script til at hente fra SQL db
Fra : Morten Mathiasen

Dato : 21-12-04 10:20

Hey
Har problemer med at lave et script, så jeg kan hente data ud fra
db...
Har prøvet at se på nogle tutorials, men har ikk kunne få noget
brugbart ud af det...

need some help :/

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 21-12-04 10:39

Morten Mathiasen pretended :
> [...]
> db...
> Har prøvet at se på nogle tutorials, men har ikk kunne få noget

Hvad har du prøvet ?
Vis os gerne den kode, du prøver med. Hvad får du af fejl ?

$myConn =
mysql_connect("mySql_server_navn","brugernavn","adgangskode");
mysql_select_db("database_navn",$myConn);

$result = mysql_query("SELECT * FROM tabel_navn");
while($myrow = mysql_fetch_array($result))
{
echo $myrow["kolonne_navn"]
}

Notes:
mySql_server_navn : Navnet på din mySqlServer. Den har du fået af din
udbyder
brugernavn : Brugernavn til mySqlServer. Også fra udbyder.
adgangskode : Adgangskode til mySqlServer. Også fra udbyder
database_navn : Navnet på din MySqlDatabase. Også fra udbyder.
tabel_navn : Navnet på den tabel i databasen du vil tilgå. Den har du
selv oprettet (evt. med phpMyAdmin)
kolonne_navn : Navnet på kolonnen i tabel_navn til vil hente data fra.
Den har du selv oprettet (evt. med phpMyAdmin)

--
Benny