MS Windows
briani 27239
Format c: i win 2000 pro
Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 19:49

Hej NG

Jeg kører Win 2000 pro, men jeg vil lave en formattering af c: inden jeg
geninstallerer win 2000 pro.

Hvordan formatterer jeg c: ??

Kan jeg ikke afbryde opstarten af win2000 og komme i en dos prompt ?

Skal jeg bruge en bootdiskette ?
Har prøvet med dos622 bootdisk fra bootdisk.com, men her har jeg ikke adgang
til c: drevet

mvh
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 20:04

Bemærk i øvrigt, at jeg kun har et drev (ingen partition) c: og at jeg kører
NTFS, som altså skal formatteres

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-12-04 20:30

Flemming skrev:

> Bemærk i øvrigt, at jeg kun har et drev (ingen partition) c: og at jeg kører
> NTFS, som altså skal formatteres

Start computeren på din Windows-CD og så kommer resten faktisk af
sig selv, hvis bare du læser hvad der står på skærmen. På et
tidspunkt vil den spørge, om disken skal formateres inden
installationen, eller om du vil bevare det eksisterende filsystem
intakt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 20:41

Hej,

tak for jeres svar.

jeg har prøvet at boote med cd'en, men jeg får kun valget mellem at reparere
installation og fortsætte installation...

er det fordi parititionen skal slettes, som Uffe er inde på ?

og hvordan gør jeg så det ?

kører NTFS på c: og har ikke flere partitioner

mvh
Flemming

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-12-04 21:02

Flemming skrev:

> jeg har prøvet at boote med cd'en, men jeg får kun valget
> mellem at reparere installation og fortsætte installation...

Fortsæt installationen og du vil senere se et billede ala det
her: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/installation.jpg>.

Læs evt.:
<http://www.google.com/groups?&as_umsgid=chikec.2to.1@tgm.dyndns.dk>
- som godt nok omhandler WinXP, men det samme gælder for Win2000,
så vidt jeg husker.

> er det fordi parititionen skal slettes, som Uffe er inde på ?

Nej.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 19-12-04 20:29

"Flemming" <flemmingvestergaardSNABELAyahoo.com> wrote in message
> Hej NG
>
> Hvordan formatterer jeg c: ??

Du indsætter din win 2000 cd og booter fra den. Undervejs vil du få
muligheden for at formattere C:. Evt. skal partitionen med den nuværende C:
først slettes og så genoprettes.

hilsen
Uffe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-12-04 20:43

Uffe Kousgaard wrote:

> Du indsætter din win 2000 cd og booter fra den. Undervejs vil du få
> muligheden for at formattere C:. Evt. skal partitionen med den
> nuværende C: først slettes og så genoprettes.

2000 kan formattere direkte...

Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 20:52

Hvordan ???

Jeg har følgende blå skærmbillede ved cd-boot og ved boot af de 4 start
disketter:

1. Hvis du vil installere win 2000 nu skal du trykke på enter
2. Hvis du vil reparere en win 200 ins. skal du trykke på r
3. Hvis du vil afbryde skal du trykke på f3

mvh
Flemming

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-12-04 20:55

Flemming skriver:

> 1. Hvis du vil installere win 2000 nu skal du trykke på enter

Det er jo det du vil

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 20:59

Hej alle

Tak for svarene.
Jeg er nu igang med at formattere.

Jeg valgte ny installation (ikke reparer)
og så fik jeg mulighed for at slette partitionen.
Herefter begynder formattering automatisk.

Tak for hjælpen.

mvh
Flemming

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-12-04 00:16

Flemming wrote:

> Jeg valgte ny installation (ikke reparer)
> og så fik jeg mulighed for at slette partitionen.

Det er ikke nødvendigt at slette partitionen. Man vælger den partition
der skal installeres på og Windows spør' derefter om den skal
formatteres eller ej.

Jesper G. Poulsen