Probs med installation.
Fra : Vic.

Dato : 20-12-04 12:44

Jeg har købt det gode gamle "Commados, behind enemy lines, men jeg kan ikke
få lov til at installere det. Når jeg klikker på setup, popper der en besked
op. Den siger: 16-bit Windows-undersystemet,
C:\windows\system32\autoexec.nt. Systemfilen er ikke egnet til at køre
MS-DOS og Microsoft Windows programmer. Vælg "luk" for at afslutte
programmet."
Hvad i hede hule mener den med det? Nogen der har en løsning? På forhånd
tak.

Vic.

Fra : Dark Cowboy

Dato : 20-12-04 16:39

"Vic." <ingen@spam.her.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
> programmet."
> Hvad i hede hule mener den med det? Nogen der har en løsning? På forhånd

Den mener vist at du prøver at køre et spil der er udviklet til DOS. Mit gæt
er at du bruger Windows XP som ikke understøtter DOS specielt godt.

Du kan prøve at køre programmet i 'kompatibilitetstilstand'.....min egen
erfaring siger mig bare at det aldrig virker.

Du kan også prøve at hente programmet DOSBox som emulerer DOS rimeligt godt.
Jeg har gode erfaringer med det....faktisk har jeg ikke oplevet nogle DOS
programmer jeg ikke har kunnet få ril at fungere med det.

DOSBox kan hentes her: http://makeashorterlink.com/?R3FF2111A

/DC

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-12-04 00:37

"Dark Cowboy" <notvalid@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gæt
> er at du bruger Windows XP som ikke understøtter DOS specielt godt.

Forkert. Det kører glimrende under xp. Af ukendt årsag er der i øjeblikket
utroligt mange som rapporterer denne fejl. Det er din autoexec.nt som er
gået i stykker/mangler.
Du kan læse her, hvordan du kan genetablere den:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324767

Alternativt kan du få en kopi af en anden, som kører med samme system.

Kurt

Fra : Vic.

Dato : 21-12-04 03:10

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324767
>
> Alternativt kan du få en kopi af en anden, som kører med samme system.

That's it! Det var simpelthen den gyldne løsning. Jeg takker mange gange.

Mon SP2 har noget med fejlen at gøre?

Vic.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-12-04 22:26

> That's it! Det var simpelthen den gyldne løsning. Jeg takker mange gange.
>
> Mon SP2 har noget med fejlen at gøre?

Jeg ved det faktisk ikke. Jeg har spurgt i windows gruppen om nogen kunne
give en forklaring, men der kom ingen respons. Men perioden hvor jeg har set
fejlen kan vist godt passe med, at det er efter at sp2 blev frigivet.

Kurt