Counterstrike Source Problemer
Fra : .jpg

Dato : 20-12-04 21:17

Hejsa

Håber der er nogen som kan afhjælpe mit problem herinde, når jeg gamer CS S
kommer der små lag hele tiden det er værst i DUST2 hvis man planter bomben
hvad kan det være jeg skulle da have hestekræfter nok i min pc . Det er
sku træls.

Windows XP UK SP2 (Ny installeret)
ATI 4.12 driver
AMD 2800+
HIS Excalibur Radeon 9800 PRO IceQ 128 mb
1.5 Gb pc 2700 RAM

--
/ inferno

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 21-12-04 00:25

..jpg wrote:
> [...]
> ATI 4.12 driver
> AMD 2800+
> HIS Excalibur Radeon 9800 PRO IceQ 128 mb

prøv at leg lidt med dine rate settings, rate settings, skal nemlig ikke
være det samme som i cs 1.6, prøv at få din lagentcy ifgl scoreboardet
så langt ned så muligt.

Jeg køre feks med:

rate 25000
cl_rate 9999
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 10

ligger med en lagentcy på 1-5 med det og uden hakken.

Hvis det ikke hjælper prøv at sku lidt ned for grafik setting. Men kør
det for guds skyld med vsynch off, da CS:S har problemer med at håndtere
vsynch on, hvilket resultere i kraftige framedrops og hakken, selv med
en highend pc.

Hygge

AngelFire *KUK*

Fra : Ivan

Dato : 21-12-04 03:35

> Jeg køre feks med:
>
> rate 25000
> cl_rate 9999
> cl_updaterate 101
> cl_cmdrate 10

Hvilken forbindelse sidder du på?

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 21-12-04 09:44

Ivan wrote:

> Hvilken forbindelse sidder du på?

2m/512k men vi er 2 der deler den, der gerne gamer cs og cs:s samtidig
og vi har begge samme settings. Da det gerne er mig der laver cfg
filerne til os begge.

I cs er det gerne sat på 101/101 men fandt ud af da jeg beta testede
source at sætter man den ene lavt, ja så bliver ens lagentcy også lavere
og køre mere flyende. Der er 3 settings man kan se i cs:s lagentcy via
scoreboardet og ping og ms via netgraph, Ping ligger jeg ca med 20-35 ms
har jeg ingen af, heller ikke choke eller loss.

Hygge

AngelFire *KUK*

Fra : Ivan

Dato : 22-12-04 12:51

> [...]
> scoreboardet og ping og ms via netgraph, Ping ligger jeg ca med 20-35 ms
> har jeg ingen af, heller ikke choke eller loss.

Ok.....nu sidder jeg så på en 1024/515 kbit.....

Ville der være nogle ændringer i forhold til dine tal, vil du tro?

> Hygge
>
> AngelFire *KUK*

Og *KUK KUK* til dig.

Fra : Ivan

Dato : 23-12-04 00:12

"Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Kan ikke helt gennemskue forskellen på latency og ping....??

jeg har en latency på 5-8 efter ændringer og en ping på 50-60 (lyder lidt
højt?) og stort set ingen choke og loss. Dette på en boomtown-server

godt/skidt?

Noget jeg burde rode yderligere med....?

Fra : .jpg

Dato : 21-12-04 19:30

"Ivan" <spørg@gruppen.dk> wrote in message

> Hvilken forbindelse sidder du på?

2 mbit forbindelse så det er nok ikke der problemet ligger

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 22-12-04 07:27

..jpg wrote:

> 2 mbit forbindelse så det er nok ikke der problemet ligger

Har du prøvet med de settings jeg skrev? for de kan godt gøre
underværker. Før jeg skiftede min pc ud med en amd64 og x800xt, sad jeg
på en p4 2.8 g og 9800 pro, det var på den gamle jeg beta testede source
og der hakkede jeg også en del i det, indtil en jeg kender oplyste mig
om de rate settings, og prøv at slå vsynch fra, cs:S håndtere ikke
vsynch on så godt, der gør man kan få massive framedrops og derved kan
hakke i det. Fik enda min kærstes med 9600 pro til at køre spilbart
under betatestingen, dog køre han med mit gamle 9800 pro nu og det køre
også godt, godt nok har jeg sat hans til mid istedet for high.

Men mange gange er det lidt at prøve sig frem rode med netsettings til
cs:s gfx details, sound etc indtil det køre optimalt. Evt. tjekke sin pc
for spyware, virus, defragge sin hd når den har brug for det.

Anyway kan se du har 9800 pro, da jeg kørte med det gfx kort kunne det
ikke køre high detail uden at hakke i det, så satte der hvor det kunne
ned på mid og sjovt nok også et his jeg havde. Ellers prøv disse driver
om de gør nogen underværker
http://www.tcmagazine.info/modules.php?modid=4&action=show&id=171 det er
ati optimised drivers baseret på cat 4.12b2 og overall skulle den få
bedre fps end ati's cat 4.12 ifgl rage3d.com forumet i hl2 enginen, køre
selv med den.

Hygge

AngelFire *KUK*

Fra : .jpg

Dato : 22-12-04 17:03

"Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> wrote in message

> [...]
> fps end ati's cat 4.12 ifgl rage3d.com forumet i hl2 enginen, køre selv

hejsa

Jeg har sat grafiksettings på normal men så kan jeg sagtens leve med det
og ja jeg har snuppet dine setting til min config det virker godt nu .. 1000
tak for hjælpen.

..jpg

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 22-12-04 20:35

..jpg wrote:

> [...]
> og ja jeg har snuppet dine setting til min config det virker godt nu .. 1000

Det var så lidt :) Nu også flere fra min clan der har haft samme
problemer, hvor de rate settings hjalp på det.

god jul og godt tubår hmm eller er det nytår :D

AngelFire *KUK*

Fra : Ivan

Dato : 22-12-04 12:48

".jpg" <inferno_dkspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Ivan" <spørg@gruppen.dk> wrote in message

> 2 mbit forbindelse så det er nok ikke der problemet ligger

Det var nu Dorthe spørgsmålet var rettet til.....