US-trailerne, hvor er de???
Fra : Søren Lund

Dato : 19-12-04 23:39

Hej NG.
Er der nogen der har en idé om hvor de US-Trailere der følger med til bl.a.
baylinere når man køber sådan en fra ny bliver af ???.
Jeg kunne måske godt tænke mig sådan en til min Bayliner 2655, så kunne jeg
slippe for at betale vognmanden for at løfte den på land om vinteren.
Eller er det et helt håbløst projekt??? Erfaringer er meget velkomne

Søren

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-12-04 05:10

Søren Lund skriblede og skrablede følgende:

> [...]
> kunne jeg slippe for at betale vognmanden for at løfte den på land om
> vinteren. Eller er det et helt håbløst projekt??? Erfaringer er meget

Mon ikke, de bliver solgt i udlandet eller eventuelt bliver i udlandet.

Jeg kunne forstille mig, at hvis det er amerikanske trailere, at de så er
ret svære at få synet i danmark, hvis de ikke er typegodkendte til det
danske/europæiske marked.

Claus

Fra : Morten Christensen

Dato : 20-12-04 07:52

> [...]
> jeg slippe for at betale vognmanden for at løfte den på land om vinteren.
> Eller er det et helt håbløst projekt??? Erfaringer er meget velkomne

Har selv en Bayliner 2455 og en US-Trailer.
Jeg har opgivet selv at trække den på land, den er sgu' stor sådan en 24/26"
Bayliner, den kræver et perfekt slæbested samt en meget velvoksen bil eller
traktor, og så er det stadig noget bøvl. Jeg bruger udelukkende min
US-trailer som "båd stativ" der bliver kørt minimalt på vejen.

Mvh.
Morten

Fra : Søren Lund

Dato : 21-12-04 18:10

"Morten Christensen" <morten@samso.com> wrote in message > Har selv en
> [...]
> bil eller traktor, og så er det stadig noget bøvl. Jeg bruger udelukkende
> min US-trailer som "båd stativ" der bliver kørt minimalt på vejen.

Det var heller ikke for at køre på vejen med den, men udelukkende til at
trække den på land med.
Hvorfor er det noget bøvl? Er det svært at få den til at ligge på traileren
eller???
Det med bilen kan jeg selvfølgelig godt se, men en velvoksen landcruiser er
vel ikke for lille???

Søren

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 21-12-04 19:50

"Søren Lund" <meylundFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
traileren
> eller???
> Det med bilen kan jeg selvfølgelig godt se, men en velvoksen landcruiser

Jeg tror at der tænkes på de mere eller mindre tvivlsommt slæbesteder der
findes i dk, har man en tung båd og et slæbested med 45gr stigning så er det
ikke uproblematisk. Personligt syntes jeg at vi i Korsør lider lidt af
dette... :-/
Det er sådan med Us-trailers at de jo har medér, og hvis tæppet på disse
ikke er i orden så ridser de båden. Jeg bruger selv sulfo i rå mængder når
jeg skal hive båden op. Men næste år er det slut for jeg har indkøbt en
masse hjul, ikke mindre end 20stk til hver side.
--

-Leon
"Oh, people can come up with statistics to prove anything. 14% of people

Fra : Morten Holst

Dato : 22-12-04 04:59

se her...

http://www.baadannoncer.dk/visbaad.asp?id=97814