Fly-spil
Fra : Jasper Norman

Dato : 20-12-04 22:44

Hej.

Jeg overveje at give mig til at flyve lidt

Jeg har naturligvis hørt om MS-flight sim, men jeg kunne nu også godt tænke
mig at skyde lidt med maskinkanon eller misiler. Har nogen et godt bud på et
kanont spil. Både jet og propel fly har interesse.

Mvh

Jasper

Fra : Sune Storgaard

Dato : 20-12-04 22:57

Jasper Norman wrote:

> Jeg overveje at give mig til at flyve lidt

Lyder spændende, men jeg tror du render ind i nogle problemer . Start med at
lege med en flysimulator :)

> Jeg har naturligvis hørt om MS-flight sim, men jeg kunne nu også godt
> tænke mig at skyde lidt med maskinkanon eller misiler. Har nogen et
> godt bud på et kanont spil. Både jet og propel fly har interesse.

http://www.lo-mac.com/ og IL2 sturmovik er vist de mest moderne af dem. Folk
spiller dog stadigvæk falcon4 (med en ordentlig røvfuld patches/updates).
Min favorit simulator er x-plane(.com), men det er ikke just
krigsorienteret.

Der findes en gratis demo af ovenstående, så du kan prøve lidt før du køber.

Jeg sætter fut til gruppen dk.spil.computer.flysimulator , så svar på denne
post havner der.

Fra : Anders K. Jacobsen

Dato : 20-12-04 23:16

> Jeg har naturligvis hørt om MS-flight sim, men jeg kunne nu også godt
> tænke mig at skyde lidt med maskinkanon eller misiler. Har nogen et godt
> bud på et kanont spil. Både jet og propel fly har interesse.

Jeg vil klart anbefale: IL2 sturmovik / Forgotten battlles fantastisk spil
og lige til at gå til og så får du ikke meget bedre grafik.

http://ftp.ubi.com/emea/pf/video/Pacific_Fighters_320_240.wmv

For en lille apetitvækker

Anders

Fra : Mogens

Dato : 21-12-04 00:38

On Mon, 20 Dec 2004 22:44:03 +0100, "Jasper Norman"
<Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>mig at skyde lidt med maskinkanon eller misiler. Har nogen et godt bud på et
>kanont spil. Både jet og propel fly har interesse.

Et virkeligt underholdende flyspil er "Wings Of War" der er et
rimeligt nyt Første Verdenskrig's spil. Det kan spilles både i
singleplayer mode med missioner og online mod masser af
andre spillere. Spiller du online er der både Deathmatch,
Team Deathmatch, Capture The Flag og flere andre at vælge
imellem og alle kan spilles i både Arcade og realistic mode.
Desuden er der et enormt udvalg af fly fra dengang, både små
hurtige jagerfly, rekonoseringsfly og store gumpetunge bombefly,
så det gælder om at vælge et fly der passer til opgaven.

Min egen personlige favorit er nok Dreidecker'en som Den Røde
Baron summede rundt i. ( Min Dreidecker er dog sortmalet )

mvh Mogens ( aka Byte Me )

Fra : Silver

Dato : 21-12-04 23:23

Wings over Vietnam, et ret nyt flightsim som alligevel er lidt arcade
orienteret, det er utrolig nemt at gå til og så er luftkampene sgu ret
intense når der er gang i det, du kan flyve alle fly fra dengang og skam
osse kaste napalm ud over en masse VC's (nej det er ikke toiletter jeg
snakker om ;) ) og bombe havne osv osv.

Men ellers vil jeg som Sune anbefale Lock On flysimmen, der drejer det sig
om lidt mere moderne fly end i WoV og det er i og for sig osse nemt at gå
til, men der er tilgengælg en FANDENS masse taster at holde styr på (det er
der næsten altid når det er flysim vi snakker om).

Held og lykke med IKKE at blive fodret til den hårde jord.....den tilgiver
sgu ikke hehe.

Mvh
Silver.