div class navn - kan man det?
Fra : TL

Dato : 20-12-04 19:50

Kan man bruge forskellige tegn som _ / - etc. i et div class navn - eller
risikerer man at det konflikter med nogle browsere..?

TL

--
www.lindkold.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-12-04 20:22

TL skrev:

>Kan man bruge forskellige tegn som _ / - etc. i et div class navn - eller
>risikerer man at det konflikter med nogle browsere..?

Der skulle vidst ikke være noget i vejen for det, men jeg ville
holde mig til reglerne for brug af id og name.

ID and NAME tokens must begin with a letter ([A-Za-z]) and may be
followed by any number of letters, digits ([0-9]), hyphens ("-"),
underscores ("_"), colons (":"), and periods (".").

http://www.w3.org/TR/html4/types.html#type-cdata
--
Knud

Fra : TL

Dato : 20-12-04 20:25

> [...]
> followed by any number of letters, digits ([0-9]), hyphens ("-"),
> underscores ("_"), colons (":"), and periods (".").

Er lidt forelsket i underscores (på den pæne måde , men det skulle der jo
ikke være problemer med. Tak for hjælpen...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-12-04 20:49

Knud Gert Ellentoft skrev:

> [...]

> be followed by any number of letters, digits ([0-9]), hyphens
> ("-"), underscores ("_"), colons (":"), and periods (".").

De to sidstnævnte ville jeg holde mig langt fra i klassenavne.
Punktum og kolon har begge speciel betydning i css-selektorer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-12-04 21:11

TL skrev:

>Kan man bruge forskellige tegn som _ / - etc. i et div class navn - eller
>risikerer man at det konflikter med nogle browsere..?

Hvilken funktionalitet vil du opnå?

Hvis man holder sig til netsikre tegn, er man fri for at
spekulere på om det virker. Det gælder al kodning og
programmering.

Netsikre tegn er engelske bogstaver, cifre og understreg. Hvis
ikke det drejer sig om andres filnavne som man i sagens natur
ikke kan kontrollere, så bruger jeg kun små bogstaver.

--
Bertel

Fra : TL

Dato : 21-12-04 02:02

> Hvilken funktionalitet vil du opnå?

ingen speciel - der er kun til min egen brug, da jeg syntes meget lettere at
overskue og give sigende
navne når jeg adskiller med underscore.

> Hvis man holder sig til netsikre tegn, er man fri for at
> spekulere på om det virker. Det gælder al kodning og
> programmering.

Det holder jeg mig også til...

> Netsikre tegn er engelske bogstaver, cifre og understreg. Hvis
> ikke det drejer sig om andres filnavne som man i sagens natur
> ikke kan kontrollere, så bruger jeg kun små bogstaver.

enig - og holder mig også kun til små bogst. og altså underscore..Tak for
hjælpen.