Skærme
Fijala 3554
Xerox 17 " fladskærm.
Fra : Fiskehat

Dato : 20-12-04 12:20

Hej Gruppe.

Har lige købt en 17" Xerox fladskærm, kanon fed skærm.

1. Hvad er den bedste opsætning ?

2. Hvordan undersøger man for pixelfejl ?

3. Kan driver opdateres, og hvilken indflydelse for det for skærmen. ?

4. Har problemer med at køre 1280 X 1024 75 Mhz - kan tage 65 mhz.

Hjælpe venligst.....

På forhånd tak.

Fiskehat.

Fra : Simon Baun

Dato : 20-12-04 14:30

> Har lige købt en 17" Xerox fladskærm, kanon fed skærm.
Yep, har lige modtaget min idag. - 2500,- inklusiv porto fra tyskland.

> 1. Hvad er den bedste opsætning ?
1280x1024

> 2. Hvordan undersøger man for pixelfejl ?
Hent programmet Nokia Monitor Test på
http://www.construnet.hu/nokia/Monitors/TEST/monitor_test.html og test
den med blå, grøn og rød baggrund. (eventuelt også hvid og sort)

> 3. Kan driver opdateres, og hvilken indflydelse for det for skærmen. ?
Der er såvidt jeg ved ingen driver til skærmen.

> 4. Har problemer med at køre 1280 X 1024 75 Mhz - kan tage 65 mhz.
Den kører fint 1280x1024 i 75mhz her.

Fra : Fiskehat

Dato : 21-12-04 20:06

Hej.

Tak for svaret.

Hvordan ser man om der er pixelfejl ?

Giver det hvide punkter på skærmen ?

Hvordan har du fået din til at køre 75 mz ? Hvor ændre man det ?

Ser frem til et svar.

Fiskehat.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-12-04 12:38

"Simon Baun" <spam@kvikz.dk> wrote in message
> Yep, har lige modtaget min idag. - 2500,- inklusiv porto fra tyskland.

Hvor har du købt den ?
Hvad med garenti ved pixel fejl f.eks?
Er det bare bad luck hvis du har under 5 pixelfejl (eller hvad xerox nu
kører med) - i DK har man jo muligheden for de 14dages returret.

/Dennis - der også mener Xerox skærm er en blæret skærm

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 20-12-04 19:08

Fiskehat wrote:
> Hej Gruppe.
>

> Har lige købt en 17" Xerox fladskærm, kanon fed skærm.
>

> 1. Hvad er den bedste opsætning ?

1280 x1024

> 3. Kan driver opdateres, og hvilken indflydelse for det for
> skærmen. ?

Driver kan hentes her:
http://www.xerox-displays.com/drivers.html

> 4. Har problemer med at køre 1280 X 1024 75 Mhz - kan tage 65 mhz.

Jeg bruger DVI, så det hedder 60 Mhz.

--
Mogens.

Fra : Zulu

Dato : 20-12-04 20:49

"Mogens Nielsen" <snegomneslein@hotmail.com.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger DVI, så det hedder 60 Mhz.

Hz - ikke MHz!

Zulu

Fra : Fiskehat

Dato : 21-12-04 20:08

Hej Mogens.

Bruger også DVI - køre 65 mz - vil gerne have den op på de 75 !

Hvordan opdatere men driveren, og hvad betyder det for skærmen ?

Fra : Tommy Fer

Dato : 23-12-04 11:55

"Fiskehat" <karin.kenneth@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Mogens.
>
> Bruger også DVI - køre 65 mz - vil gerne have den op på de 75 !

Dvs den har 65 gamle øst tyske motorcykler i sig?

Du mener 65Hz, ved du hvorfor du vil havde den på 75Hz? Du kan ikke se
forskel alligevel, du har ikke flimren som på en ældre CRT skærm.

> Hvordan opdatere men driveren, og hvad betyder det for skærmen ?

Ingen ting, hvis der er driver til din skærm er det fordi den har ekstra
funktioner, såsom justering via software.... ikke nogen billedmæssig
betydning i den forstand.

mvh Tommy Fer

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 23-12-04 12:51

Fiskehat wrote:
> Hej Mogens.
>
> Bruger også DVI - køre 65 mz - vil gerne have den op på de 75 !
>
> Hvordan opdatere men driveren, og hvad betyder det for skærmen ?

DVI skal være på 60 Hz og intet andet.

--
Mogens.