Gratis Half-Life 2 demo - ude nu !
Fra : BuFFerz

Dato : 21-12-04 00:09

Half-Life2 demo ude nu ! 750mb
http://www2.ati.com/hl2/demo/steaminstall_hl2demo.exe

A free demo of Half-Life 2 has been released. Featuring some of the amazing
digital actors and physical gameplay that has made Half-Life 2 the leading
contender for Game of the Year 2004, the demo takes players through some of
the early levels of the game and later transports them to the area of the
game known as Ravenholm. The demo is available at ATI.com and requires a
Steam account to install.

Finder folk mirrors add dem i denne tråd :)

Kilde: http://www.csnation.net/
Og http://steampowered.com/?area=news

Fra : BuFFerz

Dato : 21-12-04 00:19

Kan self. også hentes over gode gamle Steam
- hvis man da vel at mærke ikke i forvejen har HL2 full version på ens steam
bruger konto.

Fra : Casper Bang

Dato : 21-12-04 10:51

> - hvis man da vel at mærke ikke i forvejen har HL2 full version på ens
> steam bruger konto.

Snyd :( Kunne egentligt godt tænke mig også at prøve demoen - bare for at se
hvordan den er :)

Fra : BuFFerz

Dato : 21-12-04 11:11

opret en ny steam konto ?

Så skal du kun hente 2 mb da du har hl2 filerne i forvejen på computeren.

Fra : Casper Bang

Dato : 21-12-04 13:32

> opret en ny steam konto ?
>
> Så skal du kun hente 2 mb da du har hl2 filerne i forvejen på computeren.

hmm ja, det må jeg så gøre :p
tak

Fra : Thomas

Dato : 22-12-04 08:48

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> skrev i en meddelelse
> [...]
> game known as Ravenholm. The demo is available at ATI.com and requires a

Hej.
Har netop downloadet denne Demo, men har nu fået et problem når jeg forsøger
at installere den !!

Når jeg klikker på filen får jeg meddelelsen fra min windows( XP ):
" Could not initialize installation. File size expected= 787701212, size
returned= 730124840 "

Den fil jeg har downloadet har størrelsen 730124840, men den sluttede pænt
under downloading og det ser ikke umiddelbart ud som om der mangler
noget.... Hmmm..

Under egenskaber for filen kan jeg se at det skulle være en version 1.45.00

Nogen ideer hvad der kan være mit problem ?

Thomas.

Fra : BuFFerz

Dato : 22-12-04 11:13

Hvis alt glipper - kan du hente det via Steam.
(lille program på 600 kb som kan hentes her www.steampowered.com )

Fra : Kim2000

Dato : 22-12-04 11:32

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> skrev i en meddelelse
> Hvis alt glipper - kan du hente det via Steam.
> (lille program på 600 kb som kan hentes her www.steampowered.com )

det link virkede så ikke og jeg kan ikke se fejlen i adressen

Fra : Kim2000

Dato : 22-12-04 11:30

> [...]
> 1.45.00
>
> Nogen ideer hvad der kan være mit problem ?

Du er ikke alene i klubben, selvom det ikke er til megen trøst

Fra : Thomas

Dato : 22-12-04 14:16

> Nogen ideer hvad der kan være mit problem ?
>
> Thomas.

Hej igen...

2. gang er åbenbart lykkens gang, så efter lige at have taget en download
mere på 3½ time, så er der nu pludselig en anden fil hjemme som fylder
751Mb, og ikke mindst virker efter hensigten....
Noget andet er så at min ellers trofaste PC blev sat under så hårdt pres at
jeg må til lommerne i det nye år... Uha.

Thomas.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 22-12-04 14:21

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> writes:
> [...] the demo takes players through some of
> the early levels of the game and later transports them to the area of the
> game known as Ravenholm.

Skuffende - da HL1 demoen langt om længe kom, var det da en bane der
ikke var med i spillet...
--
Lars Balker Rasmussen

Fra : BuFFerz

Dato : 22-12-04 14:28

> Skuffende - da HL1 demoen langt om længe kom, var det da en bane der
> ikke var med i spillet...

Dvs. du vil have at demoen skal vise noget som ikke er i den fulde version ?

Så ville jeg blive skuffet når jeg efterfølgende købte spillet og så, at den
bane ikke var der.. eller noget.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-12-04 21:27

"BuFFerz" wrote

> Så ville jeg blive skuffet når jeg efterfølgende købte spillet og så, at
> den
> bane ikke var der.. eller noget.
Næhh, ikke på den måde Valve skruede Uplink demoen sammen
Demoen udkom i øvrigt længe efter at spillet blev udgivet, så det var
nærmest en lille addon package

Det er da værre at se en trailer der er klippet sammen ude af kontekst og
efterfølgende se en helt anden film eller spille et helt andet spil

- Peter

Fra : BuFFerz

Dato : 22-12-04 21:48

> Det er da værre at se en trailer der er klippet sammen ude af kontekst og
> efterfølgende se en helt anden film eller spille et helt andet spil

Ved ikke om du hentyder til de over 1 år gamle HL2 film

For 1 år siden var spillet langt fra færdigt (iforhold til hvordan spillet
er nu) -
Hvis spillet idag så ud som i de film - ville det være nedtur.

Synes HL2 har haft godt af 1 år ekstra i værkstedet :)

Faktisk sjovt at se de gamle film nu hvor man har gennemført spillet et år
senere
(3 gang for undertegnede;) )

Der er flere der har påtalt fx. hvor Hydras og traptown er blevet af.
Men sådan går det - er sikker på den HL2 vi spiller nu er bedere og sjovere
end det spil vi så på trailers for 1 år siden.
Dele af mappet traptown finder vi i Ravenholm.

Lille sidesping - men så fik jeg også det sagt :)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-12-04 01:34

"BuFFerz" wrote

> Ved ikke om du hentyder til de over 1 år gamle HL2 film

Ehh, nej det var jo scener fra "spillet" og ikke klippet sammen på kryds og
tværs
Det var mere en generel betragtning

> For 1 år siden var spillet langt fra færdigt (iforhold til hvordan spillet
> er nu) -
> Hvis spillet idag så ud som i de film - ville det være nedtur.

For et år siden var der kun filmene (som proof of concept)

> Der er flere der har påtalt fx. hvor Hydras og traptown er blevet af.

Hydras fungerede bare ikke som model da den blev helt synlig
Lignede en klump underlig blå gele der blævrede derudaf

Traptown - tjahh, ved ikke helt hvad der skete
Gameplayet helt nok ikke vand, eller også haltede AI'en bagefter

- Peter

Fra : BuFFerz

Dato : 23-12-04 10:51

> Ehh, nej det var jo scener fra "spillet" og ikke klippet sammen på kryds
> og tværs
> Det var mere en generel betragtning

OK :)

> [...]
> Traptown - tjahh, ved ikke helt hvad der skete
> Gameplayet helt nok ikke vand, eller også haltede AI'en bagefter

Sikkert såddan noget - der kan have været forskellige ting der ikke har
virket som game-play-helhed.

Btw. sjot at se skitserne til banerne - fx kan dem der har gemmenført
Ravenholm nok genkende denne skitse:

http://surl.dk/ao/

Denne http://surl.dk/ap/ synes jeg dog ikke at kunne genkende i den form HL2
har i dag - men sjovt at se notatet på skitsen: "Gman = father ?"

Måske er Gman Gordons far ?.. ikke usansynligt...

Fra : Kim2000

Dato : 23-12-04 23:23

"> http://www2.ati.com/hl2/demo/steaminstall_hl2demo.exe

Nu har jeg forsøgt at hente det lort 3 gange, og skidtet virker ikke. Hvis
man vil skræmme potentielle købere væk så er det bare at smide en demo på
markedet der end ikke kan hentes ned. Jeg står fuldstændig af på sådan noget
crap.

Mvh
Kim

Fra : BuFFerz