Sådan defineres metal-genrerne bedst! ;o)
Fra : Kong Kent

Dato : 20-12-04 22:49

HEAVY METAL:
The protagonist arrives on a Harley Davidson, kills the dragon,
drinks some beers and fucks the princess

GRIND METAL:
The protagonist arrives, screams something completely undecipherable
for about 2 minutes and then leaves...

POWER METAL:
The protagonist arrives riding a white unicorn, escapes from the
dragon, saves the princess and they make love in an enchanted forest

THRASH METAL:
The protagonist arrives, fights the dragon, saves the princes and
fucks her....... easy and quick

FOLK METAL:
The protagonist arrives with some friends playing accordions,
violins, flutes and many more weird instruments, the dragon falls
asleep (from all the dancing) protagonist leaves without the princess

VIKING METAL:
The protagonist arrives in a ship, kills the dragon with his migthy
axe, cooks and eats it, rapes the princess to death, steals the
castle and burns the place before he leaves

DEATH METAL:
The protagonist arrives, kills the dragon, fucks the princess and
kills her, then leaves

BLACK METAL:
The protagonist arrives at midnight, kills the dragon and impales it
in the front of the castle.....then sodomizes the princess, drinks
her blood in a ritual before killing her.....then he impales the
deflowered princess

GORE METAL:
The protagonist arrives, kills the dragon and spreads his guts in the
front of the castle, fucks the princess and kills her....then he
fucks again her dead body, slashes her belly open and eats her guts,
fucks the carcass for the third time, burns the corpse and fucks it
for the last time

DOOM METAL:
The protagonist arrives, sees the size of the dragon and thinks that
he never could beat him, gets depressed and commits suicide....the
dragon eats his body and the princess as well

PROGRESSIVE METAL:
The protagonist arrives with a guitar and plays a solo for 26
minutes, the dragon kills himself out of boredom, the protagonist
arrives to the princess' bedroom, plays another solo with all the
techniques learned in the last year of the conservatory... the
princess escapes, and is now looking for the "HEAVY METAL" protagonist

GLAM METAL:
The protagonist arrives, the dragon laughs at the guy's appearance
and lets him enter, he steals the princess' make-up and tries to
paint the castle in a beautiful pink color

INDUSTRIAL METAL:
The protagonist arrives wearing greasy overcoat, makes an obscene
gestures towards dragon, and gets escorted out of fairy tale land by
security guards.

Og så var der lige en der tilføjede...

NU-Metal
Protagonist arrives in pimpin' SUV and baggy pants. Dragon sees
protagonist's nose ring and snickers. Protagonist whines about bad childhood
where his beloved pet canary died and ever since he has been Broken, Numb,
Dead Inside, Thoughtless and not Alive.
Dragon gets highly annoyed, and eats the protagonist. Princess thanks
Dragon.

--
Kent Kirkegaard Jensen - ikk' nu-metal fan *GG*
www.f1journal.com

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-12-04 23:16

LOL.....

Good ones!

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 20-12-04 23:10

LMAO!!! Den var sjov... Selvom der nu er noget nu-metal jeg godt kan lide...
Hva' så med alternativ metal? Eller cirkus-metal? Eller fuck-metal? Eller
hardcore?

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-12-04 12:10

Søren Kjeldsen wrote:
> LMAO!!! Den var sjov... Selvom der nu er noget nu-metal jeg godt kan lide...
> Hva' så med alternativ metal? Eller cirkus-metal? Eller fuck-metal? Eller
> hardcore?

Hvor hører King Diamond til? Horror Metal?

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-12-04 13:08

> Hvor hører King Diamond til? Horror Metal?
>
> /David

Kender ikke begrebet Horror-metal... Men den smule jeg har hørt med ham/dem
synes jeg virker som regulært Heavy Metal.

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-12-04 13:15

Søren Kjeldsen wrote:

> Kender ikke begrebet Horror-metal... Men den smule jeg har hørt med ham/dem
> synes jeg virker som regulært Heavy Metal.

Sikkert. Man kan jo altid underdele i undergenre så meget man vil. Jeg
kan ikke finde rundt i alle de genrer og undergenrer og er ikke sikker
på at jeg synes at opdelingerne er meningsfulde eller brugbare. Jeg
hører bare musikken.

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-12-04 14:49

> [...]
> ikke finde rundt i alle de genrer og undergenrer og er ikke sikker på at
> jeg synes at opdelingerne er meningsfulde eller brugbare. Jeg hører bare

Jeg holder mig bare til at dele det ind i Black-, Death-, Thrash-, New-
eller Heavy Metal. Der er helt klart en hørbar forskel mellem de genrer.

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 21-12-04 15:30

Søren Kjeldsen wrote:

> Jeg holder mig bare til at dele det ind i Black-, Death-, Thrash-,
> New- eller Heavy Metal. Der er helt klart en hørbar forskel mellem de
> genrer.

For så vidt enig, men Power Metal (Helloween, Stratovarius, Dragonforce
etc.) synes jeg også skiller sig ud. Nogle synes måske de hører under Heavy
Metal, men de er afgjort forskellige fra bands som Maiden og Priest.

....og så er Heavy Metal betegnelsen svær. For udeforstående dækker det jo
det hele, men for os andre nørder er det vel mere det oprindelige (NWOBHM)
eller det som alle de andre (under)-genrer kommer fra.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-12-04 19:39

> [...]
> det hele, men for os andre nørder er det vel mere det oprindelige (NWOBHM)
> eller det som alle de andre (under)-genrer kommer fra.

Ja... Det er heller ikke så ligetil. Doom/Goth-Metal er jo også genkendelig
på mange punkter.
Mht. Power Metal, kan det ikke være en genre under Heavy Metal? Der er jo
også meget forskel på rent dødsmetal/viking-metal og melodiøst dødsmetal. Og
så er der selvfølgelig alle cross-over'ne som f.eks. Sepultura, der
ihvertfald i deres tidlige dage var en blanding af døds- og thrash-metal,
ifølge mig.
Der er desuden selvfølgelig bands som Fantomas, Mr Bungle, Primus og det
danske band Düreforsög som jeg kun kan smide ind under en dejlig genre, der
hedder Alternativ Metal (phew! Den kan sgu dække mange bands)

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-12-04 15:51

Søren Kjeldsen wrote:

> Jeg holder mig bare til at dele det ind i Black-, Death-, Thrash-, New-
> eller Heavy Metal. Der er helt klart en hørbar forskel mellem de genrer.

Og ingen overlap?

/David

Fra : Robert Eriksen

Dato : 21-12-04 18:54

David Rasmussen wrote:

> Hvor hører King Diamond til? Horror Metal?

"he steals the princess' make-up"
King Diamond må være Glam Metal

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-12-04 20:14

Robert Eriksen wrote:

> "he steals the princess' make-up"
> King Diamond må være Glam Metal

Heheh, jeg tvivler på at han ville male slottet lyserødt :)

/David

Fra : S. Sørensen

Dato : 21-12-04 10:39

ROFL.... Især Nu-Metal var fed =)

Fra : Martin Helbo

Dato : 21-12-04 10:50

Right on... To fingre i vejret!

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Dopedog

Dato : 21-12-04 12:51

[SNIP]

Haha grineren da :D

Kent forresten, ser du altid så sur ud som du gør på det billede på Jubii ?
Synes du ligner en der har spist en sur citron men måske bare mig ?

Fra : Kong Kent

Dato : 21-12-04 18:31

> Haha grineren da :D
>
> Kent forresten, ser du altid så sur ud som du gør på det billede på Jubii
> ? Synes du ligner en der har spist en sur citron men måske bare mig ?

Jeg er pr. definition altid sur, og går altid med et bad-ass ansigt for at
skræmme alle wanna-be's væk!!

Nej, spøg til side. Min JubiiChat profil er udelukkende lavet for sjov, og
tænkte, at når den var sådan lidt metal-baseret, så skulle den fan'me også
have et rigtigt ondt billede. Sådan ser metal-drengene jo altid ud på
bandfotos på pladerne osv. Man lever sig vel ind i det i ny og næ *GG*

Der er dog lidt sandhed over dit postulat. Jeg spiser ret ofte sure
citroner. Omkring ½ af slagsen hver dag, når jeg presser dens saft ned i min
daglige gulerodssalat med rosiner i, lige efter styrketræning. Det er guf
for den "onde" nordjyde.

Men selvfølgelig ser jeg ikke altid sur ud som på Jubii-billedet. Tværtimod.
Jeg går og smiler hele tiden, for livet er en herlig ting. Ellers ville min
lille jule-gag jo heller ikke være en "tag-pis-på-din-egen-musiksmag"-joke,
men snarere et "FUCK DIG TABERNAR FORDI DU IKKE ELSKER BLACK
METAL"-indlæg... og den slags får I aldrig fra min side.

God jul, drenge. Og et fuckin' ondt nytår!!

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-12-04 20:16

Kong Kent wrote:

> Jeg er pr. definition altid sur, og går altid med et bad-ass ansigt for at
> skræmme alle wanna-be's væk!!

Lad os lige få et link til den pågældende profil, dér!

/David

Fra : Dopedog

Dato : 22-12-04 10:51

> Lad os lige få et link til den pågældende profil, dér!

chat.jubii.dk > log ind > søg efter Kong Kent

-Ronnie

Fra : Dopedog

Dato : 22-12-04 10:51

> [...]
> min side.
>
> God jul, drenge. Og et fuckin' ondt nytår!!

Haha god forklaring og fair nok :D

Og god jul og ondt nytår til dig også du

-Ronnie