MS Windows
briani 27239
Opdatering af WinME - PC ikke på Internett~
Fra : Sven

Dato : 19-12-04 17:44

Hej.
Min gamle far har en PC med WindowsME installeret. Det er en ME
direkte fra den originale CD, da han ikke er, og aldrig har været, på
Internettet. Nu har han imidlertid fået et program, som skriver, at
han skal installere en servicepack i sin windows, da windows-installer
skal opdateres for at programmet kan installeres.
Hvordan kan jeg hjælpe ham? Findes der en servicepack til windowsME?
Eller kan jeg (jeg kører selv med WindowsXP SP2) downloade denne
windows-installer-opdatering, og bringe med til ham, og så køre den
fra en floppy eller CD?

Sven

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 19-12-04 18:11

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

? Findes der en servicepack til windowsME?

Ja. Hiv PCeren hen til et internetstik og gå ind på update og opdater.

PH

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 19-12-04 19:57

> [...]
> Eller kan jeg (jeg kører selv med WindowsXP SP2) downloade denne
> windows-installer-opdatering, og bringe med til ham, og så køre den fra en

Prøv her. Jeg er ikke sikker, men den ligner.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=cebbacd8-c094-4255-b702-de3bb768148f&displaylang=en

PH

Fra : Sven

Dato : 20-12-04 17:05

> Prøv her. Jeg er ikke sikker, men den ligner.
>
> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=cebbacd8-c094-4255-b702-de3bb768148f&displaylang=en
>
> PH

Jamen, der var den jo Nu kan programmet installeres. Mange tak for
hjælpen.

Sven

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-12-04 21:04

Sven <chanelle4_nospam@hotmail.com> wrote:

> Hvordan kan jeg hjælpe ham? Findes der en servicepack til windowsME?

Jeg fik tilsent en CD med Windows sikkerhedsopdateringer. Fra februar
2004. Jeg bestilte den via MS HP. Det tager et par uger, så kommer den
med Post DK. Osse til Me. Jeg ved ikke om der i mellemtiden skulle være
kommet en service pack til Me på CD. Muligvis. Prøv at undersøg det på
MS HP.

> Eller kan jeg (jeg kører selv med WindowsXP SP2) downloade denne
> windows-installer-opdatering, og bringe med til ham, og så køre den
> fra en floppy eller CD?

Lad hellere vær' nu du spørger. Brug en CD.

--
CamContacts Confirmation: You are win our girl for 1 hour free of charge

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 19-12-04 22:05

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lad hellere vær' nu du spørger. Brug en CD.

Hvorfor det! Hvis han er sikker på at der ikke følger noget sasser/blaster
skidt med, så er en download da OK:

PK

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-12-04 22:51

Peter Hansson (7950) <peter@ahansson.net> wrote:

> Hvorfor det! Hvis han er sikker på at der ikke følger noget sasser/blaster
> skidt med, så er en download da OK:

Læs tråden igen!

--
CamContacts Confirmation: You are win our girl for 1 hour free of charge

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 19-12-04 22:58

> Læs tråden igen!

Der er noget der smutter for mig her!!

God jul herfra.

PH

Fra : Sven

Dato : 20-12-04 17:08

> [...]
> være
> kommet en service pack til Me på CD. Muligvis. Prøv at undersøg det

Sikkerhedsopdateringer er sådan set ligegyldigt på denne PC, da den
ikke er og ikke kommer i kontakt med noget netværk overhovedet, og der
bliver ikke installeret andre programmer på den, end dem jeg
personligt kommer med

> Lad hellere vær' nu du spørger. Brug en CD.

hvorfor egenligt? Det link i denne tråd virkede fint, og da det er et
program downloadet fra Microsoft's officielle side kan jeg ikke se
noget problem i det (det er selvfølgelig viruschecket på min PC ved
download)

Sven

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-12-04 19:56

> [...]
> program downloadet fra Microsoft's officielle side kan jeg ikke se
> noget problem i det (det er selvfølgelig viruschecket på min PC ved

Fordi jeg desværre opfattede det sådan, at det var opdateringer der
skulle installeres. Og det er et rigtigt hestearbejde, hvis det skal
gøres ved at hente disse med en anden maskine. Når jeg nu læser dit
spørgsmål igen kan jeg se, at det var selve installeren der skulle
opdateres.

Der var noget, der smuttede for mig.

--
CamContacts Confirmation: You are win our girl for 1 hour free of charge

Fra : Sven

Dato : 20-12-04 22:06

> [...]
> gøres ved at hente disse med en anden maskine. Når jeg nu læser dit
> spørgsmål igen kan jeg se, at det var selve installeren der skulle

Åh ja, så kan jeg se hvad du mente. Det ville være et enddog rigtig
stort arbejde at gøre det manuelt

Sven

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-12-04 23:59

> [...]

> han skal installere en servicepack i sin windows, da windows-installer
> skal opdateres for at programmet kan installeres.

Hvad er det for et program, du her omtaler og "som skriver" det du her
oplyser?

--
CamContacts Confirmation: You are win our girl for 1 hour free of charge