Talerne i "Festen"
Fra : PH

Dato : 20-12-04 04:13

Der skulle vel ikke være en der kan huske henholdsvis farverne og hvilke 2
typer taler det er Christian (Ulrich Thomsen) hiver frem i filmen "Festen"?

Så vidt jeg husker var den han holdte "en slags sandhedens tale" men jeg er
ikke sikker.

Har tænkt mig at STARTE på samme måde i en tale til en julefrokost...(når
først folk er stive burde den vel gå rent ind?)

PH

Fra : David T. Metz

Dato : 20-12-04 09:51

PH wrote:
> Der skulle vel ikke være en der kan huske henholdsvis farverne og
> hvilke 2 typer taler det er Christian (Ulrich Thomsen) hiver frem i
> filmen "Festen"?

Grøn og gul. Svjh. kalder han dem ikke andet.

> Har tænkt mig at STARTE på samme måde i en tale til en
> julefrokost...(når først folk er stive burde den vel gå rent ind?)

Lidt slidt måske?

David

Fra : Mads TJ

Dato : 20-12-04 10:01

> Grøn og gul. Svjh. kalder han dem ikke andet.

> Lidt slidt måske?

måske.. men som han selv siger: "(når først folk er stive burde den vel gå
rent ind?)" og det vil jeg da sagtens kunne give ham ret i.

//Mads TJ

Fra : PH

Dato : 20-12-04 22:36

Mads TJ wrote:

> måske.. men som han selv siger: "(når først folk er stive burde den
> vel gå rent ind?)" og det vil jeg da sagtens kunne give ham ret i.

Takker for begge svar.

Det er rigtigt at ideen måske nok er lidt slidt, men da folk plejer at
drikke godt til håber jeg det går an.

Overvejer også lidt i stedet at sige: "Jeg har lavet 2 taler. En lang og en
kort" og så hive en rulle frem på et par meter og en lille lap papir. Folk
burde vel forstå referencen...

PH