Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flashkort brændt af ?????
Fra : LazyBoy

Dato : 19-12-04 20:00

Er det "normalt" at et Flashkort kan "brænde" af. ??? Sådan uden
videre !!
Det var et PQI 64 Mb. Og det blokerede kameraet for enhver funktion......

Jeg har netop købt et nyt digital kamera af samme grund, da det gamle ikke
ville mere,
men så opdager jeg i dag, efter kortet er pillet ud, at kameraet "vågner"
igen !!

Derefter sætter jeg det gamle 32 Mb kort i, og vupti så skød det billeder
igen .

--
Denne mail er checket med
Norton Antivirus 2004.

Med venlig hilsen
Lasse Tolderlund Jørgensen
joerlund@stofanet.dk

Fra : LazyBoy

Dato : 19-12-04 22:05

Okay...

Det er hermed konstateret at et PQI Flash kort kan brænde af og dermed låse
kameraet. !!

Hilsen Lazyboy..

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 20-12-04 15:40

En helt masse bits fra LazyBoy til dk.fritid.foto gav følgende:

> Er det "normalt" at et Flashkort kan "brænde" af. ??? Sådan uden
> videre !!

Jeg har særdeles dårlige erfaringer med PQI's CF-kort. Også væsentligt
dårligere end øvrige i min omgangskreds der anvender dem.
I starten var det hele lyst og dejligt. Jeg havde både en PQI CF-læser (til
USB) og et 128 Mbyte PQI kort og altid virkede.
Efter godt et halvt år (og langt fra det antal læsninger/skrivninger som
kortet ifølge producenten burde kunne holde til) gik kortet koldt, mens jeg
var ved at kopiere billeder via PQI kortlæseren.
Det var da trist. Mine billeder var væk og der var ikke en bjælde at gøre. Jeg
kunne ikke formatere kortet (hverken i mit kamera eller via Windows) og der
var bare intet at gøre.
Jeg kørte ned til den venlige forhandler, forklarede situationen og fik et
nyt.
Det holdt i lige knap 2 mdr. Så var det dødt. Denne gang døde det i kameraret.
Så kørte jeg ned til forhandleren igen, som syntes det lød spøjst, men som
denne gang mente at det var enten kameraret (et Olympus C2500L) eller
kortlæseren der var defekt.
Jeg kunne så oplyse at det 64 Mbyte MCT virkede fint - både i læseren og i
kameraret, men han jeg tog alligevel begge dele med derned og han fik lov til
at prøve med sit eget kort. Ingen problemer, så jeg fik mit tredje PQI-kort.
Nu kan det godt være jeg er et meget uheldigt menneske - men det virkede ikke
engang da jeg kom hjem. Jeg kunne ikke formatere det - ingen form for
kontakt. Overhovedet!
Så jeg smuttede ud til forhandleren (igen!) og gav ham kortet. Ganske vist:
Det var dødt. Jeg byttede det derfor - mod en passende merpris - det til et
128 Mbyte Sandisk.
Og gæt selv: Det har aldrig givet problemer. Ligesom mit 64 Mbyte MCT der
stadigvæk lever i bedste velgående :)

[...]

> Lasse Tolderlund Jørgensen

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Life is about finding inner peace"
-- Michael Boatman as Carter Heywood in 'Spin City'

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-12-04 18:20

In article <1336463.2ufWfTYZff@henrik.lan.lagengymnastik.dk>, Henrik Bøgh wrote:
> I starten var det hele lyst og dejligt. Jeg havde både en PQI CF-læser (til
> USB) og et 128 Mbyte PQI kort og altid virkede.

Min PQI kortlæser døde også efter under 2 år. Smed den bare ud.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 20-12-04 18:40

En helt masse bits fra Povl H. Pedersen til dk.fritid.foto gav følgende:

[...]

> Min PQI kortlæser døde også efter under 2 år. Smed den bare ud.

Min PQI kortlæser fejler nu ikke noget. Det er kun PQI kortene der har været
problemer med.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I made him an offer he couldn't survive"
-- Eliza Dushku as Faith in 'Buffy the Vampire Slayer'