Stof til eftertanke
Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 20-05-01 05:56

Hej,

Nu vil nogen sikkert sige at nedenstående er fis i en hornlygte, eller en
forsinket aprilsnar, men nej. Jeg mener det gravalorligt.

Jeg har for ikke længe siden haft et kort forhold til en pige jeg mødte på
scor, hvilket har fået mig til at tænke lidt...

I sin profil skrev hun at hun var bisexuel, og at dette bedes man
respektere, og at hun fra tid til anden vil være sammen med en pige, enten
alene eller med mig (altså "mig" = ham som læser profilen).

Jeg sagde til hende, allerede fra starten, for at undgå problemer sidenhen,
at jeg ville selvfølgelig ikke have noget imod at vi fandt en pige vi begge
to kunne lege med, men jeg sagde også at hvis hun var sammen med en pige
alene, ville jeg betragte det som utroskab, ligeledes ville jeg betragte det
som utroskab, hvis hun var sammen med en pige, hvor jeg var til stede, men
jeg (af den ene eller anden årsag) ikke måtte være med (så sjovt er det sgu
heller ikke at se på to piger der leger med hinanden, hvis man selv er
henvist til at bruge hånden).

At vores meget korte forhold stoppede inden vi nåede at komme i en
situation, hvor der skulle tages stilling til noget i den retning er
precipielt underordnet.

Er jeg den eneste som har denne holdning?? Heterosexuelle piger med
bisexuelle fyre er også mere end velkomne til at svare, for i princippet er
der jo ingen forskel, om det er en mand eller kvinde der er bisexuel.

Jeg er bevidst om at holdninger kan/vil ændres med alderen.. Jeg er 28, og
den omtalte pige er 22, hvis det den information kan bruges til noget.

/Henning

---
Wanna make money? Click here:
http://www.desktopdollars.com/gateway_click.asp?id=Fuxie

Fra : Signal

Dato : 20-05-01 10:08

I må ikke læse dette for hurtigt, fordi jeg har skrevet det langsomt..*S*
Hejsan

I guder, hvor svært kan det være!!!! Du skal tværtimod være en meget glad
mand; Er en kvinde tilfreds, har man et tilfreds sexliv og sidegevinsten er
at du kunne dyrke sex med 2 kvinder engang imellem, det er sjovt at sex
stadig er et tabu sådan rent parmæssig og man stadig begrænser sig til
hinanden. Det er ok hvis ingen i parforholdet måtte have lyst til andre, men
forholder det sig sådan hvis alle skulle være helt ærlige? Min teori er, at
80% af alle kvinder er mere eller mindre bisexuelle!! Så sådan rent
hypotetisk vi så bort fra, opdragelse, idealbilled, tabu, monogram, osv.
ville det at dyrke sex sammen med andre ikke være meget anderledes end at
invitere til en god middag med rødvin. I dagens danmark får vi alle vores
sanser tilfredsstillet, men sextrængen er det lidt "com si com sa".
Her i gruppen læste jeg engang om en mand der i sit parforhold gennem mange
år aldrig havde fået suttet pik af konen!!! og det var hans største drøm og
pga. samvidtighedsnag ikke ville opsøge en luder....... Hvad skal jeg
sige...... !
Hvad er dit bevis for din påstand ville nogen sige, prøv at surfe rundt på
dating eller scor, så finder du svaret og det er kun toppen af isbjerget
fordi mange affinder sig med deres sitiuation.

Og en lille hemlighed til alle pigerne.........Mænd er deres samlever utro
sådan circa 5 - 50 om dagen.......I tankerne..........vi lader den stå
lidt.........

Signal

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 20-05-01 21:03

Hej.

Jeg kan ikke se hvordan det besvarer mit spørgsmål....

/Henning

---

Fra : Chokmah

Dato : 21-05-01 01:56

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> wrote in message
HI Henning
> Hej.
>
> Jeg kan ikke se hvordan det besvarer mit spørgsmål....

og jeg kan ikke se hvem & hvad du spørger om :)
tjek http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

> /Henning

MvH
Bo
fut / opfølgning af svar til : dk.snak.off-topic

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 21-05-01 07:11

Hej,

Så kunne du jo gå tilbage til toppen af tråden og læse
news:9e7ipr$etm$1@sunsite.dk for at se det oprindelige spørgsmål.

/Henning

---

Fra : Henning

Dato : 26-05-01 17:27

> Hej,
>
> Så kunne du jo gå tilbage til toppen af tråden og læse
> news:9e7ipr$etm$1@sunsite.dk for at se det oprindelige spørgsmål.
>
> /Henning

Det er ikke god etikette at fjerne en FUT, hvis
man ikke gider at diskutere, undlader man helt at
reagere på indlægget, Bo gav dig en vejledning,
som du valgte at sidde overhørig (klippe og citat
teknik)
*og jeg kan ikke se hvem & hvad du spørger om :)
tjek http://www.usenet.dk/netikette/quote.html*
Der svarede du lidt irriteret, det ville være pænt
af dig at svare, så man umidelbart kan se
hvad du svarer på og mener.

MVH
Henning

fut news:dk.admin.netikette

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 22-05-01 12:50

> Og en lille hemlighed til alle pigerne.........Mænd er deres samlever utro
> sådan circa 5 - 50 om dagen.......I tankerne..........vi lader den stå
> lidt.........

Det må være et groft gennemsnit af alle mænd - Jeg har aldrig haft den slags
tanker, når jeg har haft en kæreste.
Jeg får fysisk kvamle af at tænke på det.

Mvh
CeeJay

Fra : Puk

Dato : 21-05-01 07:25

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Henning

> [...]
en
> situation, hvor der skulle tages stilling til noget i den

Ja det synes jeg jo så nok ikke, det er. Personligt kan jeg
nemlig ikke opfatte det som utroskab, hvis jeg allerede inden er
blevet oplyst om, at det er sådan den anden ønsker det. Jeg
ville stadig ikke bryde mig om det, og af netop samme årsag ville
jeg simpelthen undlade at indlede et forhold til en som ønskede
forhold ved siden af.

Det kan derfor godt undre mig, at hun oplyser dig om sin
bisexualitet og siger, at hun ønsker at den skal respekteres, du
oplyser hende om dine grænser og i så begge to alligevel vælger
at starte noget som helst, når i ved, at jeres holdninger
divergerer.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Sott

Dato : 21-05-01 07:58

Hej Puk :0)

"Puk" <powder@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ville stadig ikke bryde mig om det, og af netop samme årsag ville
> jeg simpelthen undlade at indlede et forhold til en som ønskede

Jeg er rørende enig :0)

> [...]
> oplyser hende om dine grænser og i så begge to alligevel vælger
> at starte noget som helst, når i ved, at jeres holdninger

Jeg synes da ikke, at deres holdninger ligefrem divergerer. Hun vil kunne
have seksuelle kontakter med andre piger/kvinder, og han stiller så som
betingelse, at han skal have lov at deltage. Det kan da sagtens kombineres.

[...]

Hun skal så bare beslutte, om det er nok for hende, at det bliver noget de
som par oplever _sammen_. Hun havde jo lagt ud med enten/eller, ikke
både/og.

Principielt burde det kunne være en holdbar løsning, at det var noget de
gjorde i fællesskab, noget de delte og fik glæde af. Jeg kan da godt se, at
det ville opleves forskelligt, alt efter om det er noget man selv er en del
af - eller om det er noget man holdes uden for.

At jeg så heller ikke ville involvere mig i et sådant forhold er en ganske
anden sag.
På den anden side, så tror jeg ikke, at jeg ville have væsentlige problemer
med at indgå et forhold til en biseksuel fyr. Men det er nok fordi jeg synes
at sex (og kærlighed) mellem mænd er så smukt, fascinerende og "tændende",
at jeg godt kan se hvorfor en fyr måtte være biseksuel. Og jeg tror ikke,
måske er jeg "naiv" (don't know), at jeg ville føle mig "truet" i samme
grad. Måske er det, det samme der gør sig gældende for f.eks. Henning.

Der var forøvrigt en udsendelse om fyre i L.A. (tror jeg nok, jeg så ikke
ret meget af det) for nyligt. Damn, der var nogle vildt lækre
homoseksuelle/biseksuelle med og nogle meget fede scener *uhmm*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 21-05-01 10:17

"Sott" <sott@post.tele.dk> wrote in message
> Hej Puk :0)
>
> "Puk" <powder@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er rørende enig :0)

Dvs at (som jeg skrev til Puk), det er OK man har noget ved siden af,
sålænge man har oplyst det på forhånd?

> [...]
> have seksuelle kontakter med andre piger/kvinder, og han stiller så som
> betingelse, at han skal have lov at deltage. Det kan da sagtens

Jamen, jeg mener også at det kan kombineres, og hun accepterede da også at
hvis hun skulle være sammen med en pige, skulle jeg være med.. Det er slet
ikke det der er problemet..

Problemet er såmæn blot om jeg er den eneste der anser det for utroskab, når
ens kæreste (om hun så var det, når det varede mellem 1 og 2 uger) er sammen
med en anden pige, og man IKKE må være med..

> [...]
>
> Hun skal så bare beslutte, om det er nok for hende, at det bliver noget de
> som par oplever _sammen_. Hun havde jo lagt ud med enten/eller, ikke

Lige præcis... Og det var var det åbenbart...

> [...]
> måske er jeg "naiv" (don't know), at jeg ville føle mig "truet" i samme
> grad. Måske er det, det samme der gør sig gældende for f.eks. Henning.

Jamen, jeg følte mig ikke truet over det.. Jeg mener blot at sex i et
forhold er noget man deler, ikke gør hver for sig..

> [...]
> ret meget af det) for nyligt. Damn, der var nogle vildt lækre
> homoseksuelle/biseksuelle med og nogle meget fede scener *uhmm*

/Henning

---

Fra : Sott

Dato : 21-05-01 10:15

Hej Henning :0)

> Dvs at (som jeg skrev til Puk), det er OK man har noget ved siden af,
> sålænge man har oplyst det på forhånd?

Ja, det synes jeg - utroskab indebærer for mig, at det handler om en seksuel
aktivitet, som den ene af parterne er uvidende om (hmm... lidt svært at
formulere - måske mere at den ene part bliver ført bag lyset). Hvis det er
noget, der ligger inde for de rammer man selv sætter for sit forhold, så er
det ikke utroskab IMO. Men det er så bare vigtigt, at rammerne ligger
"fast" - sådan at man er enige om "spillereglerne".

> Jamen, jeg mener også at det kan kombineres, og hun accepterede da også at
> hvis hun skulle være sammen med en pige, skulle jeg være med.. Det er slet
> ikke det der er problemet..

Nej, det fik jeg heller ikke indtryk af :0)

> [...]
sammen
> med en anden pige, og man IKKE må være med..

Jamen, hvis I nu var blevet enige om, at det var helt fint med jer begge, at
hun dyrkede sin biseksuelle side uden din tilstedeværelse - så synes jeg
ikke det ville være utroskab. Det bliver det først IMO, når/hvis du har sagt
fra, og hun så gør det alligevel - bag din ryg, so to speak...

> Jamen, jeg følte mig ikke truet over det.. Jeg mener blot at sex i et
> forhold er noget man deler, ikke gør hver for sig..

Og så vil din definition på utroskab jo ligge i sex uden partnerens
deltagelse - og så vil det i et forhold hvor du er den ene part også være
utroskab.

Det er ikke nødvendigvis utroskab for mig (nu er det - men sådan mere
principielt).

Tusinde hilsner
Søs

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 21-05-01 12:39

> [...]
> det ikke utroskab IMO. Men det er så bare vigtigt, at rammerne ligger
> "fast" - sådan at man er enige om "spillereglerne".

Dvs. at man skal føres bag lyset eller det skal være hemmeligt, for at det
er utroskab??
Dvs. hvis jeg siger til en kæreste "Nu tager jeg hjem til xxxxx og boller
hende", så er jeg ikke utro??
Den holder da ikke i byretten...

> [...]
sagt
> fra, og hun så gør det alligevel - bag din ryg, so to speak...

Men det var vi jo ikke, og det var heller ikke grunden til at vores forhold
ikke holdt... Vu kunne bare se ganske hurtigt at vi ikke passede sammen som
kærester.. *S*

/Henning

---

Fra : Sott

Dato : 21-05-01 11:47

Hellooo Henning :0)

> [...]
> er utroskab??
> Dvs. hvis jeg siger til en kæreste "Nu tager jeg hjem til xxxxx og boller

Se nu hvad jeg skriver.
Jeg skriver, hvis det ligger indenfor de rammer man selv ligger for
forholdet. Du er utro, hvis det at du tager hjem og boller med xxxxx ikke er
i overensstemmelse med din partners og dine rammer - men hvis I er enig om
at det er helt fint, så er det IMO ikke utroskab.

> at
> sagt
>
> Men det var vi jo ikke, og det var heller ikke grunden til at vores
forhold
> ikke holdt...

Det ved jeg godt - deraf ordene "hvis nu" :0)

> Vi kunne bare se ganske hurtigt at vi ikke passede sammen som
> kærester.. *S*

Den fangede jeg første gang *SS*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 21-05-01 09:55

"Puk" <powder@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> ville stadig ikke bryde mig om det, og af netop samme årsag ville
> jeg simpelthen undlade at indlede et forhold til en som ønskede

Jo.. Det er underordnet, fordi det var helt andre ting der gjorde at vi ikke
passede sammen. Ting der ikke havde noget at gøre med vores sexualiteter..

> [...]
> oplyser hende om dine grænser og i så begge to alligevel vælger
> at starte noget som helst, når i ved, at jeres holdninger

Men det vil sige, at hvis jeg finder en ny kæreste og fortæller hende at jeg
har en bolleveninde, som jeg stadig vil hygge mig lidt med, så er jeg ikke
utro??

Du kan godt se problemstillingen, ikk?

I mine øjne er utroskab når man laver noget som ens FASTE partner ikke er
med til, uanset kønnet...

/Henning

---

Fra : Puk

Dato : 21-05-01 16:34

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Henning

> Jo.. Det er underordnet, fordi det var helt andre ting der
gjorde at vi ikke
> passede sammen. Ting der ikke havde noget at gøre med vores
sexualiteter..

Ja, det ser jeg så som underordnet.
Det jeg opfattede, var at hun sagde, at hun ville have sexuelle
oplevelser med kvinder enten alene eller sammen med dig. Det
forstår jeg faktisk som "både og". Hun siger godt nok "enten
eller" men jeg ville som udgangspunkt nok starte med at opfatte
det som "både og" og spørge ind til det, for at sikre mig, at jeg
havde forstået det rigtig. Forholdt det sig så som jeg
umiddelbart ville opfatte det, ja så kan jeg slet ikke se nogen
grund til at starte et forhold, da jeg ikke ville kunne
acceptere, at det foregik uden mig (ligesom dig). Derfor min
undren.

At jeg tager det som et "både og" i første omgang er ganske
enkelt, at der meget nemt kan lægges noget forskelligt i "enten
eller" fra de to parters side, og så foretrækker jeg at gøre mig
explicit helt sikker.

> [...]
hende at jeg
> har en bolleveninde, som jeg stadig vil hygge mig lidt med, så

Jep. For så kan din nye kæreste jo sige til dig: "Ved du hvad
makker, den køber jeg ikke, så du og jeg kan ikke være kærester".

> Du kan godt se problemstillingen, ikk?
> I mine øjne er utroskab når man laver noget som ens FASTE
partner ikke er
> med til, uanset kønnet...

Jamen nu var i jo netop ikke faste partnere. Hun gjorde
opmærksom på, hvad hun ønskede INDEN i startede et forhold. Og
så er det i mine øjne naivt at gå ind i forholdet og regne med,
at hun så ikke gør, som hun har sagt, hun ville.

Det er noget lidt andet, hvis man ER i det faste forhold, og den
ene så pludselig kommer med den meddelelse, at nu vil han/hun
bolle udenom. Men det er tricky, fordi der kan være
omstændigheder, som i mine øjne gør det helt ok. Endvidere er
man som modtager af sådan en meddelelse aldrig uden et valg. Man
kan jo simpelthen vælge at sige: "Det er fint, bol du udenom og
så går jeg min vej.".

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Hanne L

Dato : 24-05-01 00:53

*DrømmeFyren skrev i en meddelelse news:9eahp6$oa7$1@sunsite.dk...

Hej Henning

Puk skrev:

> [...]
jeg
> har en bolleveninde, som jeg stadig vil hygge mig lidt med, så er jeg ikke

Utroskab defineres af mig som noget, den ene gør, uden den
anden ved det. Man kan sagtens være tro mod sin faste partner,
selvom man dyrker sex med andre. Bare partneren ved det, og
man ikke involverer sig i et følelsesmæssigt dybt forhold med
den/de, man har ved siden af.

> Du kan godt se problemstillingen, ikk?

> I mine øjne er utroskab når man laver noget som ens FASTE partner ikke er
> med til, uanset kønnet...

Det er det ikke for mig.
Min kæreste er biseksuel (hvor har jeg skrevet det mange gange
*S*). Og han må gerne være sammen med en anden mand, hvis
jeg bare bliver spurgt først. Har jeg det skidt i en periode, eller
har vi problemer i vores forhold, bliver et nej fra min side
enten accepteret, eller også spørger han slet ikke i den periode.
Han prioriterer nemlig vores forhold højest og har ikke lyst til
at være sammen med andre, hvis vi har det skidt med hinanden.
Jeg håber, vi en dag møder en mand, som jeg kan lide så godt,
at de ikke behøver spørge hver gang, om de må dyrke sex med
hinanden, men bare kan have det som deres eget.

Men jeg vil da godt indrømme, at jeg allerhelst vil deltage *SF*.
Det har jeg/vi prøvet, og det var temmelig ophidsende at se på.
Derfor søger vi da også aktivt efter en mand til os begge. Og
har flere kandidater i øjeblikket, som ikke er bange for at være
sammen med os, selvom min kæreste har AIDS.

Venlig hilsen
Hanne L

Fra : Henning

Dato : 24-05-01 08:39

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej navnebror

> [...]
>
> Jeg er bevidst om at holdninger kan/vil ændres med alderen.. Jeg er 28, og
> den omtalte pige er 22, hvis det den information kan bruges til noget.

Det har nok ikke noget med alder at gøre, men indstilling.
Jeg var i 15 år gift med en pige der var bifil, da jeg fandt
ud af hun var bifil, indgik vi den aftale, at jeg skulle deltage,
når der var en anden pige med i billedet, det var nu let nok,
for min ex blev stang liderlig ved at se mig sammen med en
pige hun selv havde udvalgt, og selv havde lydt til at være
sammen med. Jeg var 18 år og hun 20, da vi mødtes.

Når en partner melder ud, at hun/han altså vil have lov
til at dyrke sex med de hun/han møder på sin vej, så
er det jo dit valg, om du vil/kan accepter dette!
Der kan så ikke være tale om utroskab, for de vilkår
kendte man jo, da man indgik parforholdet, om min ex
af og til havde sex med piger jeg ikke kendte til, ved jeg
ikke, (det havde hun nu nok) det interesserede mig ikke
særligt, og jeg ville i grunden i så tilfælde, have været
bedøvende lige glad, hvis jeg opdagede det, for mit
vedkommende, ville jeg først betragte det som utroskab,
hvis hun havde sex med en anden mand, uden mit vidende,
eller accept.

MVH
Henning