Rock'n'Roll
Fra : Casio

Dato : 20-05-01 02:04

Jeg så i aftes filmen Shake, Rattle and Roll - en rock'n'roll film.

Jeg fik TOTAL OPTUR af alle de fede Rock'n'Roll numre der blev spillet. Jeg
vil derfor nu ud og finde en masse god musik. Derfor:

Gider I ikke nævne navnene på en masse Rock'n'Roll klassikere?

Jeg glæder mig - tak!!

--
Casio
ICQ 33379605

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 20-05-01 02:32

> Gider I ikke nævne navnene på en masse Rock'n'Roll klassikere?

Rock around the clock
Blue suede shoes
Hound dog
Jailhouse rock
Johnny B. Goode
Rock 'n' roll music
Sweet little sixteen
No particular place to go
Stupid Cupid
Rock at the Bop
Blueberry Hill
Great Balls of fire
Tutti Frutti
Splish Splash
Maybelline
Memphis Tennessee
Roll over Beethoven
My ding a ling
Whole lotta shakin goin on
See you later alligator
Shake rattle and roll
Long tall Sally
Lucille
Good golly miss Molly
Rip it up
Kansas City
Donna
La Bamba
My boy lollipop
Rockin' Robin
All shook up
That's allright mama
Teddy Bear
Burning love
Heartbreak hotel

osv osv osv

God fornøjelse

---
Med venlig hilsen
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik
www.flyinghotdogs.dk mail: info@flyinghotdogs.dk

Fra : Casio

Dato : 20-05-01 11:20

mange mange tak.....men.....hvem har lavet dem *gg*

Fra : Jonas L. Jensen

Dato : 20-05-01 13:18

Casio <kena@mail.dk> wrote in message news:9e8640$qsp$1@news.inet.tele.dk...
: mange mange tak.....men.....hvem har lavet dem *gg*

De fleste af de nævnte numre er lavet af flere bands. Derfor kan du nok
opdrive en del eksemplarer af hver enkelt sang. Men jeg kan da lige fylde
nogen navne på nogen af dem jeg kan huske på stående fod. Nogen af de andre
i ng'en kan sikkert tilføje nogle flere:

Fra : Lars Nielsen

Dato : 20-05-01 13:41

> [...]
andre
> i ng'en kan sikkert tilføje nogle flere:

Var det ikke Bill Haley & The Comets der kom først med denne?

- Lars -

--
Fjern 'fjerndette_' ved direkte E-mailsvar.

Pet Shop Boys på nettet:
<http://petshopboys.homepage.dk/>

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 20-05-01 16:57

On Sun, 20 May 2001 14:41:05 +0200, "Lars Nielsen"
<fjerndette_lkn@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Var det ikke Bill Haley & The Comets der kom først med denne?

Jo.

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk

Fra : Jonas L. Jensen

Dato : 21-05-01 20:04

: > > Rock around the clock (Elvis)
:
: Var det ikke Bill Haley & The Comets der kom først med denne?

Det var det sikkert, men jeg kunne ikke huske hvem der var de oprindelige,
men at Elvis havde lavet en udgave vidste jeg med sikkerhed.
- Jonas

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 20-05-01 14:55

Hej igen Casio

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 20-05-01 16:56

On Sun, 20 May 2001 12:20:02 +0200, "Casio" <kena@mail.dk> wrote:

>mange mange tak.....men.....hvem har lavet dem *gg*

Rigtigt mange af dem er indspillet af flere kunstnere, men jeg prøver
at fylde lidt navne på.

Det er hvad jeg lige kan komme i tanke om.

En del af dem er ikke opgivet ved deres rigtige titel, men en linie i
sangen.

Poul Erik

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 20-05-01 17:14

Hej Poul Erik

Chuck Berry's sang Rock'n'roll music har vist ikke været indspillet af
Abba.Det skulle jo handle om gamle rock ala det der blev spillet på TV2, i
1. afsnit af miniserien "Shake Rattle and roll" , som handler om ca 1955 -
58...

......Er skrevet af og hittede med Chuck Berry
er lige ledes Chuck Berry
He...har han det???...vidste vi ikke. Er der nogen der ligger inde med en
version af den???

> En del af dem er ikke opgivet ved deres rigtige titel, men en linie i
> sangen.
Tjo ..efter vores allerbedste overbevisning er de faktisk opgivet ved deres
originale titler, men vi kan se på de kunstnere du har skrevet på, at du
måske forveksler med nogle af dem med andre og nyere indspilninger, med
titler der ligger tæt på.

---

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 20-05-01 20:34

On Sun, 20 May 2001 18:13:59 +0200, "Flying Hotdogs"
<info@flyinghotdogs.dk> wrote:

>Hej Poul Erik

Du har ret, jeg ved ikke rigtigt hvad jeg tænkte på
>He...har han det???...vidste vi ikke. Er der nogen der ligger inde med en
>version af den???
Findes på albummet "The Rock 'n' roll years".
Har den ikke selv, men en bekendt har haft den med hjem fra England.

> [...]
>originale titler, men vi kan se på de kunstnere du har skrevet på, at du
>måske forveksler med nogle af dem med andre og nyere indspilninger, med

Ikke umuligt, men som du selv siger "efter vores allerbedste
overbevisning".
Jeg har i nogle tilfælde taget nyere indspilninger med, med fuld
overlæg, da jeg mener de kan være mindst lige så gode som de
originale.

Poul Erik