Nokia 3330. Slukker og tænder sig selv. (W~
Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 20-05-01 01:22

Jeg købte mig en Nokia 3330 i Onsdags, den virker tilsyneladende godt
nok, men allerede om Torsdagen begyndte den på at opføre sig lidt
underligt. Den slukker af sig selv, tænder sig selv igen med det samme,
men nogle gange slukker den helt og skal startes op manuelt. Den gør det
også, når den for strøm fra en ekstern kilde. Den gør det både når den
bare ligger ubenyttet hen og når den bliver brugt.
Jeg har ladet mig forklare at det var et udbredt fænomen ved Nokia
3310.... har de virkeligt ikke fået løst dette problem endnu!?
Er der andre der har oplevet samme fænomen og som evt. har fået løst
problemet på denne 3330 model ??

Den går også helt død når jeg skriver lange SMS beskeder, den bliver
simpelthen så langsom, at den tror jeg holder tasterne nede, så når jeg
prøver at taste alm. bogstaver ind, så skriver den tal i stedet for.

Har jeg igen været uheldig at få fat i et stykke Mandags elektronik,
eller er det bare en uheldig model, som jeg bør returnere hurtigst
muligt?

--
____________ Venlig hilsen: Rasmus. ____________
2 Wheel Drive (2WD) er håbløst, selv på sandjord !!

Fra : H@M

Dato : 20-05-01 08:23

Få den software opdateret... hvis du har det må du nok vente på den næste
version

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 20-05-01 11:52

"H@M" <cpe95@hotmail.com> skrev:
> Få den software opdateret... hvis du har det må du nok
> vente på den næste version

Igår aftes slukkede den engang i minuttet, så jeg kan IKKE vente på
'næste version'!
Jeg har også bemærket at den slukker lige når den skal modtage en SMS
eller et opkald og operatør logoer.

Den kører med software version:
V 03.05
05-04-01
NHM-6

Kan man tjekke software versionerne på nettet??
Det kan heller ikke være rigtigt at sådan en fejl kan slippe forbi
'kontrollen'!?
Det bliver enten indleveret til rep. og eller afleveret retur i morgen.

--
Rasmus

Fra : Gunnar

Dato : 20-05-01 10:25

Skulle den ikke gøre det i følge brugsforviringen ?
Spare på strømen ved at slukke dele af sig selv...
Bare noget jeg har læst et sted...

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 20-05-01 11:46

"Gunnar" <hitcher@mailme.dk> skrev:
> Skulle den ikke gøre det i følge brugsforviringen ?

Det mener jeg ikke at have læst nogen steder.

> Spare på strømen ved at slukke dele af sig selv...
> Bare noget jeg har læst et sted...

Den skal vel ikke slukke medens man snakker i den!? *GG*

--
Rasmus

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 20-05-01 14:47

Rasmus A. Nielsen <spectrus@get2net.dk> skrev i
meldingsnyheter:_5EN6.348$qE1.7994@news.get2net.dk...
> [...]
>

> --
> ____________ Venlig hilsen: Rasmus. ____________
> 2 Wheel Drive (2WD) er håbløst, selv på sandjord !!

Du går tilbake til butikken der du kjøpte den, og ber om å få en ny telefon.
La betjeningen få prøve den (be en stille bønn om at den slår seg av selv,
slik at de ser det).

Kanskje butikken vil sende den inn til reparasjon, men da er du jo uten
telefon en tid. Be om å få en ny telefon, det er så mange barnesykdommer på
nye modeller at kundene bør slippe å vente på at telefonene først må sendes
inn. Men alt det der må selvfølgelig din forhandler vurdere.

Se forøvrig en atikkel i Aftenposten om "Flunkende nye mobiler fulle av
feil" >> Link nedenunder:

http://www.aftenposten.no/nyheter/nett/d211094.htm

Vennlig hilsen

Thorolv Valentinsen

Fra : Møgelmose

Dato : 20-05-01 17:42

> Jeg har ladet mig forklare at det var et udbredt fænomen ved Nokia
> 3310.... har de virkeligt ikke fået løst dette problem endnu!?

Det er faktisk ret sjovt at tænke på:

Nokia sender en 3310 ud helt ny og top moderne (grim efter min mening men
det kommer ikke sagen ved) kan det hele... Fedt nok det var i efteråret en
uge efter begynder det at cirkulere at de er fyldt med fejl af alle
slags..... Okay men det må da kunne rettes ja det kan det godt man får en ny
og håber på at man er heldig at få en uden fejl eller også sender man den
ind til software-opdatering.
Men det er jo ikke alle der ved det og slet ikke dem der ikke "lige" har
nyhedsgrupper o.a. ved hånden at finde ud (tænker på de små pop-tøser i 7 og
8 klasse der ikke fatter en brik af hvorfor deres telefon gør dit og dat...)
Jaja det retter de nok op på...
det gør de også (tror de) de sender da bare en ny og smartere telefon på
markedet (lige så grim som den første desværre det er min mening) og den
skulle jo være fejlfri i hoved og r*v men nænæ
hør listen over en af mine venners fejl i 3330

1. Den "fryser"
2. Kan finde på at lade være med at acceptere sim-kortet selvom telefonen
ikke er låst.. selvom det er det originale sim-kort telefonen belv købt med
(men sjovt nok var telefonen ikke låst lucky-bastard
3. Højttaleren strejker
4. Mikrofonen strejker
5. Den afviser opkaldet istedet for at tage det
6. Nogle gange når hun trykker på navi-key knappen for at tage opkaldet
laver den bare et ubesvaret opkald og "cutter" forbindelsen mellem
telefonerne både når man ringer far mobil og fastenet...

Hun går ind med den på mandag men der er SGU da irreterende at de skal have
så meget for en telefon der er så dårlig! hun har ikke kunne bruge den siden
i mandags (købte den for 2 uger siden) og nu risikerer hun at hun får en der
ER simlåst øv for hende...

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 20-05-01 20:26

Møgelmose <mogel@post6.tele.dk> skrev i
meldingsnyheter:9e8s73$eeb$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
> skulle jo være fejlfri i hoved og r*v men nænæ
> hør listen over en af mine venners fejl i 3330

.. . . . . . . . . . .

> [...]
siden
> i mandags (købte den for 2 uger siden) og nu risikerer hun at hun får en

Du har et godt poeng i at ikke alle har tilgang til tester og ikke minst
direkte hjelp (som på nyhetsgrupper) som vi har. De små pop-tøser i 7. og 8.
klasse skjønner kanskje ikke en meter av det spillet som foregår for å pushe
mobiler på folk, fulle av feil.

Får håpe "pop-tøsene" eller andre ikke så oppegående forbrukere har foreldre
eller andre som kan gripe inn og hjelpe dem. De seriøse forhandlerne har
selgere som har myndighet til å ta ansvar dersom de vet at enkelte modeller
har mange reklamasjoner, De lytter til kundene, klarlegger hva problemet er,
tar imot telefonene, og gir kunden en ny. De trenger ikke nødvendigvis
fortelle kunden at det er mange feil på akkurat denne modellen, men gjøre
det hele mest mulig smertefritt for kunden. En fornøyd kunde kommer
sannsynligvis tilbake, eller anbefaler andre å handle i den butikken.

Media kan også gjøre en god innsats her, ved å skrive artikler om saken, f.
eks i riksavisene eller i ungdomstidsskrift (ellers disses respektive
hjemmesider). Fagtidsskriftene holder vi utenom, fordi de er... nettopp,
fagtidsskrifter.

Det er nok en god del lureri og triksing fra både produsenter,
mobiloperatører og forhandlere i et knallhardt marked. Dessverre krever det
mye å ikke gå i fellen.

Vennlig hilsen

- Thorolv

Fra : Møgelmose

Dato : 20-05-01 20:38

> [...]
>eks i riksavisene eller i ungdomstidsskrift (ellers disses respektive
>hjemmesider). Fagtidsskriftene holder vi utenom, fordi de er... nettopp,

Problemet er at der ikke har været noget i medierne der fortæller at man kan
risikere at ens telefon er en "bytter" fordi at den kan finde på alle de
fejl... Jeg har ihvertfald ikke set det og jeg tror heller ikke nokia ville
være glad for at man skriver det løsningen må jo være at sætte det ind på en
hjemmeside feks www.cellular.dk som der er rigtigt mange unge der bruger
(alle nokia brugere) eller lave en masse streamers til bagruden i bil hvor
der står "Laver din Nokia 3310 eller 3330 knuder så få den byttet ved din
lokale mobil-pusher" det sidste holder nok ikke...

Nu vi snakker om det med pop-tøser fra 7 og 8 så er jeg en dreng fra 7 med
3210 og har bestilt en 6210 og alle dem jeg kender synes at jeg er lidt for
klog på sådan noget dvs. at de synes jeg laver lidt for meget med min mobil
som de ikke kan forstå men jeg har fundet ud af at det er en god måde at få
nye kammerater på ved at sige "den kan jeg fikse for en tyver" osv. hæhæ
kig i signaturen

Mvh.
Hans-Jacob
3210 med inverteret display, vibrator og netmonitor
6210 med blåt lys overvejes (hæhæ)

Fra : Peter Caspersen

Dato : 20-05-01 14:55

Hej Rasmus jeg har godnok ikke oplevet det samme fænomen men
min 3330 har tilgengæld låst,når jeg ville lave stemmeopkald, det der skete
var at den låste fuldstændigt, slukke og så tæntte den igen, det "sjove" var
at der gik næsten 14 dage inden jeg fik den fejl, derefter fik jeg opdateret
software
det hjalp ikke noget.Så var de så flinke i Sonofon butiken i Aalborg
storcenter at
bytte min telefon til en ny 3330. På serviceværkstedet var problemet at
telefonen
er så ny, at de har samme v. software som kommer med telefonen

Hilsen Peter

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 21-05-01 17:26

"Peter Caspersen" <pc@caspernet.dk> skrev:
> Så var de så flinke i Sonofon butiken i Aalborg
> storcenter at bytte min telefon til en ny 3330.

Er den nye så bedre ??
Eller har den samme skavanker?

--
Mvh:

Rasmus

Fra : Peter Caspersen

Dato : 21-05-01 19:00

> Er den nye så bedre ??
> Eller har den samme skavanker?

Den virker 100% men det gjorde den anden telefon jo også
i 15 dage men nu får vi at se, jeg er optimist

hilsen Peter

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 21-05-01 21:08

"Peter Caspersen" <pc@caspernet.dk> skrev:
> Den virker 100% men det gjorde den anden telefon jo også
> i 15 dage men nu får vi at se, jeg er optimist

Hæ-Hæ, jeg er ikke optimist, så min ryger retur i morgen. Jeg overvejer
at købe en 6210.

Jeg kan ikke engang ringe op fra min 4-5 dage gamle Nokia 3330, det
nægter den simpelthen. *LOL*

PS. Godt jeg har min 3½ år gamle Ericsson i reserve.

--
Rasmus