Vedr. Resident Evil 2 (SPOILERS)
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 20-12-04 11:41

Jeg vil sige, at den faktisk ikke er så dårlig som jeg havde forventet.
Kunne faktisk bedre lide den end AvsP, især historiemæssigt. Man kan sagtens
finde mange fejl i den o.s.v, men når alt kommer til alt var jeg godt
underholdt og er nu begyndt at se frem til en tre'er.
Mange ting i den er dårlige, men sjovt nok kan jeg ikke nævne nogle af dem
nu. Der er en del, som kan forudsiges f.eks. Nemesis' alliance-skift
tilsidst i filmen. Nemesis-monstret synes jeg var lidt for 80'er
Terminator-agtig, men jeg synes dog han fungererede godt.
Rimeli' go' action i filmen, men desværre bliver det vist i sådanne hurtigt
skiftende kamera-vinkler, så mine stakkels øjne ikke kan følge med.

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 20-12-04 12:23

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message
> [...]
hurtigt
> skiftende kamera-vinkler, så mine stakkels øjne ikke kan følge med.

Mener du så den er bedre end etteren? Jeg har set meget lidt af etteren,
hvorefter jeg slukkede fordi jeg betragtede det som lavet af en åndssvag
instruktør.. Men hvis to'eren er bedre kunne jeg måske godt finde på at
tjekke den ud...

HC

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 20-12-04 12:48

> [...]
> hvorefter jeg slukkede fordi jeg betragtede det som lavet af en åndssvag
> instruktør.. Men hvis to'eren er bedre kunne jeg måske godt finde på at

Det er lang tid siden jeg har set etteren, men ja jeg mener to'eren er
bedre. Man følger i et stykke tid 3-4 forskellige grupper, hvor den skifter
imellem dem hele tiden, og det synes jeg fungerer godt. Samtidig med at
handlingen ikke mere foregår et så lukket sted som i etteren, men den er
langtfra fantastisk. Jeg havde bare forventet en rigtig dårli' film, men den
viste sig så at være en tand over middel, ifølge mig altså...

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 20-12-04 14:35

> [...]
> hvorefter jeg slukkede fordi jeg betragtede det som lavet af en åndssvag
> instruktør.. Men hvis to'eren er bedre kunne jeg måske godt finde på at

Den kører samme tempo som 1'eren, og er derfor lige så meningsløs.

Istedet for at lave en rigtig rigtig creepy zombie-film i det langsomme
skumle tempo som spillene hvor en enkelt person finder jeg alene og forladt
i en by blandt utallige zombier der hele tiden kommer kravlende nærmere -
mens man løber tør for patroner i revolveren skud for skud.

Så har vi endnu en gang et heftigt S.W.A.T team der stormer rundt i byen med
maskingeværer og håndgranater de kaster til højre og venstre mens zombierne
(der nu pludselig kan løbe i modsæting til 1'eren?) bliver springt i stumper
og stykker..

Prikken over i'et er at de nu også har Nuclear arsenal at gøre godt med...

Helt igennem ærgeligt at gøre Resident Evil conceptet til en hurtigt
overstået almen actionfilm istedet for en grum zombie gyser - som spillene
var det.

Mvh. Martin

Fra : Dopedog

Dato : 20-12-04 13:17

> [...]
> Rimeli' go' action i filmen, men desværre bliver det vist i sådanne
> hurtigt skiftende kamera-vinkler, så mine stakkels øjne ikke kan følge

Jeg synes sku at RE 2 var noget værre makværk da! 1'eren var jo ikke
ligefrem noget mesterværk heller, men hvis man stiller dem op mod hinanden
burde 1'eren da næsten få en Oscar!!

Resident Evil 2 er nok den værste film jeg har set siden Zombie Planet!

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 20-12-04 13:30

> [...]
> burde 1'eren da næsten få en Oscar!!
>
> Resident Evil 2 er nok den værste film jeg har set siden Zombie Planet!

Hmm... Ja jeg fandt den bare ganske underholdende...
Synes at RE2 har en bedre historie end f.eks AvsP, selvom at nogle af RE2's
action-scener nok burde have haft et lille spark i røven eller måske laves
på en anden måde.
Synes ikke den bar' stemning af en rigtig b-film, såsom Queen of the Damned
(som sux REALLY REALLY REALLY REALLY big-time!!!)

Men altså jeg kunne vel også finde en af de film, som du muligvis kunne lide
og begynde at kaste op over, hvor dårli' den er

Fra : Dopedog

Dato : 20-12-04 18:19

> [...]
> Synes ikke den bar' stemning af en rigtig b-film, såsom Queen of the
> Damned (som sux REALLY REALLY REALLY REALLY big-time!!!)

Queen Of The Damned brød jeg mig heller ikke om MEN Alien Vs. Predator er nu
en af de meste overraskende film jeg længe har set ! Synes den var VILDT god
faktisk

> Men altså jeg kunne vel også finde en af de film, som du muligvis kunne
> lide og begynde at kaste op over, hvor dårli' den er

Har du vist allerede din AvP hader

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 20-12-04 21:11

> Har du vist allerede din AvP hader

Jeg var også positivt overrasket over AvsP, så kom ikke her :-Æ

Men lad os sige det så'n...
Jeg vil give AvsP 3 ud af 6
Og RE2 3 ud af 6 med en hældning til 4

Fra : Morten DH

Dato : 20-12-04 17:03

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> Rimeli' go' action i filmen, men desværre bliver det vist i sådanne
> hurtigt skiftende kamera-vinkler, så mine stakkels øjne ikke kan følge
> med.

Bevares det er næppe en Oscar kandidat; men jeg følte mig rimelig godt
underholdt (og har altid godt kunne lide den første RE); men den der
MTV-klipning i flere af kampscenerne var komplet umulig at følge og jeg tog
mig i at sidde og vente på scene var forbi så jeg kunne følge med i filmen
igen...

Og så må Milla godt beholde toppen på i 3'eren top

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 20-12-04 18:23

> Og så må Milla godt beholde toppen på i 3'eren top

Ja tak! Det var da et skrækkeligt syn i den vandbeholder der...

Ligesom man troede hun var en babe, blev man i tivl om hvorvidt hun var
igang med sminkningen og make-up'en til en ny Alien film

Mvh. Martin

Fra : Kim2000

Dato : 20-12-04 20:25

> [...]
> MTV-klipning i flere af kampscenerne var komplet umulig at følge og jeg
> tog mig i at sidde og vente på scene var forbi så jeg kunne følge med i

Jeg har altid synes den serie er fremragende og milevidt bedre end Aliens 4,
som jeg var dybt skuffet over. Bevares både etteren og toeren er da ikke
ligefrem oscarkandidater, men jeg er utrolig godt underholdt af dem begge og
har da også set begge et par gange eller tre. Lidt ligesom die hard (for nu
at tage en film serie, som den slet ikke kan sammenlignes med), det er
egentlig ikke specielt godt skuespil, de er forudsigelige og man er
tæskegodt underholdt.

Effekterne synes jeg er utrolige gode og spændingen er helt i toppen, så set
udfra en gyser-sf-actionfilms kriterier mener jeg nok vi er oppe på de fire
bogart hatte.

> Og så må Milla godt beholde toppen på i 3'eren top

Og Milla er fortsat den smukkeste skuespillerinde, det har hun været i meget
lang tid, hun kan låne min sofa til enhver tid

mvh
Kim

Fra : Morten DH

Dato : 21-12-04 16:18

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Og Milla er fortsat den smukkeste skuespillerinde, det har hun været i
> meget lang tid, hun kan låne min sofa til enhver tid

Hun er også velkommen her - så længe hun beholder toppen på

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-12-04 18:08

Kim2000 wrote:

> Og Milla er fortsat den smukkeste skuespillerinde, det har hun været i meget
> lang tid, hun kan låne min sofa til enhver tid

Whut?! Der er utallige der er smukkere :)

Monica Bellucci er et eksempel. Lucy Liu er et andet. Hmm. Det er nok et
spørgsmål om smag :)

/David

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 22-12-04 11:02

> Kim2000 wrote:

> Whut?! Der er utallige der er smukkere :)
>
> Monica Bellucci er et eksempel.

hmmmmm...nice...

Fra : Morten DH

Dato : 22-12-04 17:05

> Lucy Liu er et andet. Hmm. Det er nok et spørgsmål om smag :)

Hun får i hvert fald min stemme