Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma på Eos
Fra :

Dato : 19-12-04 16:27

Hej
Jeg er i tvivl on Sigma objektiverne der melder "error99" på 300D. Kan de
køre på D60 fuldt funktionsdygtigt??

Hilsen Henrik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-12-04 19:21

In article <cq46ko$2u8m$1@news.cybercity.dk>, HØ wrote:
> Hej
> Jeg er i tvivl on Sigma objektiverne der melder "error99" på 300D. Kan de
> køre på D60 fuldt funktionsdygtigt??

Måske. Ellers skal de omchippes hos Sigma. Den danske distributør gider
vist ikke, men Sigma i Tyskland gør det gratis.

Fra : Claus Hastrup

Dato : 19-12-04 19:38

"Povl H. Pedersen" skrev i en meddelelse

> Måske. Ellers skal de omchippes hos Sigma. Den danske distributør gider
> vist ikke, men Sigma i Tyskland gør det gratis.

....medmindre de ikke gør
Jeg ved ikke helt, om de er løbet tør for visse former for chips, men jeg
har oplevet ikke at kunne få et objektiv omchippet i Tyskland. (Ikke gratis,
i hvert fald.)

Fra : Thor

Dato : 19-12-04 23:14

Jeg har spurgt både Sigma importøren i både Danmark, Tyskland og Sverige om
de kunne omchippe en
70-300 APO, og en 400 mm HSM APO med negativt svar fra alle 3 - de mangler
chippen siger de.

mvh Thomas Riedel

Fra : [HCS] 4000

Dato : 19-12-04 23:15

Hvordan det er på Canon EOS 300D, kan jeg ikke sige. Men jeg havde 3 Sigma
objektiver (16-35mm, 28-200mm og 70-300mm) inden jeg købte Canon EOS D60, og
de virker uden problemer eller omchipning.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra :

Dato : 19-12-04 23:57

"[HCS] 4000" <hcsnulspam@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> de virker uden problemer eller omchipning.

Jeg springer ud i det da det virker som om problemerne først kom med 10d og
300d og ikke med D60
Tak for hjælpen
Henrik

Fra : Karl Erik Kornmaaler~

Dato : 20-12-04 01:07

Prøv og rens kontakterne i objektivet og derefter påfør dem kontaktspray -
havde samme problem som blev løst på nævnte måde.
Hilsen Karl Erik.