Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photoshop
Fra : driver

Dato : 20-12-04 14:41

Ofte kører jeg fast i Photoshop, og det skyldes selvfølgelig, at jeg ikke er
god nok til programmet. Jeg bliver næsten grøn af misundelse ( uha, det er
grim ting, og lad nu være med at komme med bemærkninger om hvordan man
fjerner grønstik) når jeg ser jeres billeder, der har været gennem
photoshop.
Er der en ultimativ lærebog (for amatører) om photoshop ? Hvad kan anbefales
?
Jeg har kigget meget om der skulle være kurser i programmet i Århusområdet,
men har intet fundet.
mvh
driver

Fra : Kenneth K

Dato : 20-12-04 14:56

On Mon, 20 Dec 2004 14:41:01 +0100, driver <XXmgcar@sport.dk> wrote:

> [...]
> anbefales
> ?
> Jeg har kigget meget om der skulle være kurser i programmet i

Jeg kan anbefale Deke McClellands Photoshop bibler. De går virkelig i
dyben og kan bruges som håndbog til at slå op i. Han kommer simpelthen
omkring alt i de bøger. De er noget af det tætteste på en ultimativ bog
omkting Photoshop synes jeg.

http://tinyurl.com/4zwnh

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk/ - a picture a day

Fra : Nogen

Dato : 20-12-04 15:30

> [...]
> dyben og kan bruges som håndbog til at slå op i. Han kommer simpelthen
> omkring alt i de bøger. De er noget af det tætteste på en ultimativ bog

Ja det er nogle fantastiske bøger, har selv enom PS 6, men om den kan bruges
som "begynderbog" trivler jeg meget på. Den jeg har er på 1000 sider. Der
findes på VUC et kursus i billedbehandling, det starter måske for lavt for
dig, men det er da en mulighed.

Fra : Jens Christensen

Dato : 20-12-04 15:46

"driver" <XXmgcar@sport.dk> wrote in message
> [...]
> anbefales ?
> Jeg har kigget meget om der skulle være kurser i programmet i

Jeg købte på et tidspunkt "Tips og tricks til den digitale fotograf" af
Heine Lennart Christensen.
Det er nok ikke den ultimative photoshopbog, men den starter fra Adam og Eva
hvilket er godt nok engang i mellem. Jeg købte den da jeg faldt over den i
boghandlen til 69,- tror jeg...Derudover har jeg søgt på nettet, hvor der er
utallige sider om PhotoShop.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Henri Gath

Dato : 20-12-04 14:56

"driver" <XXmgcar@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
anbefales
> ?
> Jeg har kigget meget om der skulle være kurser i programmet i

Har du betalt for programmet? Nej, vel?

Fra : NIL

Dato : 20-12-04 17:06

KLIP
"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse >

> Har du betalt for programmet? Nej, vel?

Hvor ve' du hen du??

NIL

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-12-04 17:43

"NIL" <nilau4@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> KLIP
> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse >
>

> Hvor ve' du hen du??
>
> NIL
+++++++++++++++++++

Hej.

Jeg ved ikke hvor han vil hen, men han har travlt, ddet her skrev han i en
anden tråd "Har du betalt for det program, du bruger...? Det koster jo
omkring de 7000,- "
Det handlede også om Photoshop. Han tror nok ikke at adobe sælger nogen
programmer men nogen køber dem jo.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-12-04 19:32

In article <41c85245$0$1941$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Jørgen Nielsen wrote:
> [...]
> omkring de 7000,- "
> Det handlede også om Photoshop. Han tror nok ikke at adobe sælger nogen

Jeg er en af dem. Og jeg vil ikke kalde manuelen for god.
Jeg har ikke betalt dummebøde for min Photoshop, men givet lige over
2000 kr for den. Og så har jeg samtidig fået en version 6 til MacOS med
i købet + flere europæiske versioner. Hvor let kan det være

Fra : Claus Smith

Dato : 20-12-04 17:09

> Har du betalt for programmet? Nej, vel?

Hvor i ligger begrundelsen for dit spørgsmål?

Tilbage til driver's spørgsmål, så har Adobe udgivet nogle gode bøger til
hver enkelt version af Adobe Photoshop.

Ganske gode håndbøger at have ved hånden når man skal lære Photoshop bedre
at kende.

Forlaget Globe har disse bøger og er for det meste lagervare i de større
boghandler.

Udover dette så er der udgivet en masse andre store værker omkring
PhotoShop, men kender ikke de enkelte titler nærmere, men forlaget Libris
har udgivet nogle små hæfter som også er brugbare for helt nye brugere i
Photoshop.

Claus Smith

Fra : Brizz

Dato : 20-12-04 22:16

> [...]
> photoshop.
> Er der en ultimativ lærebog (for amatører) om photoshop ? Hvad kan

Har selv købt et IDG hæfte for 79 kroner. Det går igennem en del af de
gængse ting. Derudover findes der også www.fotoportal.dk som har nogen gode
beskrivelser.

Held og lykke

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : JH

Dato : 21-12-04 10:59

driver wrote:
> [...]
> ?
> Jeg har kigget meget om der skulle være kurser i programmet i Århusområdet,

Bibliotekerne har masser af gode bøger om Photoshop.

JH