Centrering i Firefox?
Fra : Lindkold

Dato : 19-12-04 23:41

Hej alle...

Prøver at centrere tabellen på www.lindkold.dk - det virker jo fint i IE,
men ikke i FF. Hvad skal der til for det..?

Lindkold

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-12-04 00:00

Lindkold <lindkoldNO@SPAMcity.dk> skrev:

> Prøver at centrere tabellen på www.lindkold.dk - det virker jo
> fint i IE, men ikke i FF. Hvad skal der til for det..?

Prøv at kigge på http://html-faq.dk/2007.asp

Jeg kan slet ikke få din menu til at fungere - den skriver bare
javascript:; i statuslinien.

Prøv at lave menuen med almindelig html og css, så burde den
fungere over det hele.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Lindkold

Dato : 20-12-04 00:27

> Prøv at kigge på http://html-faq.dk/2007.asp

takker..

> Jeg kan slet ikke få din menu til at fungere - den skriver bare
> javascript:; i statuslinien.

sorry, glemte at nævne at de kun er index-siden der er færdig..

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-12-04 01:28

Lindkold <lindkoldNO@SPAMcity.dk> skrev:

> sorry, glemte at nævne at de kun er index-siden der er færdig.

Jeg kom også til at tænke på at så enkel en menu kan laves i
ren html og css - du behøver slet ikke javascript her - som ikke
vil fungere for alle.

Jeg kan forstå et det er et webdesignfirma du har, og her er det
vigtigere at din side fungerer, fremfor en avanceret javascriptmenu
der ikke fungerer over det hele.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : TL

Dato : 20-12-04 10:22

> [...]
>
> Jeg kan forstå et det er et webdesignfirma du har, og her er det
> vigtigere at din side fungerer, fremfor en avanceret javascriptmenu

Helt enig - sad og lavede siden i går og havde ikke alt på plads, men bliver
menuen ved at være så simpel, så bliver den også lavet i css... Men tak for
rådet.

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 20-12-04 13:18

Lindkold skrev:

> Hej alle...
>
> Prøver at centrere tabellen på www.lindkold.dk - det virker jo fint i
> IE, men ikke i FF. Hvad skal der til for det..?

hmm du fik vist ikke svar på det du spurgte om, men læg en <div
id="pagewrapper"> uden om dit indhold (tabellen etc.) og skriv i css.
body {
text-align:center;
}
#pagewrapper {
width:700px; eller hvor meget du nu vil have!
margin:0 auto;
text-align:left;
}

grunden til body har en center er fordi IE 5 ikke forstår den "rigtige"
version af hvordan man centrererererererer (slet selv teksten ;)) I en
moderne browser er det nok at skrive margin-left: auto;
margin-right:auto; Gecko, Opera, safari browsere ved hvad det betyder,
kun IE i de ældre udgver ved ikke hvad der sker.

hvis du vil have nulstillet alle paddings og margins så du kun skal
sætte dem hvor der er behov (så undgår man mange af de latterlige
forskelle der er i browserne):

* {
padding:0;
margin:0;
}

Claus

Fra : TL

Dato : 20-12-04 20:22

> }
> #pagewrapper {
> width:700px; eller hvor meget du nu vil have!
> margin:0 auto;
> text-align:left;

Fandt ud af det, tak. Auto er løsningen og den validerer også (og det er jo
dejligt

tak for hjælpen...!