MS Windows
briani 27239
Nøddebo Præstegård i Windows Media Player ~
Fra : gingko \(fjern NOSPA~

Dato : 20-12-04 03:50

Hej
Fra fjernsynet optog vi for nylig folkekomedien Nøddebo Præstegård på en
DVD-RW, altså en af disse CD´er man kan slette og indspille igen.
Jeg bruger Windows XP Home Edition og har vist dermed automatisk indbygget
Windows Media Player.
Jeg har også et DVD-drev på min PC.

Og så er mit spørgsmål, om og hvordan jeg rent praktisk kan bevare
optagelsen enten på en CD, som jeg kan afspille på min computer og/eller på
TV´et,
samt om jeg måske også kan gemme den i en mappe, fx i mappen Musik, på min
PC, forudsat sådan noget er tilladt.
Men hvordan gør man det?

Jeg har prøvet at åbne for Windows Media Player og eksperimenteret lidt med
Filer og Bibliotek, men her er der vist tale om begrebet Mediabibliotek, og
det har jeg ikke fundet ud af endnu.
Tak for lidt vejledning.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-12-04 06:15

"gingko (fjern NOSPAM)" skriver:

> Fra fjernsynet optog vi for nylig folkekomedien Nøddebo Præstegård på en
> DVD-RW, altså en af disse CD´er man kan slette og indspille igen.

Ja, en DVD der kan sltes og indspilles igen vel ??

Hvad optog du det med ?

> Og så er mit spørgsmål, om og hvordan jeg rent praktisk kan bevare
> optagelsen enten på en CD, som jeg kan afspille på min computer og/eller på
> TV´et,

Vil du ikke spille det over på en DVD ?

> Men hvordan gør man det?

Overvej news:dk.edb.videoredigering....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : gingko \(fjern NOSPA~

Dato : 20-12-04 08:55

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "gingko (fjern NOSPAM)" skriver:

> Ja, en DVD der kan slettes og indspilles igen vel ??
Ja.

> Hvad optog du det med ?
Med en dvd-optager.

> Vil du ikke spille det over på en DVD ?
Jo, på en DVD-R, altså sådan en, hvor man ikke kan slette det igen.

> Overvej news:dk.edb.videoredigering....
Tak, det gør jeg så.

Fra : gingko \(fjern NOSPA~

Dato : 20-12-04 08:57

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "gingko (fjern NOSPAM)" skriver:

> Ja, en DVD der kan sltes og indspilles igen vel ??
Ja
> Hvad optog du det med ?
En dvd-optager

> Vil du ikke spille det over på en DVD ?
Jo

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 20-12-04 22:01

"gingko (fjern NOSPAM)" <exlibrisNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> med
> Filer og Bibliotek, men her er der vist tale om begrebet Mediabibliotek,

Din Windows kan ikke automatisk afspille DVD format, så du skal have fat i
noget DVD-afspiller-software, fx. PowerDVD el. lign.

--

Stig Meyer Jensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-12-04 22:45

Stig Meyer Jensen skrev:

>Din Windows kan ikke automatisk afspille DVD format, så du skal have fat i
>noget DVD-afspiller-software, fx. PowerDVD el. lign.

Nyere versioner (9 og højere kan da godt).

PS. Vær rar at klippe i dine citater, der er ingen grund til at
citere hele indlægget, som man svarer på.
--
Knud

Fra : Brian Olesen

Dato : 20-12-04 23:22

Hej

> Nyere versioner (9 og højere kan da godt).

Nej det kan den da ikke. Du har nok installeret en eller anden codecpack
siden du kan.

Mvh. Brian

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-12-04 23:55

Brian Olesen skrev:

>Nej det kan den da ikke. Du har nok installeret en eller anden codecpack
>siden du kan.

Nej.

I menuen står Play => DVD, VCD or CD Audio.
--
Knud

Fra : Brian Olesen

Dato : 21-12-04 18:29

Hej Knud

> I menuen står Play => DVD, VCD or CD Audio.

JO men prøv at spille en dvd uden dekoder med windows mediaplayer 10. lol
Jeg har selv lige reinstalleret en del sp2 og den vil da stadigvæk have en
dekoder.
Så in your dreams.

Brian