> [...]
> p-piller til katte
> Jeg har et par link her, det kan være du kan bruge noget fra dem

Tusind tak for de nyttige links. Dér var da i hvert fald noget konkret.
Du lader da tit til lige at have et godt link i ærmet

Fra : Denise

Dato : 21-12-04 19:42

Betina Rasmussen wrote:

> Tusind tak for de nyttige links. Dér var da i hvert fald noget
> konkret. Du lader da tit til lige at have et godt link i ærmet

Hi hi, ja jeg har også været her i gruppen siden 1999, så man har jo nok set
og hørt det meste, hvis ellers man kan grave det frem igen

--
Hilsen Denise

Fra : Anja Ekstrøm

Dato : 29-01-05 09:32

Hej Denise

1000 tak for de gode links, det var lige det jeg skulle bruge... Jeg skulle
nemlig have hentet en lille 8 ugers hun-mis på mandag, fordi stueavleren
havde fortalt mig at jeg saaaagtens kunne hente den da moderen afviste den
lille.... Jeg har selv kat i forvejen, men det er katte jeg har overtaget
fra andre, så jeg vidste ikke det med hvor nødvendigt det er at de er 12
uger.

Nu vil jeg imorgen ringe til kattemor og sige nej tak til missen (hun VIL af
med dem nu, for datteren har allergi, så de bliver garanteret bare givet til
en anden)

Men endnu en gang tak for de gode links

Anja Ekstrøm

Fra : Denise

Dato : 29-01-05 10:15

Anja Ekstrøm wrote:
> [...]
>
> Nu vil jeg imorgen ringe til kattemor og sige nej tak til missen (hun
> VIL af med dem nu, for datteren har allergi, så de bliver garanteret

Velbekomme
Det var da en gammel tråd du rendte ind i der.
Ja der er stadig mange, især på landet måske, der tror at killinger på 8
uger er klar til udflytning. Vi fik selv i tidernes godmorgen fat i 2
vildkatteunger der dælme var unge. De voksede nu fint op uden problemer,
bortset fra den ene altid skulle sutte i tøj. Men det er vist mere
undtagelsen at jeg ikke havde problemer,.
Så i dag turde jeg ikke tage chancen med så ung en killing, men jeg ville nu
aldrig tage chancen med _een_, jeg skal helst have 2 ad gangen, så de har
hinanden - men det er en helt anden historie, og desuden har du jo andre
katte i forvejen.

--
Hilsen Denise

Fra : Anja Ekstrøm

Dato : 30-01-05 10:11

Ja katte har vi snart en håndfuld af....

Jeg tror ikke at der er nogle af vores venner der heeelt forstår at vores
hjerter banker for dyrene, også med henblik på at der på et tidspunkt skal
komme småfolk.... men for fa'en.... der er dyr!!! hvordan kan man IKKE elske
de små kræ---??

Derudover ville jeg lige nævne at et bestemt internat/formidling selv
tilbyder katte fra 8 uger.... Jeg ved ikke om man må skrive dem med navns
nævnelse herinde... Men burde de ikke ligesom vide bedre, når de gerne
skulle vide mere end os "dødelige"?

Knus
Anja

Fra : Denise

Dato : 30-01-05 10:36

Anja Ekstrøm wrote:
> [...]
> navns nævnelse herinde... Men burde de ikke ligesom vide bedre, når
> de gerne skulle vide mere end os "dødelige"?

Ja, jeg synes jo heller ikke, at man kan undgå at elske misser, og andre dyr
for den sags skyld
Jeg kunne da godt tænke mig at vide, hvem det er der formidler. De eneste
gange jeg synes det er ansvarligt at få en killing før tid, er da hvis den
er forældreløs, og der ikke er nogle andre hunkatte, den kan falde ind
sammen med. Så er "vi" jo nødt til at gøre det.

--
Hilsen Denise

Fra : Anja Ekstrøm

Dato : 30-01-05 20:38

Hej Denise

Det var herinde: http://www.akuthundeformidling.dk/

knus
Anja

Fra : Anja Ekstrøm

Dato : 30-01-05 20:51

Det var i den blå avis de reklamerede for en så ung killing, og med link til
deres side....

Fra : Denise

Dato : 30-01-05 12:03

Anja Ekstrøm wrote:
> Det var i den blå avis de reklamerede for en så ung killing, og med
> link til deres side....
>
> "Anja Ekstrøm" <anja.ekstroem@tdcadsl1234.dk> wrote in message

Ok tak. Mon det var fordi den var forældreløs ? Jeg kender dem ikke, er der
nogle af jer andre der kender dem ?

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 30-01-05 12:55

Anja Ekstrøm wrote:
> Det var i den blå avis de reklamerede for en så ung killing, og med
> link til deres side....

Forresten, har du linket ?'

--
Hilsen Denise

Fra : Anja Ekstrøm

Dato : 30-01-05 22:24

Hej Denise

Jeg har lige kopieret teksten fra den blå avis og linket til formidlingen
ligger i en af de andre meddelelser i denne tråd...

Der stod:
1 AKUTKATTEFORMIDLING I Kbh., FRA, 8 uger, LIGE NU: HVID KATTE KILLING, Han,
16 UGER, HVID, RIGTIGT KÆLEN OG TAM, VANT t.BØRN OG HUNDE

Fra : Denise

Dato : 30-01-05 22:41

Anja Ekstrøm wrote:
> [...]
> 1 AKUTKATTEFORMIDLING I Kbh., FRA, 8 uger, LIGE NU: HVID KATTE
> KILLING, Han, 16 UGER, HVID, RIGTIGT KÆLEN OG TAM, VANT t.BØRN OG

Tak. Jeg har spurgt nogle andre kattefolk, om de har nogle ideer, hvordan vi
kan oplyse dem om 12 uger, sådan ala standardbrev e.lign.

--
Hilsen Denise

Fra : Jacob E.

Dato : 30-01-05 22:46

Hej Denise

Skriver lige fra min mands computer, da den er tændt...

Det syntes jeg lyder som en god idé.... lad mig endelig høre mere

Anja

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 31-01-05 18:20

> Denise skrev:
> Tak. Jeg har spurgt nogle andre kattefolk, om de har nogle ideer, hvordan vi
> kan oplyse dem om 12 uger, sådan ala standardbrev e.lign.

Hej Denise,

Ja nu står der sørme FRA 12 UGER i annoncen i stedet for 8, som der
gjorde i weekenden

Fra : Denise

Dato : 31-01-05 18:46

Betina Rasmussen wrote:

> Hej Denise,
>
> Ja nu står der sørme FRA 12 UGER i annoncen i stedet for 8, som der
> gjorde i weekenden

Underligt
Men det var da dejligt, det må jo næsten være en der læser med, eller også
er der nogle der har sendt dem mail.
Der var engang vi skrev til DBA at katte skulle være 12 uger for de blev
formidlede, det kan måske også være dem.
Men godt det er på plads

--
Hilsen Denise

Fra : Anja Ekstrøm

Dato : 01-02-05 05:20

Så er det lykkedes os at finde en dejlig lille pige - eller det vil sige,
hun fandt tilbage til os.... for Katteforældrene havde tænkt en ekstra gang
og har sagt ja, til at beholde hende til hun er 12 uger!!! Jeg er bare SÅ
glad

Så om 3 uger kommer lille Bianca hjem til os....

Anja

Fra : Eva Schmidt

Dato : 31-01-05 21:07

"Anja Ekstrøm" <anja.ekstroem@tdcadsl1234.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> glad
>
> Så om 3 uger kommer lille Bianca hjem til os....

Hvor er det dejligt at høre Anja.
Rigtigt stort tillykke med den lille missepige - Bianca er bare et rigtigt
smukt navn til hende.

mvh Eva

Fra : Anja Ekstrøm

Dato : 01-02-05 08:53

Iiiiih tak.... det syntes vi også... der var ikke noget at være i tvivl
om da vi så hende... Hun var bare en Bianca...

Jeg har bedt Missemor om at sende mig et billede på MMS, så når jeg får
det, skal jeg nok vise hende frem til alle der gider se hende..... Jeg
er jo den vordende mor!

Men hold da op hvor er der lææææænge til, tiden snegler sig afsted...

Knus
Anja

Med venlig hilsen
Anja Ekstrøm