? ang. Autocamper kasse til Pickup
Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 19-12-04 19:09

Hej NG.

Jeg har surfet lidt rundt ( via Google ) for at finde lidt info om de
camperkasser til at sætte på ladet af Pickup's, men jeg har ikke fundet
noget :-/

Jeg er blevet lidt lun på en gulplade bil næste gang, da vi efterhånden kun
er 2 i husstanden, og så slog det mig at jeg engang havde set en Mazda B2500
Pickup med en camperkasse på, tror at det var en PB camperkasse, men er ikke
sikker, er der nogen der har lidt info/links, ville det bare være dejligt

God Jul

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Kim Dahl

Dato : 19-12-04 19:46

Her er linket til PB-autocampers, de har en til salg, se under brugte.
Kim
http://www.pb-autocamper.dk/

Fra : Klaus Fogh

Dato : 19-12-04 20:23

Der er også det svenske firma Isocab som laver den slags til en del
forskellige pickups, -og som campingvogne til motercykler!
www.isocab.se

hilsen Klaus Fogh

Fra : Steen Larsen

Dato : 19-12-04 20:43

Dennis Hellan Pedersen wrote:
> [...]
> havde set en Mazda B2500 Pickup med en camperkasse på, tror at det
> var en PB camperkasse, men er ikke sikker, er der nogen der har lidt

Hej Dennis

Prøvede også lige google fandt dette link:

http://www.articacamper.com/index.html

Held og lykke med den videre søgning og glædelig jul.

--
MVH Steen Larsen
Søndergade 14

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-12-04 22:02

"Steen Larsen" <dsl175340@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Prøvede også lige google fandt dette link:
>
> http://www.articacamper.com/index.html
>
> Held og lykke med den videre søgning og glædelig jul.

Jeg har også i tidens løb kigget lidt langt efter denne løsning - dog længst
efter en nordmand, vi så i Frederikshavn for nogle år siden. Bag/på sin
4-hjulstrækker mega-pick-up havde han det, amerikanerne kalder "5th wheel" -
altså en camper som du kan se her:
http://www.rvsrus.com/used_5th_fifth_wheels_for_sale.html. Ulempen er dog
nok stadig at du skal betale noget nær fuld registreringsafgift herhjemme.
Altså som var det en personbil ! En dansker sloges flere år med Trold &
Skvat, svjh uden held...
Men ifht ideen med en kasse på ladet og deraf følgende konstante hårde læs
bag på bilen er ovenstående 5. hjul noget lettere for den trækkende vogn. Og
ifht vor traditionelle koblingsmåde er det jo helt ideelt at få flyttet
koblingspunktet og læssepunktet helt frem over bagakselen.
Men da ideen jo nok ikke lige kommer til dk indenfor voksen mands restleveår
må vi jo se os om efter noget andet. På en fransk side falt jeg over flg. da
jeg egentligt jagtede en mindre udgaveaf denne type:
http://www.mr-link.co.uk/clipcar.htm. Dette er godt nok en engelsksproget
udgave, men jeg håber de har den samme film-stump af hvordan det egentligt
fungere - det hjalp mig meget i forståelsen af hvad de har lavet
Men jeg har faktisk - endda på vejen mellem Holbæk og Ringsted - set en
lignende model uden hjul. Man tager øjensynligt bagklappen af e 3/5 dørs bil
og sætter kampingkassen på ! Samme silhouet som Clipcar, men altså uden
hjul. Har nu set sådan en monteret på en Saab xx, Citroen BX samt en Ford
Mondeo - mulighederne er åbenbart mange. Desværre giver det jo samme ulemper
mht belastning af bilens bagende, men i det mindste tror jeg den er meget
lettere end en komplet campingkasse, som du har kig på.
Nå jeg nu tænker over det er jeg da også faldet over en radikal svensk ide:
en trailer med løs kampingkasse - du kan altså sætte kassen af ganske som
med din løsning. Men du får til gengæld en meget mere regulær form på
kassen - hvilket jeg ser som et problem med alle de kombi-løsninger jeg
endnu har set. Et par af pick-up-løsningerne har jeg set hos forhandlere:
soveafdelingen er meget lavloftet og har adgang med sofaerne som
stige.....man får altså meget mere reel plads i en "rigtig" cv - vi har
bl.a. af denne grund købt en Adria 430 PH i stedet for. En reel camper er
for dyr en løsning for os - og vi HAR set rundt omkring hvor meget arbejde
der er i at få pakket det hele ind i camperen for at køre i bye. Og håbe at
din plads ikke er optaget når du kommer tilbage

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Kim Dahl

Dato : 20-12-04 13:23

Her er et andet link til et firma i Tyskland:

http://www.tischer.ch/cgi/newsShowAll_deu.cgi

mvh
Kim

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 20-12-04 22:37

Hej.

Tak for indput's

Hemmm..., mon det er lovligt, at tage sin Pick-up, og køre en tur til
sverige, og købe sig en Camperkasse ?

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-12-04 22:53

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Tak for indput's
>

> Hemmm..., mon det er lovligt, at tage sin Pick-up, og køre en tur til
> [...]
Hmm - tilbage i de tidlige ´80'ere havde jeg en skolekammerat, der kørte
Gokart race sådan for alvor. Hans far havde netop købt en større pick-up
(Hi-Ace med lad) og fået en camper-kasse skruet fast - men absolut stadig
aftagelig. Det gav en del problemer, da "nogen" mente det var en personbil
og derfor sku' der svares den manglende afgift.
Men siden mener jeg at det forhold er ændret væsentligt - T&S har jo en
temmeligt omfattende side, men at finde noget konkret der kan være ret
svært. Prøv i stedet at skrive til dem - det må de da kunne svare på.
Jeg er nemlig slet ikke sikker på at der skal svares nogen særlig afgift
mere på sådan en...hmmm...nej - vi har lige købt cv

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 20-12-04 23:04

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg er nemlig slet ikke sikker på at der skal svares nogen særlig afgift
> mere på sådan en...hmmm...nej - vi har lige købt cv

Hej Jesper.

Hemm.......skulle ikke undre mig at det kunne give problemer, men på den
Svenske side var der faktisk en adresse på en Dansk forhandler af dem, så
man kunne jo give ham et ring.

Jeg er faktisk lidt overrasket over pris neveauet på dem både i D og i S
:-/

Cv har jeg prøvet, og savner det faktisk lidt, men jeg ville hellere have en
Pick-up med en camperkasse, og så have mc'en med på en trailer

--
Hilsen
Dennis Pedersen
Citroën C5 Prestige 2,0 HDi '03
Suzuki GSF 1200 N '00

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-12-04 23:08

> [...]
> en
> Pick-up med en camperkasse, og så have mc'en med på en trailer

Tja - har selv overvejet en bedre løsning: jeg kører kværner og konen kommer
bagude med datteren og cv'en.
Men det kræver _meget_ benarbejde at få den løsning igennem

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller