Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik: Billeder fra udendørs skøjtebane i~
Fra : Erik W.

Dato : 20-12-04 00:59

Gade- og by-fotografering er stadig grænseoverskridende for mig. Der var en
fyr der solgte kristne blade, han spurgte mig om jeg var turist, siden jeg
havde sådan et stort kamera. Jeg fortrød bagefter at jeg ikke havde sagt
noget fornærmende til ham

Her er et par billeder:

http://wildau.dk/boys_on_ice.jpg

http://wildau.dk/girls_on_ice.jpg

Mvh Erik

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 20-12-04 17:45

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> havde sådan et stort kamera. Jeg fortrød bagefter at jeg ikke havde sagt

Hej Erik.

Ja, hvis ikke der er andre der tør, så kan jeg da godt forsøge.
Situationerne du har fange synes jeg er rigtig gode, men jeg ikke sikker på,
at du har fået det bedste ud af den lave sol. Især "Girls on Ice" har en
tydelig blå skygge-farve som man får her om vinteren. Personligt kan jeg
godt lide blåtoningen, men jeg er måske en af de få der kan
Situationen med drengene er god, jeg er jo desværre nok nødt til at
kommentere, at du har klippet skøjten med rammen på den ene gut

MVH
Thomas

Fra : Erik W.

Dato : 20-12-04 23:26

"Thomas Pedersen" skrev i

> Ja, hvis ikke der er andre der tør, så kan jeg da godt forsøge.

Jamen det siger jeg da tak for Thomas Det værste er sgu når der ikke er
nogen der kommenterer..

> [...]
> tydelig blå skygge-farve som man får her om vinteren. Personligt kan jeg
> godt lide blåtoningen, men jeg er måske en af de få der kan

Du har nok ret. men så skulle jeg have gået om på den anden side og bedt dem
om at flytte sig. Pigen i den gule parkacoat sad på skødet af sin vendinde
på kanten. og så havde jeg nok ikke fået den samme gode kontakt. Til gengæld
giver backlightingen en god effekt i parkacoatens kant og i den venstre
piges hår.
For at slippe for den blå tone vil jeg også prøve at lege lidt med sort/hvid
konvertering, det kan være det kan forbedre billedet, selvom jeg synes
blåtoningen er med til at vise at det var frostvejr og klaprende koldt den
dag.

> Situationen med drengene er god, jeg er jo desværre nok nødt til at
> kommentere, at du har klippet skøjten med rammen på den ene gut

Ja jeg beskærer nok lidt for hårdt en gang imellem.Det kan jeg så gøre noget
ved. Der er masser af luft omkring i RAW versionen.

Tal for kritikken Thomas det kunne jeg bruge til noget.

mvh Erik