MS Windows
briani 27239
fil beskadiget eller mangler - hjælp søges~
Fra : rt

Dato : 20-12-04 17:44

Hej ng.

Min pc er pludselig blevet syg. Når den startes kommer
en besked om at Windows ikke kan startes da denne fil mangler
eller er beskadiget:

Windows\\System32\Config\system

Hvad kan der være sket? Er det virus?
Og endnu vigtigere: hvad kan jeg gøre for at redde data?

Håber I kan hjælpe mig snarest...

/rt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-12-04 17:59

"rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Windows\\System32\Config\system
>
> Hvad kan der være sket? Er det virus?
> Og endnu vigtigere: hvad kan jeg gøre for at redde data?

Anførte sted ligger der en fil, som hedder system uden filendelse. Den har
jeg før set være defekt.
Jeg ved ikke, om man kan kopiere en ny system ind fra en anden pc, men det
kunne da være et forsøg værd. Jeg vil gerne sende en kopi af min. Den fylder
ca. 5 mb, så du skal have en mailboks, hvor der er plads til den.
Alternativt skal du smide din windows xp cd i og boote på den. Der skal du
helt frem til at windows skal installeres. Der vil du få muligheden for i
stedet for at lave en reparation, hvilket du så skal gøre. Så får du bragt
orden på tingene igen uden at miste data. Der vil nok smutte et par drivere
i den forbindelse, så dem må du geninstallere.
Jeg plejer at geninstallere bundkortdrivere og nogle gange også
grafikkortdriveren, men så er man også kørende igen.
Bemærk, at du meget tidligt under boot på cd.en tilbydes en reparation. Den
skal du springe over og fortsætte indtil du får tilbuddet om enten at
installere en ny windows eller en reparation.

Kurt

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-12-04 23:28

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;319011

Fra : poerla

Dato : 22-12-04 17:16

Har lige haft samme problem.

1: Genstart med Xp cd'en
2: Vælg Repair
3: Indtast Admin. password, hvis påkrævet.
4: Du står nu i et dos-vindue "C:\windows"
5: Gå ind i C:\windows\system32\Config\
6: Lav en "dir"
7: Findes der en fil der hedder 'system' uden extension. skriver du "COPY
system system.old" (Tager backup af den originale fil)
8: Hvis ikke den findes skriver du "COPY system.sav system"

System.sav ligger der som en basis systemfil i tilfælde af at den originale
bliver beskadiget. Den er meget mindre end 'system', men den vil gendanne en
rigtig en efter genstart.

Ps. Hvis der har været forsøgt en geninstallation, virker ovenstående
sandsynligvis ikke.

Mvh.

Poerla