Nye killinger med problemer - opfølgning
Fra : Rasmussen

Dato : 19-12-04 13:42

Hej gruppe,

Kan I huske mig...

Vi fik 2 nye killinger - den ene med alvorlige maveproblemer, - den anden
meget sky, som lå og gemte sig bag reolen... jeg fik nogle gode råd her i
gruppen. Og her kommer på opfordring en opfølgning.

Killing 1 - en bette pjevs, som ikke kunne komme ordentlig af med
afføringen...
Anden gang vi var til dyrlægen opdagede han, at der var tale om en alvorlig
forstoppelse. Dyrlægen måtte bedøve - og så pressede hun afføringen ud af
lillemissen, som man presser tandpasta ud af en tube... :-/ ... imponerende
så meget l... der kan være i sådan en lille størrelse. Vi var iøvrigt nødt
til at omdøbe hende - for hun er en hankat.

Skånekost og lindolie i maden hjalp desværre ikke - 4 dage senere var den
gal igen... igen bedøvelse og 'tandpasta-metoden'... et sidste forsøg, - for
der var risiko for at tarmsystemets evne til selv at lede afføringen den
rigtige vej, var blevet skadet.

Mere skånekost og mere lindolie i maden.

Og det hjalp. Nu har han i 14 dage været en aktiv, spisende, sovende,
legende og ikke mindst afførende kattekilling, der - takket være lindolien -
desværre 'taber' afførringen rundt omkring i huset... ... men sjovt nok
er vi bare glade for at gå og jokke i katte-hømhømmer når nu alternativet er
så grusomt.

2 gange bedøvelse med 'tandpastametode' + behandling for øremider og
øjenbetændelse + stor pose skånekost + lindolie + adskillige opkald fra en
oprigtigt bekymret dyrlæge = 1.400 kroner... Det synes jeg edderma'me er en
rimelig pris. Jeg havde frygtet det dobbelte.

Den anden killing - som stadig er en hun - gemte sig og kom kun frem om
natten for at spise og gå på bakken.
Vi begyndte at fange hende og sidde med hende. Hun var meget skræmt i
starten - og måtte holdes fast. Efterhånden kunne vi tage hende op og sidde
med hende i 2-3 minutter før hun hoppede ned og gemte sig. Men nu - efter 3
uger - bliver hun liggende på min tykke mave og sover sødt og spindende. Hun
hopper ikke op selv - endnu - men man kan se, at hun samler mod til at
prøve - så det skal nok komme.

Alt i alt et par lykkelige udgange af et par killinger, som har haft en
dårlig start på livet.

Iøvrigt havde vi en 'spændende' oplevelse med vores store Maine Coone
hankat - han skulle børstes - havde fået en stor hårbold i pelsen, som det
tog os en hel time at få has på. Han er kæmpestor - og under hele seancen
knurrede han som en hund og vrælede som en tøs... og han forsøgte jo også at
stikke af så snart han så sit snit til det. Men bortset fra det var der
ingen vrøvl - også selvom han ikke er vant til at blive børstet.

God Jul + Nytår
Søren Rasmussen

Fra : Kate

Dato : 19-12-04 14:26

"Rasmussen" <spamfjern@orbiter.dk> wrote in

> God Jul + Nytår

I lige måde.

Dejligt at høre at det går fremad med killinger, men sikke dog en
skrækkelig omgang med hankillingen. Man bliver jo så trist når de skal
den slags igennem.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Heidi B.

Dato : 19-12-04 15:06

"Rasmussen" <spamfjern@orbiter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stikke af så snart han så sit snit til det. Men bortset fra det var der
> ingen vrøvl - også selvom han ikke er vant til at blive børstet.

Hold da op for en omgang, men dejligt at det endte godt med lille Pjevs
Og ja de var da en yderste rimmelig pris dyrlægen skulle have.
Også dejligt at den lille hunmis ikke er så sky mere, det er altid dejligt
når man kan se at det går den rigtige vej

Også en rigtig glædelig jul til både to og fire benet

--
Hilsen
Heidi B.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-12-04 16:58

Pyha - godt det endte lykkeligt, jeg frygtede da det værste halvvejs
gennem din beretning. Stakkels lille miv.
Dejligt at høre at alt flasker sig nu

Også glædelig jul til dig og dine!
--
Knus fra Ann R

Fra : Denise

Dato : 19-12-04 17:35

Rasmussen wrote:
> Alt i alt et par lykkelige udgange af et par killinger, som har haft
> en dårlig start på livet.

Tak for tilbagemeldingen. Det er bare dejligt når tingene lykkes

> [...]
> forsøgte jo også at stikke af så snart han så sit snit til det. Men
> bortset fra det var der ingen vrøvl - også selvom han ikke er vant

Hæ hæ, mon det ikke er en god ide fremover at lære ham det, så det måske
også kan være rart nogle gange

> God Jul + Nytår

Også god jul og godt nytår til jer og alle misserne.

--
Hilsen Denise

Fra : Hanne Dahl

Dato : 19-12-04 19:24

Hej Søren.

Det ser ud til at I har en rar læge som tager sig af dyren og pengepunge
*kunne ikke lade være* )
Velkommen i Coone klubben eller skal jeg kalde den kyllinge klubben. Min
opfører sig fuldstændig som din når der er en børste/rive i nærheden. Og
når transport kasserne dukker op så er han væææææk.*S*

Dejligt at hører at det går fremad med killingerne.

God Jul fra Hanne Dahl

Fra : Lotte Sylvan

Dato : 20-12-04 08:41

Hej Søren
Først tillykke med at det går godt med killingerne...
Men du skriver at de har fået "lindolie" - det håber jeg da virkelig ikke.
Lindolie er noget man bruger til træbeskyttelse o.l., er du sikker på at det
ikke er noget andet olie de har fået? Jeg tror altså ikke at lindolie kan
være godt at indtage....?
Hilsen
Lotte
og God jul - godt Nytår til alle i gruppen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 20-12-04 14:48

On 2004-12-20 08:40:59 +0100, "Lotte Sylvan" <lotte.sylvan@mail.tele.dk> said:

> Men du skriver at de har fået "lindolie" - det håber jeg da virkelig ikke. L

Det er nok paraffinolie, mon ikke?

--
Knus fra Ann R

Fra : Rasmussen