Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Unsharp-action i PS...hvordan?
Fra : NIL

Dato : 20-12-04 00:17

Hej gruppe...

Kan I kort fortælle mig hvordan man optager actions i Photoshop 7?
Jeg har en stribe billeder i en mappe som jeg gerne ville gi' lidt 'Unsharp
Mask'. Hvis jeg går ind under
'Batch' (eller skal det være 'Droplet'?) så er der en række muligheder at
vælge imellem på en liste...men ikke
'Unsharp Mask'.
Jeg har tænkt mig at gemme de "skærpede" billeder i en ny mappe og beholde
de gamle som de er. Det drejer sig om JPG-filer.
Hvordan gør jeg?

Mvh.
NIL

Fra : - S C H R E I B E R~

Dato : 20-12-04 09:02

"NIL" <nilau4@FJERNyahoo.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har tænkt mig at gemme de "skærpede" billeder i en ny mappe og beholde
> de gamle som de er. Det drejer sig om JPG-filer.

Google er din ven

http://www.google.dk/search?hl=da&q=create+action+in+photoshop&meta=

--
Venligst,
Thomas Schreiber

"Jeg er sgu ligeglad hvad din far hedder, du skal ikke vade rundt på vandet
her hvor jeg skal fiske!"

Fra : Aksel

Dato : 23-12-04 20:58

"NIL" <nilau4@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har tænkt mig at gemme de "skærpede" billeder i en ny mappe og beholde
> de gamle som de er. Det drejer sig om JPG-filer.

Konverter altid dine billeder til TIFF før gemmer dem på harddisk, hvis du
gemmer dem som JPG får du kvalitetstab hver gang du ændrer og gemmer.

Når du skal redigere gør du det i TIFF og gemmer under et nyt navn, så kan
du senere ændre til JPG hvis du skal sende billederne.

Hilsen Aksel