Domæne uden www foran.
Fra : Jeppe Schoubye

Dato : 20-05-01 03:06

Hej.
Først vil jeg gerne takke for de hurtige svar på mit spørgsmål om DNS
tidlige i denne gruppe.

Jeg har fået sat min DNS server samt web server op, og det kører bare
derudaf. Jeg er imidlertid løbet ind i et lille problem. Hvis jeg gerne vil
kunne få fat i mit domæne uden at skrive www foran, hvordan gør jeg så? er
det noget som skal sættes op i dns, eller er det en form for alias i
webserveren? Jeg hr rodet lidt med en PTR record, som skulle pege på min
www-host, men så er der ikke andet end brok (fra dns'en). Er der nogen som
kender en løsning?
Hilsen Jeppe

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 20-05-01 08:04

begge

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Jeppe Schoubye

Dato : 20-05-01 12:35

Hej Thomas.
Kunne du uddybe det lidt mere. Jeg kører dns på win 2000 server, og bruger
IIS som web server. Kan du fortælle mig hvilken record jeg skal tilføje i
dns. Jeg har fået tilføjet en host header i IIS, men det virker ikke endnu.
hilsen
Jeppe

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 20-05-01 13:15

>Kunne du uddybe det lidt mere. Jeg kører dns på win 2000 server, og bruger

mitdomaene.dk.      IN   A   <min ip-adresse>

Det skulle klare sagen.

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://sms.jth.net/ Hurtig email til SMS: tlfnr@sms.jth.net